Start > Körkortsforum > Varför rekommenderar körlärare…

Varför rekommenderar körlärare på trafikskolor att ta automat?

Sissy 2018-12-27 15:09 ! Citera #
Frågade på körskolan och fick som svar ”det är snart 2019, varför ska du vispa grädde när du kör?” hahaha
Gäst 2018-12-27 15:13 ! Citera #
Sissy 2018-12-27
Frågade på körskolan och fick som svar ”det är snart 2019, varför ska du vispa grädde när du kör?” hahaha
Tycker det var ett svar som inte ger nått svar egentligen...
Gäst 2018-12-27 15:41 ! Citera #
Gäst 2018-12-27
Tycker det var ett svar som inte ger nått svar egentligen...
Mer att manuella försvinner och dom ser ingen anledning till varför jag ska ha manuell såvida jag inte tänkt söka till polishögskolan
Gäst 2018-12-27 23:58 ! Citera #
Gäst 2018-12-27
Mer att manuella försvinner och dom ser ingen anledning till varför jag ska ha manuell såvida jag inte tänkt söka till polishögskolan
Är du seriös?

Visst att det tillverkas fler automatbilar idag, men det finns fortfarande betydligt fler manuella bilar på marknaden än vad det gör med automatbilar. Och det tillverkas fortfarande väldigt många manuell växlade bilar, så att dom ”kommer försvinna” som du så fint säger är bara ren skitsnack.

Och varför skulle du behöva manuellt körkort om du sökte till polishögskolan?
Alla branscher som har med motorfordon att göra kör med blandade bilar, t.o.m posten har både automat och manuella bilar.
Börje Kugg 2018-12-28 01:34 ! Citera #
Polishögskolan kräver manuellt körkort officiellt för att kunna bli antagen dit.
Daniella 2018-12-28 01:48 ! Citera #
Gäst 2018-12-27
Är du seriös?

Visst att det tillverkas fler automatbilar idag, men det finns fortfarande betydligt fler manuella bilar på marknaden än vad det gör med automatbilar. Och det tillverkas fortfarande väldigt många manuell växlade bilar, så att dom ”kommer försvinna” som du så fint säger är bara ren skitsnack.

Och varför skulle du behöva manuellt körkort om du sökte till polishögskolan?
Alla branscher som har med motorfordon att göra kör med blandade bilar, t.o.m posten har både automat och manuella bilar.
Självklart finns det mycket manuella bilar men du ville ju veta varför dom rekommenderar automat och inte manuell? VARFÖR ska man sitta och växla när man kan fint köra en automatväxlad bil? Det är ju det dom mena, möjligheten är större idag än va det var 10 år sedan.

Och det är ett KRAV att ha manuellt körkort för att påbörja polisutbildningen, lilla du. Stor jävla skillnad på posten och polis, gå och läs på lite mer så blir du kanske duktig! Gissar på att du inte ens har körkort än? :lol:
Piraten74 2018-12-28 03:21 ! Citera #
Gäst 2018-12-27
Är ganska säker på att de flesta skaffar automat för det är bekvämt och inte för att de har någon form av problem.

Människor söker alltid genvägar och varför ödsla tid på något som bilen gör åt en.
Finns ju så klart sådana som vill ha genvägar..
dock så har faktiskt väldigt många problem med att växla och ha koll på allt annat.
Bara fråga här inne hur många som tar automat för din anledning eller min :)
Gäst 2018-12-28 12:52 ! Citera #
Daniella 2018-12-28
Självklart finns det mycket manuella bilar men du ville ju veta varför dom rekommenderar automat och inte manuell? VARFÖR ska man sitta och växla när man kan fint köra en automatväxlad bil? Det är ju det dom mena, möjligheten är större idag än va det var 10 år sedan.

Och det är ett KRAV att ha manuellt körkort för att påbörja polisutbildningen, lilla du. Stor jävla skillnad på posten och polis, gå och läs på lite mer så blir du kanske duktig! Gissar på att du inte ens har körkort än? :lol:
Men lilla damen, det är inte alls krav på manuellt körkort när man söker till polishögskolan.
Min kusin vart intagen där i somras, och han har bara automatkörkort, så undrar vem av oss som ska läsa på lite! :D

Jo du, jag hade nog körkort innan dig, har körkort för både B, C och håller nu på med CE kortet ;)

Och sedan har jag pratat med några personer inom körskoleverksamheten, och dom FÅR INTE rekommendera en elev till att ta det ena eller det andra för att då försöka framstå att det första alternativet är det bästa, men dom SKA däremot meddela att det finns olika alternativ, men sedan är det upp till eleven själv att välja.
Gäst 2018-12-28 14:05 ! Citera #
Eviga infekterade Automat Vs Manuell växlad bil.

För en del så är det enklare, vet många som kört manuella som sedan gått över till automater, way mkt mer bekvämt...och även påtalat varför bytte jag inte tidigare.

För att inte snacka om stadskörning, slippa växla som en tok, bilköer mm...

Men manuell ger rolig bilkörning, men många skiter i det då de vill ta sig från A till B.

Sedan så är det snacket om bränsle ekonomi är sämre på automatväxlsde bilar stämde bra förr, idag är det en annan femma, då de växlar smartare och snabbar, samt smidigare.

Jag hör till kategorin som gillar att köra manuellt växlad bil, då jag gillar att klra bil, dvs kontrollkänslan mer över mitt fordon, samt siktar sednare på en klassisk muskelbil sent 60tal, manuellt växlad såklart,

men redan där på vintage bilar så är det massor med automater, USA har ju det mer eller mindre standard ;)...sen årtionden....

Så allt är upp till den som tar körkortet om de vill ha för automat eller inte....
Daniella 2018-12-28 15:33 ! Citera #
Gäst 2018-12-28
Men lilla damen, det är inte alls krav på manuellt körkort när man söker till polishögskolan.
Min kusin vart intagen där i somras, och han har bara automatkörkort, så undrar vem av oss som ska läsa på lite! :D

Jo du, jag hade nog körkort innan dig, har körkort för både B, C och håller nu på med CE kortet ;)

Och sedan har jag pratat med några personer inom körskoleverksamheten, och dom FÅR INTE rekommendera en elev till att ta det ena eller det andra för att då försöka framstå att det första alternativet är det bästa, men dom SKA däremot meddela att det finns olika alternativ, men sedan är det upp till eleven själv att välja.
Polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/antagningskrav-till-polisutbildningen/

Krav på dig som vill ansöka
Svensk medborgare.
18 år, du måste ha fyllt 18 år när du ansöker.
Giltigt svenskt körkort (B-behörighet), ej automat.
Grundläggande behörighet.
Särskild behörighet.
Simkunnig.
Fysiska krav.
Medicinska krav.
Psykologiska krav.
Godkänd säkerhetsprövning.



Är du mentalt efterbliven? :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov