Start > Körkortsforum > Varför rekommenderar körlärare…

Varför rekommenderar körlärare på trafikskolor att ta automat?

Sissy 2018-12-25 17:44 ! Citera #
Någon som vet varför? Har frågat på cirka 4-5 skolor och ALLA tipsar och rekommenderar automat körkort. t.om så att vissa körlärare sa att deras barn hade automat. Någon som vet varför man i 2018 rekommenderar automat till elever?
z 2018-12-25 19:51 ! Citera #
Elbilar har ingen växellåda.. så om 10 år när majoriteten av bilarna är elbilar så kommer du inte ha någon växel!
Börje Kugg 2018-12-25 21:19 ! Citera #
Är de medlemmar i STR så ska de i alla fall officiellt erbjuda en kostnadseffektiv utbildning så kan vara därför de nämner det som alternativ.
Börje Kugg 2018-12-25 21:21 ! Citera #
Kan du växla innan du kommer till trafikskolan blir det nog ingen större skillnad i antalet lektioner dock.
Blrje 2018-12-25 23:51 ! Citera #
Oj har jag inte hört talas om!
Sissy 2018-12-26 01:14 ! Citera #
Fast de har ingenting med pris att göra. Jag har gått in och frågat vad som är bäst och då har dom svarat automat. Har inte frågat om vad som e billigast.
Lastbilstjejen 2018-12-26 13:26 ! Citera #
Sissy 2018-12-26
Fast de har ingenting med pris att göra. Jag har gått in och frågat vad som är bäst och då har dom svarat automat. Har inte frågat om vad som e billigast.
Passa på att fråga nästa gång varför dom just rekommenderar automat och inte ens nämner manuella bilar.
Och sedan är det nog personligt vad man själv tycker är bäst, min körlärare tyckte inte om automat.
Han sa att man tappar mycket av körglädjen samt missar en del körkänsel när man kör automat.
Och på ett sätt kan jag hålla med honom, jag tycker att man ska köra en bil och då ska det även ingå växling!
Men visst är det skönt att köra automat ibland, speciellt när man är inne i stan och får stanna vid varenda trafikljus.
Skulle dock aldrig skaffa mig en automat själv...
Piraten74 2018-12-27 03:37 ! Citera #
Det är ju rätt uppenbart varför :)
Alla har inte simultan förmågan att sköta växlar samtidigt, som allt det andra.
Sen är det ett ”enklare” alternativ för kunna ta sitt körkort.
Plus att det är ett alternativ dom erbjuder, och vill så klart erbjuda sina elever detta då inte alla vågar säga och känner till att detta alternativ finns.


piraten74 q
Gäst 2018-12-27 07:37 ! Citera #
Piraten74 2018-12-27
Det är ju rätt uppenbart varför :)
Alla har inte simultan förmågan att sköta växlar samtidigt, som allt det andra.
Sen är det ett ”enklare” alternativ för kunna ta sitt körkort.
Plus att det är ett alternativ dom erbjuder, och vill så klart erbjuda sina elever detta då inte alla vågar säga och känner till att detta alternativ finns.


piraten74 q
Är ganska säker på att de flesta skaffar automat för det är bekvämt och inte för att de har någon form av problem.

Människor söker alltid genvägar och varför ödsla tid på något som bilen gör åt en.
Gäst 2018-12-27 13:17 ! Citera #
Gäst 2018-12-27
Är ganska säker på att de flesta skaffar automat för det är bekvämt och inte för att de har någon form av problem.

Människor söker alltid genvägar och varför ödsla tid på något som bilen gör åt en.
Jag håller med dig om att människor söker efter genvägar, men skulle aldrig skaffa mig en automat.
Skulle det paja nått i växellådan så kommer det kosta skjortan att reparera den eftersom man oftast inte kan göra det själv.
Men händer samma sak med en manuell så kan man ju faktiskt meka med den och laga problemet, då sparar man pengar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 23:50
21
I dag 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor