Start > Körkortsforum > Uppkörning Helsingborg

Uppkörning Helsingborg

smila 2019-04-30 10:29 ! Citera #
Körde i Ängelholm tre gånger och kuggade, Vid mina två uppkörning kan jag förstår att jag kuggade, var nervös och rädd, gjorde små fel som jag tycket inte vara stora. Körde där 3ggr, gjorde inget fel, han tyckte att jag körde för långsamt innan höger svänga i en korsning där det fanns trafikljus och övergångsställe, allt gick bra motorväg, backa runt hörn, parkera, vänster svänga i länds väg, högerregel, köra mot mål, jag körde i 45 min, han väntade att jag skulle göra fel men körde bra och blev kuggad. alla mina vänner som körde i Ängelholm kuggade, det e bättre att köra i Halmstad. :(
Smail 2021-04-14 16:49 ! Citera #
Konstigt att man får samma person när man blivit kuggade 1:a gången och ska köra upp igen. Bara det gör att man blir extra nervös. Första gången var det pga körde för sakta stannade pga försiktighet . Denna gången pga chansade när skulle in i rondellen enl den där damen . Konstigt att man undrar vad som gäller. Hoppas innerligt att slippa henne nästa gång. Blir jättenervös bara jag ser henne. På körskolan har min rondellkörning varit ok.
Gäst 2021-04-14 21:59 ! Citera #
Smail 2021-04-14
Konstigt att man får samma person när man blivit kuggade 1:a gången och ska köra upp igen. Bara det gör att man blir extra nervös. Första gången var det pga körde för sakta stannade pga försiktighet . Denna gången pga chansade när skulle in i rondellen enl den där damen . Konstigt att man undrar vad som gäller. Hoppas innerligt att slippa henne nästa gång. Blir jättenervös bara jag ser henne. På körskolan har min rondellkörning varit ok.
Vet att detta är svårt men tänk inte på att någon sitter där. Bara fokusera på vägen och allt utanför bilen. Inte personen som sitter brevid!! Det är så jäkla onödigt för man kan köra bil, låt inte en person göra så att du tappar det.
Gäst 2022-03-20 19:01 ! Citera #
Piraten74 2019-04-12
Det där att det skulle vara lättare i nån annan stad beror ju alltid på vilka kunskaper man har med sig.
Och måste man byta stad för klara körkortet så hoppas jag ni kuggar!!
Vill inte ha er på vägarna om ni inte kan köra överallt!
Mvh
Piraten74
Faakta!
Gäst 2022-03-21 20:58 ! Citera #
Gäst 2022-03-20
Faakta!
Men Läs Piratens Inlägg igen.

Fasen,

Hoppas samma sak som Piraten. Slippa möta dem som kör i ”Skithålor” med en Korsning och ingen trafik.

De gör på sig så fort de kommer till en stad.

Det jag vill ha skrivet, kom igen, Tempo, större städer osv, är inte förlåtande, tempo osv.

Körde själv upp i Jakobsberg rusning, senare även en tour i Europa, Sverige, Danmark,Tyskland, Holland, Frankrike och med storstäder...jäklars, nör jag kom hem en walk in the park i Stockholm med bilen, annat tempor kan jag lova.

nnan resan, Nervös Javisst, men nör man var på ”väg” hell, fan vad kul :D
K 2023-03-07 14:59 ! Citera #
Kör aldrig i Helsingborg om ni ska köra privat. Har kört där 4 gånger och kuggade alla. Bokade i Ängelholm och klarade. Ängelholm är väldig bra stad att göra uppkörning. Många rondeller men tar det lugn då man kan easy få det.
Zalle 2023-04-18 09:19 ! Citera #
Svårt för privatister att köra upp i Helsingborg. Kör man allt ok så blir man kuggad på ”manövrering” vad det nu innebär, en sorts slask för privatister. Tror Att bilskolorna i Hbg. har någon deal med Trafikverket. Jag har åkt med på nio kuggningar där eleverna kört helt ok. Det är helt klart att privatister i Hbg granskas särskilt hårt. Medan bilskolorna får igenom nästan allt.
Nikole 2023-06-05 19:08 ! Citera #
Har körtup två gånger i Helsingborg nu och kuggade på minsta lilla båda gångerna. Första gången körde jag för fort över ett farthinder och andragången anpassade jag tydligen inte farten nog när jag körde 60 på en 70 väg. Nu ska jag prova köra up i Malmö istället med hopp om att man inte behöver vara perfekt för att få godkänt. Det är näst intill omöjligt att få godkänt på uppkörningen i Helsingborg.
Zalle 2023-07-30 08:54 ! Citera #
Det är helt klart att Trafikverket i Helsingborg är korrupt. Värst i landet på att kugga privatister! Kan det ha en koppling till att det finns så många trafikskolor i Hbg? Troligtvis då dessa tappar elever. Och inspektörerna i Hbg, kuggar privatister rutinmässigt.
Gäst 2023-07-30 13:35 ! Citera #
Zalle 2023-07-30
Det är helt klart att Trafikverket i Helsingborg är korrupt. Värst i landet på att kugga privatister! Kan det ha en koppling till att det finns så många trafikskolor i Hbg? Troligtvis då dessa tappar elever. Och inspektörerna i Hbg, kuggar privatister rutinmässigt.
Eller så beror det på att dom som kör inte når upp till nivåerna som krävs för att köra trafiksäkert? Jag har klarat 4 olika körkort i Helsingborg på första försöket 2 av dom som privatist, b kortet tog jag privat och fick göra två uppkörningar för att jag inte hade lärt mig att förstå olika risker..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov