Start > Körkortsforum > Uppkörning Helsingborg

Uppkörning Helsingborg

E 2018-11-11 14:26 ! Citera #
Körde upp för första gången i torsdags och tänkte berätta vad jag fick göra och var jag fick köra (eftersom jag själv gärna läste sådana här inlägg innan min uppkörning).

Fick börja att testa bromsarna som säkerhetskontroll sen körde vi direkt ut på motorväg. Fick följa skyltar mot mål och hamnade på en parkering (Väla) där jag fick i uppgift att backa in i en ruta mellan två bilar. Sedan vidare ut på landsväg och blev ombedd att göra en vänstersväng (mot Fleninge) där jag hade egen fil innan svängen. Skulle sen följa skyltar tillbaka till motorvägen, fick köra förbi ett vägarbete där ett körfält var avstängt och sen kom ytterligare en vänstersväng på landsväg. Denna gång utan egen fil och det fanns inte heller någon vägren. Detta momentet kuggade jag på, inspektören tyckte att jag saktade ner för mycket för tidigt.

Vidare ut på motorvägen och tillbaka mot centrum. Fick anvisningar om att köra in i ett bostadsområde (Stattena) där det var mycket skymda korsningar med högerregeln. Detta moment kuggade jag också på då inspektören tyckte jag höll för hög hastighet samt inte tillämpade tillräckligt god avsökningsförmåga.

Slutligen fick jag frågan om jag hittade tillbaka till trafikverket och fick då köra dit och parkera på valfri plats. Som sagt så kuggade jag tyvärr men har uppkörning igen om två veckor så hoppas det ska gå bättre då!

Lycka till alla som håller på med körkortet :)
A 2018-11-12 18:22 ! Citera #
Har kört upp 3 gånger i Helsingborg och har kuggat alla gånger.. Man ska inte ge upp! Träna på det du kugga på så klarar du det nästa gång! :) Körde du upp privat?
Jimmy 2018-11-12 23:24 ! Citera #
A 2018-11-12
Har kört upp 3 gånger i Helsingborg och har kuggat alla gånger.. Man ska inte ge upp! Träna på det du kugga på så klarar du det nästa gång! :) Körde du upp privat?
Tråkigt med dina kuggningar, kör upp i Ängelholm i stället, lätt stad att köra i
Gäst 2018-11-13 15:29 ! Citera #
Jimmy 2018-11-12
Tråkigt med dina kuggningar, kör upp i Ängelholm i stället, lätt stad att köra i
Alla städer är lätta att köra i :D
Jimmy 2018-11-13 18:20 ! Citera #
Gäst 2018-11-13
Alla städer är lätta att köra i :D
Uppenbarligen inte
A 2018-11-14 00:07 ! Citera #
Jimmy 2018-11-12
Tråkigt med dina kuggningar, kör upp i Ängelholm i stället, lätt stad att köra i
Har hört de!! Har du egna erfarenheter därifrån??:)
E 2018-11-14 12:33 ! Citera #
A 2018-11-12
Har kört upp 3 gånger i Helsingborg och har kuggat alla gånger.. Man ska inte ge upp! Träna på det du kugga på så klarar du det nästa gång! :) Körde du upp privat?
Körde upp via körskola och ska göra det nu om 2 veckor igen. Om jag kuggar en andra gång kommer jag förmodligen köra upp privat nästa.
Jimmy 2018-11-15 20:32 ! Citera #
A 2018-11-14
Har hört de!! Har du egna erfarenheter därifrån??:)
Japp jag hade min uppkörningen i Ängelholm och kan säga att den staden är rätt skön att köra i, transportstyelsen också hade en bra dag, 2 flugor i samma smäll! Allt slutade lyckligt. Så om man gemför hbg med ä-holm så är det som natt och dag tycker jag i alla fall, men mina 3 vänner håller inte med där!? Alla 3 körde upp i hbg och klarade det på 1a respektive 2a försöket 2 av dom kuggade i ä-holm, nu har ju jag alldrig kört upp i hbg så jag har inget att genföra med. Men prova i ängelholm om du hittar några tider som passar, jag tror du fixar det
Sandra 2019-04-07 22:06 ! Citera #
Hej Hej, Skall köra upp i Ängelholm nästa vecka, Har någon bra tips ?
Piraten74 2019-04-12 03:40 ! Citera #
Det där att det skulle vara lättare i nån annan stad beror ju alltid på vilka kunskaper man har med sig.
Och måste man byta stad för klara körkortet så hoppas jag ni kuggar!!
Vill inte ha er på vägarna om ni inte kan köra överallt!
Mvh
Piraten74

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov