Körde upp för första gången i torsdags och tänkte berätta vad jag fick göra och var jag fick köra (eftersom jag själv gärna läste sådana här inlägg innan min uppkörning).
Fick börja att testa bromsarna som säkerhetskontroll sen körde vi direkt ut på motorväg. Fick följa skyltar mot mål och hamnade på en parkering (Väla) där jag fick i uppgift att backa in i en ruta mellan två bilar. Sedan vidare ut på landsväg och blev ombedd att göra en vänstersväng (mot Fleninge) där jag hade egen fil innan svängen. Skulle sen följa skyltar tillbaka till motorvägen, fick köra förbi ett vägarbete där ett körfält var avstängt och sen kom ytterligare en vänstersväng på landsväg. Denna gång utan egen fil och det fanns inte heller någon vägren. Detta momentet kuggade jag på, inspektören tyckte att jag saktade ner för mycket för tidigt.
Vidare ut på motorvägen och tillbaka mot centrum. Fick anvisningar om att köra in i ett bostadsområde (Stattena) där det var mycket skymda korsningar med högerregeln. Detta moment kuggade jag också på då inspektören tyckte jag höll för hög hastighet samt inte tillämpade tillräckligt god avsökningsförmåga.
Slutligen fick jag frågan om jag hittade tillbaka till trafikverket och fick då köra dit och parkera på valfri plats. Som sagt så kuggade jag tyvärr men har uppkörning igen om två veckor så hoppas det ska gå bättre då!
Lycka till alla som håller på med körkortet