Hyr en likadan bil en heldag och öva öva öva.
Jag hade problem med växlingen, var ovan vid både diesel och en sexväxlad bil.. så jag växlade fel i princip hela körningen. Men det gick ändå! Hade också en förarprovselev och en examinator i baksätet som bedömde oss båda. Hon ska vara bland de strängaste här. Hon sa att jag körde så pass bra, så växlingen inte gjorde något, men att jag ska tänka på det när jag kör en ny bil osv.
Oh ja det är smart att hyra faktiskt, men vet inte riktigt var man kan göra de? Alltså en exakt likadan bil. Jag växlade också fel i hela körningen och körde ibland med för låg växel, alltså jag körde i tex 3an i 40.. o tyckte ej att bilen lät något speciellt? Den är väldigt tyst av sig, vissa bilar låter ju skitmycket direkt så fort det är fel växel! Så kuggade också på att jag körde på för låga växlar...
Usch, jag blev så nervös när jag såg att jag skulle ha en förarprovselev i baksätet.. Fast hon sa ingenting utan de va inspektören som bedömde mig bara. Men men.. man ska inte ge upp oavsett om självförtroendet är i botten.TACK för tipset