Start > Körkortsforum > Automat mc

Automat mc

Tero 2018-07-20 20:57 ! Citera #
Hej
Alla borde ta en tur med automat mc , bara gasa och köra.
Om ni skulle prova så tror jag att många skulle byta till automat. :)
Tommy 2018-07-27 20:48 ! Citera #
Tjena Tero. Jag har själv försökt sen i Januari faktiskt att lösa samma problem med körkort för dct låda. Tror att jag har mailat 6 mc skolor i Sthlm och frågat och bara fått spydiga kommentarer tillbaka. Jag frågade en skola ifall jag kunde ta med mig en egen mc med dct låda faktiskt, fick inget svar. Antar att dom tyckte att jag var en nöt. Har sj kört mycket skoters och har inget intresse av en vanlig mc. Så då kan man göra så som du gjorde. Va bra. En fråga, får man köra tung mc skoter med körkortet??
Gäst 2018-07-28 11:25 ! Citera #
Varför lär du dig inte bara att växla som alla andra? Vad är ens en automat mc? Menar du en scooter/vespa? Jag hade inte kört något växlat på nästan 12 år (sen jag slutade köra moped) och det tog kanske 10-20 minuter innan allt gick smutt på min första mc lektion, det är mycket enklare än en bil och mycket roligare att köra än automat!

Varför inte bara boka en provlektion på manuell mc? kostar typ 400kr och på den tiden hinner du garanterat lära dig hur man växlar.
Tommy 2018-07-30 16:12 ! Citera #
För att jag har kört scooter i massa år innan och tyckte att det va väldigt givande. Skulle vilja köra tyngre scooter men då måste jag tyvärr ta vanligt mc kort. Jag har inget särskilt intresse för vanlig mc. MEN jag kan faktiskt gå med på att köpa en test lektion med en vanlig mc bara för att se ifall jag tycker om det.
Tero 2018-08-01 20:38 ! Citera #
Hej
Det är klart att nästan alla kan lära sig köra med växlar . Själv har jag vanligt körkort för bil men när det gäller mc så har jag körkort för automat. Fattar inte varför folk är emot automat. Har kört med automat i 4 år och är mycket nöjd . Känner mig trygg på cykeln, har varit i alperna och norska fjällen flera gånger utan problem . Den växlar jämnt utan några ryck , läs mer på hondas hemsida automat växellåda. Svar på frågan, ja man kan köra tung mc. När jag tog kortet så fick jag lära körskolan att man kan ta mc kort för automat. Jag tror att jag är bland dom första att ta mc kort för automat i Sverige. Häftigt.
Tommy 2018-08-02 15:55 ! Citera #
Tjena Tero. Jo d verkar som att dom flesta har något problem med automat lådor på mc. Men hur löste du logistiken med mc n? Lämnade du kvar den på körskolan? Och tog du kortet möjligtvis i Stockholm?
Tero 2018-08-02 17:43 ! Citera #
Hej
Övningskörde privat till skolan och hem. Vad menar du med problem med automat ? Tog kortet i Norrköping.
Tommy 2018-08-03 20:24 ! Citera #
Menar att många tycker att det är löjligt med en automat växlad mc. Fick det intrycket av kör lärarna när jag frågade.
Patrick 2018-09-25 10:52 ! Citera #
Tack! Detta har jag väntat på. Att se om någon lyckats ta mckort på automathoj.
Svaret är alltså att fixa automathoj själv och köra i mcskolan med den!
Gutt! Tack för denna tråden!
Gäst 2018-10-04 18:00 ! Citera #
Lungt. Fast nu köpte jag en ny Quadro 3 istället. Hysteriskt rolig o köra på b körkort.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo