Start > Körkortsforum > Någon som blev godkänd på uppk…

Någon som blev godkänd på uppkörning men inte teorin?

Gäst 2017-09-19 09:40 ! Citera #
Det är inte säkert att inspektören vet.
När jag körde upp första gången så klarade jag det, och då frågade hon hur det var med teorin om jag var godkänd. Vilket jag var och då sa hon grattis! Nu har du ju körkort!

Sååå nej, inte säkert att de vet eller inte.
Fredde 2019-02-13 12:30 ! Citera #
Jo det finns det. att köra upp i göteborg rusningstrafik eller i Säffle spelar stor roll
Gäst 2019-02-13 12:31 ! Citera #
Gäst 2017-09-18
Det finns inget ställe som är svårt om man kan köra bil...
Så sluta noja om saker som inte har betydelse...
Jo det finns det. att köra upp i göteborg rusningstrafik eller i Säffle spelar stor roll.
Gäst 2019-02-13 12:31 ! Citera #
Gäst 2017-09-18
Det finns inget ställe som är svårt om man kan köra bil...
Så sluta noja om saker som inte har betydelse...
Jo det finns det. att köra upp i göteborg rusningstrafik eller i Säffle spelar stor roll..
Gäst 2019-02-13 14:04 ! Citera #
Gäst 2019-02-13
Jo det finns det. att köra upp i göteborg rusningstrafik eller i Säffle spelar stor roll..
Nej det gör det inte, det gäller bara att kunna anpassa sig till den trafiksituation som råder just för tillfället när man kör..
Det är inte raketforskning vi håller på med, det är bilkörning..
Börje Kugg 2019-02-13 14:48 ! Citera #
Så trött på alla otrevliga människor som säger miljön inte spelar roll.
Det är mycket mer som kan hända i en större stad och mer att ha koll på!

Varför tror du 90? % blev godkända i Hagfors i Värmland förr exempelvis - en ort utan trafikljus, motorväg, dåligt med cyklister och gående på vardagar (när folk är på jobbet), enkel landsväg utanför på den tiden?

Gammal artikel från 2002:

”Lättast få körkort i Hagfors

Det är stora skillnader i landet om man blir godkänd eller inte när man ska köra upp för körkort.
I Värmland är det lättast i Hagfors, där 90 procent får godkänt vid första uppkörningen - svårast är det i Arvika och Karlstad, med under 70 procent godkända. På en del orter i landet tvingas fler än hälften göra om provet och enligt tidningen Expressen tros skillnaderna bl a bero på att svårighetsgraderna vid uppkörning är olika och att andelen privatister varierar.”
/ Sverigesradio.se.


Senares lades provkontoret ner i Hagfors för att provmiljön inte ansågs motsvara dagens krav.
Börje Kugg 2019-02-13 14:50 ! Citera #
Jag tror det var populärt för Karlstadborna förr i tiden att åka upp till Hagfors och köra upp haha. :D
Björn He 2019-08-24 14:43 ! Citera #
Man kan ju klara uppkörningen oavsett hur det gått på teoriprovet, att man inte klarat teoriprovet behöver ju inte betyda att man är för ofärdig att köra upp. Teoriprovet skall ju i regel göras först men även om man bli kuggad så skall man ju ändå göra det praktiska körprovet, och får man godkänt på det ena delprovet men inte det andra så skall ju det andra klaras inom två månader, såvida man inte beviljas längre tid (det går faktiskt att ansöka hos Transportstyrelsen om anstånd från kravet att klara det underkända delprovet inom två månader om man av något skäl vill ha längre tid på sej).
Gäst 2019-08-25 11:15 ! Citera #
Björn He 2019-08-24
Man kan ju klara uppkörningen oavsett hur det gått på teoriprovet, att man inte klarat teoriprovet behöver ju inte betyda att man är för ofärdig att köra upp. Teoriprovet skall ju i regel göras först men även om man bli kuggad så skall man ju ändå göra det praktiska körprovet, och får man godkänt på det ena delprovet men inte det andra så skall ju det andra klaras inom två månader, såvida man inte beviljas längre tid (det går faktiskt att ansöka hos Transportstyrelsen om anstånd från kravet att klara det underkända delprovet inom två månader om man av något skäl vill ha längre tid på sej).
Suck!!
Nattis. 2020-01-15 14:55 ! Citera #
Hej jag blev godkänd på första försöket på uppkörningen men inte teorin. När jag gjorde teorin fick jag 51/65 första gången sen har de bara sjunkit. Men jag kämpar. Snart klarar jag de

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo