Start > Körkortsforum > Hur många gånger fick ni köra …

Hur många gånger fick ni köra upp innan ni klarade det?

Ben 2017-08-23 21:54 ! Citera #
Klarade på tredje gången i tisdags och de som klarade första gången förstår inte hur det känns när inspektören säger ’du är inte godkänd. Det är en gut punch. Jag var kuggad för att de såg inte att jag kollade på vänster sidan när jag körde över en järnväg. det var löjligt och jag var så besviken men jag hade läst att det är svårt att fick körkort i Sverige. Andra gången jag uppkörd var ännu värre, kände mig så stressad och nervös och det hjälpte inte. Jag började rullar tillbaka på en hill start.

Jag kände mig hopplös, som jag ska aldrig fick körkortet, måste jag vänta tills oktober att försök igen? ta teoriprovet igen? fuck that shit.

Jag hade mycket tur och fått chans att kör upp två veckor efter. Jag vet att jag kan bli en trygg förare, och på tredje gången kände mig lugnare, hade lite mer sjäkvförtroende, enjoy it.

Fick godkänd, passed my test. Det är en jävligt bra känsla. Till de som har uppkörd flera gånger, prova igen. Kom ihåg vad gick fel förut och lär från det.

Men det är jävligt dyrt, fy fan det är den värsta grej med att lära köra. Om du har föräldrar som betala det spelar ingen roll för sig men om du är vuxen och måste betala själv, it fucking sucks to fail.
Gäst 2017-08-25 04:19 ! Citera #
Ben 2017-08-23
Klarade på tredje gången i tisdags och de som klarade första gången förstår inte hur det känns när inspektören säger ’du är inte godkänd. Det är en gut punch. Jag var kuggad för att de såg inte att jag kollade på vänster sidan när jag körde över en järnväg. det var löjligt och jag var så besviken men jag hade läst att det är svårt att fick körkort i Sverige. Andra gången jag uppkörd var ännu värre, kände mig så stressad och nervös och det hjälpte inte. Jag började rullar tillbaka på en hill start.

Jag kände mig hopplös, som jag ska aldrig fick körkortet, måste jag vänta tills oktober att försök igen? ta teoriprovet igen? fuck that shit.

Jag hade mycket tur och fått chans att kör upp två veckor efter. Jag vet att jag kan bli en trygg förare, och på tredje gången kände mig lugnare, hade lite mer sjäkvförtroende, enjoy it.

Fick godkänd, passed my test. Det är en jävligt bra känsla. Till de som har uppkörd flera gånger, prova igen. Kom ihåg vad gick fel förut och lär från det.

Men det är jävligt dyrt, fy fan det är den värsta grej med att lära köra. Om du har föräldrar som betala det spelar ingen roll för sig men om du är vuxen och måste betala själv, it fucking sucks to fail.
Vet hur det känns att få ej godkänd..

Var då inga problem att höra!

Har man lite självinsikt så vet man innan vad för fel man gjorde under uppkörningen..

Dock väldigt många här inne som inte har självinsikt och lägger över ansvaret på inspektören.
Klart bäst 2017-08-25 18:36 ! Citera #
Jag klarade mig på första försöket, aldrig kört bil tidigare, behövdes inte. Så ni som körde 2 körlektioner måste ju vara riktigt dåliga 8-)
Piraten74 2017-08-25 19:35 ! Citera #
Klart bäst 2017-08-25
Jag klarade mig på första försöket, aldrig kört bil tidigare, behövdes inte. Så ni som körde 2 körlektioner måste ju vara riktigt dåliga 8-)
Körkortet är inte bättre för att man klarar det första gången, ser lika dant ut som dom har kört upp 10 ggr..

Klarade med direkt men spela roll liksom!!
Nick 2017-08-25 23:18 ! Citera #
Klart bäst 2017-08-25
Om man enbart haft två körlektioner och klarat uppkörningen borde ju man vara hyfsat duktig. 8-)
Duljugerbäst 2017-08-26 11:17 ! Citera #
Klart bäst 2017-08-25
Dagens största troll :D :D :D
Vilken loser du är!! 8-) 8-)
Happy 2017-08-30 22:04 ! Citera #
Fixade det på första idag!! Så nu har jag kortet. Se till att förstå alla trafikregler och så länge du känner dig osäker på de mest viktiga trafikreglerna så är du inte redo för prov. Tar man hjälp av sin trafiklärare och läser teorin utan att bara nöta frågor-svar fixar man provet. Det lönar sig att kämpa och tvärtom att ta genvägar.
Maja 2017-09-03 19:34 ! Citera #
Andra uppkörningen. Rusningstrafik i Uppsala. Galna studenter på cyklar men det gick ändå vägen! Så jäkla skönt! I veckan kommer körkortet! Ska bli så kul att äntligen få köra på ”riktigt” nu!
Gäst 2017-09-12 01:00 ! Citera #
Hallå 2017-08-13
Hur många uppkörningar?
Hur många gånger kunde ni köra upp inom 2 månader?
Fem gånger i Borås
Gäst 2017-09-17 19:06 ! Citera #
Har någon kört upp flera gånger i samma uppkörnings ställe och fått typ alla inspektörer och kuggat? Jag är så nojig och tänker på det värsta..kugga på första uppkörningen och är stressad..:/

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor