Start > Körkortsforum > Hur många gånger fick ni köra …

Hur många gånger fick ni köra upp innan ni klarade det?

Gäst 2017-08-16 12:02 ! Citera #
Gäst 2017-08-14
Va?
Jag gjorde körkortet på en trafikskola och klarade uppkörningen på första försöket men teorin hade jag problem med, så jag gav upp körkortet. Jag påbörjade körkortet igen på en annan trafikskola och fick göra en ny uppkörning på den trafikskolan och klarade uppkörningen där med på första försöket och sedan teorin också.
Trött på allt jämförande ! 2017-08-17 10:28 ! Citera #
Piraten74 2017-08-16
Fixade det på första :)

Men spelar ju mindre roll, man har ju körkort även om det tar 10 ggr att klara det..

Viktigaste är ju att fixa det, och ditt körkort är inte bättre för du klarade allt på första försöket!
Körkort som körkort!!

Alla har olika förutsättningar, så länge man verkligen kommer väl förberedd till uppkörningen!

Lycka till alla och ge inte upp och plugga massor!
Bästa kommentaren.

Tråkigt att vi alltid ska jämföras. Forumet borde vara stöttande och hjälpsamt, inte ge ångest. Jag tror att de flesta som läser här vill ha tips och råd .

Jag kan starta en tråd där jag frågar , hur många gånger skrev du teoriprovet innan du klarade det. Sen kan jag skriva att jag klarade det på första försöket, men det ger inte mig nåt , och det ger ingen annan heller något .

Vi är olika. Vi lär oss olika. Vissa behöver mer tid . Vi har olika erfarenheter. Förutsättningar och behov.

Men när vi är klara, kan vi alla detsamma. Hur vi tog oss dit och när är då helt oviktigt för våra medmänniskor. Hur många gånger får ni frågan en helt vanlig torsdag på stan ’ hur många gånger körde du upp ?’

Ha en fortsatt bra dag.
Piraten74 2017-08-18 03:55 ! Citera #
Trött på allt jämförande ! 2017-08-17
Bästa kommentaren.

Tråkigt att vi alltid ska jämföras. Forumet borde vara stöttande och hjälpsamt, inte ge ångest. Jag tror att de flesta som läser här vill ha tips och råd .

Jag kan starta en tråd där jag frågar , hur många gånger skrev du teoriprovet innan du klarade det. Sen kan jag skriva att jag klarade det på första försöket, men det ger inte mig nåt , och det ger ingen annan heller något .

Vi är olika. Vi lär oss olika. Vissa behöver mer tid . Vi har olika erfarenheter. Förutsättningar och behov.

Men när vi är klara, kan vi alla detsamma. Hur vi tog oss dit och när är då helt oviktigt för våra medmänniskor. Hur många gånger får ni frågan en helt vanlig torsdag på stan ’ hur många gånger körde du upp ?’

Ha en fortsatt bra dag.
Tackar :)
Gäst 2017-08-18 07:36 ! Citera #
Trött på allt jämförande ! 2017-08-17
Bästa kommentaren.

Tråkigt att vi alltid ska jämföras. Forumet borde vara stöttande och hjälpsamt, inte ge ångest. Jag tror att de flesta som läser här vill ha tips och råd .

Jag kan starta en tråd där jag frågar , hur många gånger skrev du teoriprovet innan du klarade det. Sen kan jag skriva att jag klarade det på första försöket, men det ger inte mig nåt , och det ger ingen annan heller något .

Vi är olika. Vi lär oss olika. Vissa behöver mer tid . Vi har olika erfarenheter. Förutsättningar och behov.

Men när vi är klara, kan vi alla detsamma. Hur vi tog oss dit och när är då helt oviktigt för våra medmänniskor. Hur många gånger får ni frågan en helt vanlig torsdag på stan ’ hur många gånger körde du upp ?’

Ha en fortsatt bra dag.
Tyvärr funkar inte människan så, utan ständigt jämför sig själv och söker bekräftelse. Folk blir oroliga att de på något vis är onormala eller söker ”gränser” baserat på andras prestationer. Samtidigt sitter samma typ av person på andra sidan och skryter om att han/hon klarade på första. Vad jag sett händer det mest unga människor.

Den enda legitima oro folk har är alla pengar som går åt vid misslyckad uppkörning. Inte billigt och alla har inte råd speciellt när man är ung.
Gäst 2017-08-19 08:28 ! Citera #
Eftersom alla som kommenterat här verkar vara proffs som klarat uppkörningen på Första, jag är den första som sticker ut hakan och säger att jag kkarade det på tredje försöket, och då fick jag godkänt
Mimmi 2017-08-19 12:00 ! Citera #
Jag klarade på första och tyckte att uppkörningen var i princip jättelätt. Men jag var väl förberedd, har kört mycket både privat och i skola. Mitt tips är att (förutom att vara förberedd) försöka vara så lugn som möjligt så borde det gå bra. Är man minsta nervös eller stressad kan ju körningen gå åt helvete. Och sitt inte och tänk på alla fel du precis gjort under uppkörningen, det gör dig bara mer nervös. Dom lägger säkert inte ens märke till alla fel du gör. Min förarprövare förklarade för mig innan att han inte kommer bry sig om småfel utan det är om det blir för många fel eller allvarliga fel som man kan kugga på.
Gäst 2017-08-19 20:06 ! Citera #
Gäst 2017-08-19
Eftersom alla som kommenterat här verkar vara proffs som klarat uppkörningen på Första, jag är den första som sticker ut hakan och säger att jag kkarade det på tredje försöket, och då fick jag godkänt
Man behöver inte vara proffs för att klara en uppkörning på första. Det kan helt enkelt vara så att du körde upp när du inte var redo medans vi andra väntade tills vi var redo innan vi provade på första gången.
Gäst 2017-08-19 20:38 ! Citera #
Det är ju inte en bedrift som är särskilt imponerande, är det enda man kan skryta med att man lycka få ett körkort på första försöket, då är man patetisk.
Gäst 2017-08-19 21:49 ! Citera #
Gäst 2017-08-19
Det är ju inte en bedrift som är särskilt imponerande, är det enda man kan skryta med att man lycka få ett körkort på första försöket, då är man patetisk.
Vem har sagt att någon skryter att man klarade sin uppkörning på första försöket?
Trådskaparen frågade en fråga om ”Hur många gånger man fick köra upp innan man klarade det.”

Och ska man då ljuga och säga 3 gånger fast man klarade det på första försöket bara för att andra kan tycka att man skryter om det?
Gäst 2017-08-23 10:24 ! Citera #
Klarade det på första i början på sommarn i farsta. Hade 10 lektioner med skolan och fick köra deras bil.
Gäller bara o va säker på sitt körande samt köra säkert. Fick tipset av min lärare att där det går dra ut lite på tiden så la mig bakom en lastbil på motorvägen från farsta till haninge och puttrade fram i 80 bakom honom. Finns inget som säger att du måste köra om. Allt vi hann med efteråt va att backa in på en parkering och köra runt lite kring haninge centrum.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo