Start > Körkortsforum > Hur många gånger fick ni köra …

Hur många gånger fick ni köra upp innan ni klarade det?

Gäst 2017-09-18 12:08 ! Citera #
Gäst 2017-09-17
Har någon kört upp flera gånger i samma uppkörnings ställe och fått typ alla inspektörer och kuggat? Jag är så nojig och tänker på det värsta..kugga på första uppkörningen och är stressad..:/
Om du tänker i negativa banor så kommer du få ett negativt resultat..
För då är din hjärna och ditt medvetande redan inställd på att kugga.

Bättre att tänka positiv, att du SKA klara uppkörningen idag, och att du LITAR på dig själv!!!

Skärp dig, annars kommer du aldrig kunna klara en uppkörning!!!
Gäst 2017-09-18 12:37 ! Citera #
Ja sant, vet inte varför man är så negativ:/ bra sagt, ska tänka på det!
VolvoAnton 2017-09-26 14:19 ! Citera #
Klarade första utan problem. Var allt för lätt känner jag. Inspektören jag fick var typ lite små-känd för att kugga people men jag skulle säga att kör inte upp förens du är en legend i trafiken. Sen självklart så har alla olika förutsättningar men känn dig inte värdelös om du inte klarar det på första kompisar.
Vill inte ha er ute på vägarna i Sverige om ni inte kör bra. Trött på att behöva köra om ungjävlar på småvägar för att dom tycker det är skön tatt ligga 10kmh under hastighetsbegränsningen. + Trafiken är farlig om man inte är uppmärksam och agerar snabbt. :*
JJ 2017-09-27 11:15 ! Citera #
Klarade det i dag på andra försöket. På min första uppkörning var jag alldeles för nervös, och detta resulterade i att jag höll allt för hög hastighet och stressade upp mig. I dag använde jag mig av ett mentalt knep: jag intalade mig att det satt ett litet barn i bilen, och att jag måste få hem barnet lugnt och säkert. Detta resulterade i att jag körde mjukt, fint och försiktigt och blev godkänd :)
Gaston Gäst 2017-09-28 09:06 ! Citera #
Bil, första gången.
MC, 2:e gången.
Lastbil, 3:e gången.
Patil 2017-09-28 12:41 ! Citera #
Klarade på andra försöket. På första uppkörningen var jag så säker på att jag skulle kugga. Det var det enda tänkte på varje minut av den 30 minuter långa körningen. Och såklart gjorde jag det. Vid en högerkorsning bedömde jag att jag skulle hinna före en bil men min inspektör bromsade och höll inte med.

Inspektören var dock väldigt snäll och peppande efteråt. Han började med att fokusera på allting som var godkänt (vilket till min stora förvåning var varenda punkt förutom en). Han sa sen att han var förvånad över händelsen vid högerkorsningen och att fram till dess var han säker på att jag skulle få körkortet.

”Det är bara att köra upp igen så kommer du klara det!” var det sista han sa. Jag lämnade Trafikverket den dagen med ett helt nytt självförtroende.

Några dagar senare klarade jag uppkörningen. Jag hade enbart fokus på körningen. Inga negativa tankar, benen skakade inte och jag var väldigt lugn. ”Grattis” sa den nya inspektören så fort jag stängde av motorn. Inga anmärkningar alls på körningen. Jag kommer aldrig glömma den glädjen som slog mig när jag hörde det lilla ordet.

Det är verkligen jätteviktigt att man tror på sig själv under uppkörningen och tänker positivt. Det är svårt, jag vet. Men försök!
Gäst 2017-09-28 13:49 ! Citera #
Hade precis min första uppkörning i Katrineholm, och klarade den direkt :D
Tycker alla här skriver att det är så himla svårt och nervöst med att köra upp.
Jag bokade inte min uppkörning fören jag litade på min hantering av bilen.
Så jag tyckte att det var lättare att ha en uppkörning än att ha en vanlig trafiklektion med körläraren :D
Gäst2 2017-10-08 17:00 ! Citera #
Klarade på första försöket i Jakobsberg.
Var sjukt nervös innan men det släppte märkligt nog när jag träffade inspektören och gick ner till bilen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest