Gäst 2017-05-21
Att läraren tar rökpauser på din lektion oavsett om han lägger på det på slutet eller inte är inte ok, för det första så avbryter han din tid som du betalat dyra pengar för och lektionen kommer av sig och det är inte alltid så lätt att komma igång när man suttit och väntat. För det andra varför ska jag som betalat dyra pengar vara tvungen att inhalera röklukt i bilen efter läraren rökt. Kan inte läraren hålla sig för att röka då bör den fundera på att byta yrke. Punkt.
Jag misstänker att alla STR anslutna skolor har liknande bestämmelser. dvs samtliga lärare har rätt att ta rast. Vad dom sedan gör med den rasten anbelangar inte dig.
Om du inte gillar rökning, då tycker jag att du ska ta upp det med din lärare och handledare. Ni kan säkert hitta en lösning. Dock, rökning är inte olagligt även om jag personlig till viss del skulle kunna tänka mig att det var det. Du får står säkert att man inte bara kan säga till någon att du får inte röka, hur som helst. Det skulle förmodligen inte leda till någon förändring.