Start > Körkortsforum > Läraren tar rökpauser

Läraren tar rökpauser

Gäst 2017-05-21 09:31 ! Citera #
John 2017-05-21
Du kanske inte gillar att personen i fråga röker men på min körskola så har dom rätt till 5 minuter paus per timma. Så att din lärare röker var 55:e minut är tillåtet även om det är lite irriterande, speciellt när man själv inte gillar rökning.

Min körskolelärare röker inte, han tar inte heller pauser i någon större utmärkelser, så vi kör på i hela 120 minuter, ibland drar vi över lite. Jag har väl tur som fått en sådan dedikerad lärare men det händer att även vi tar pauser för att det faktiskt behövs. Försök använda tiden till något positivt, ställ frågor reflektera över körningen etc
Vilken skola är det förresten? Blev lite nyfiken,,
Ella 2017-05-21 10:10 ! Citera #
Niklas 2017-05-21
Jo det är samma lärare, det är grymt irriterande att vänta på hans rökpauser, inte bara dom 5 minuterna utan man tappar lite flow i momentet, känns som om det tar 15 min att komma igång igen. Jag har många lektioner inbokade och att byta lärare kommer inte på tal för det finns ingen ledig på 3-4 veckor, så länge vill jag inte vänta. Jag kör nog upp mina lektioner sen byter jag skola.
Liten värld! Jag förstår vad du menar. Har du funderat på att byta skola redan nu?

Igår fick jag reda på att den första jag körde med (den bra, som jobbade på samma skola förut) har börjat på en ny skola. Jag lyckades faktiskt få tag på honom när jag ringde, och jag kommer hoppa över dit. Jag ska ta den testlektion jag har inbokad med skolan nere i centrum också, det känns inte schysst att avboka. De verkar också rätt bra.
Niklas 2017-05-21 14:30 ! Citera #
Ella 2017-05-21
Liten värld! Jag förstår vad du menar. Har du funderat på att byta skola redan nu?

Igår fick jag reda på att den första jag körde med (den bra, som jobbade på samma skola förut) har börjat på en ny skola. Jag lyckades faktiskt få tag på honom när jag ringde, och jag kommer hoppa över dit. Jag ska ta den testlektion jag har inbokad med skolan nere i centrum också, det känns inte schysst att avboka. De verkar också rätt bra.
Jo visst är det liten värld, vad roligt för dig att fortsätta med den bra läraren det måste kännas skönt. Jag har funderat på att byta skola redan nu, men jag ska avvakta lite först, om jag byter så kommer jag förlora en del av pengarna jag betalt när jag får pengarna tillbaka. Vi får se vad som händer..
Ella 2017-05-21 16:08 ! Citera #
Niklas 2017-05-21
Jo visst är det liten värld, vad roligt för dig att fortsätta med den bra läraren det måste kännas skönt. Jag har funderat på att byta skola redan nu, men jag ska avvakta lite först, om jag byter så kommer jag förlora en del av pengarna jag betalt när jag får pengarna tillbaka. Vi får se vad som händer..
Surt :/ Egentligen ska man nog inte köpa paket sådär, men det är ju svårt att veta när det funkat så bra innan. Man har ju dessutom hört mycket positivt om dem. Har du tagit upp saken med dem? Jag försökte säga ifrån en gång att jag inte ville ta paus, men har inte tagit upp det med någon annan på skolan.
Taxiförare 2017-05-21 16:33 ! Citera #
John 2017-05-21
Du kanske inte gillar att personen i fråga röker men på min körskola så har dom rätt till 5 minuter paus per timma. Så att din lärare röker var 55:e minut är tillåtet även om det är lite irriterande, speciellt när man själv inte gillar rökning.

Min körskolelärare röker inte, han tar inte heller pauser i någon större utmärkelser, så vi kör på i hela 120 minuter, ibland drar vi över lite. Jag har väl tur som fått en sådan dedikerad lärare men det händer att även vi tar pauser för att det faktiskt behövs. Försök använda tiden till något positivt, ställ frågor reflektera över körningen etc
Där har du helt fel, en körskolelärare får inte ta rökpauser om det drabbar en körskoleelev!!
Om en lärare måste röka så ska han göra det innan eller efter körlektionerna, för det kan ju nu vara så att man får en elev som är allergisk, så därför får det inte lukta rök i bilarna!!

Och precis som en annan skrev så har eleven betalt dyra pengar för att få ha sin körlektion, och då ska man inte behöva betala för en lärares rökpauser!

Precis som om vi som kör taxi skulle stanna bilen efter halva resan och låta taxametern stå på bara för att vi blir röksugna... Det fungerar inte riktigt så!
Niklas 2017-05-21 19:43 ! Citera #
Ella 2017-05-21
Surt :/ Egentligen ska man nog inte köpa paket sådär, men det är ju svårt att veta när det funkat så bra innan. Man har ju dessutom hört mycket positivt om dem. Har du tagit upp saken med dem? Jag försökte säga ifrån en gång att jag inte ville ta paus, men har inte tagit upp det med någon annan på skolan.
Jo kanske lite dumt att köpa paket men det är svårt att veta, jag hade också hört bra om dem. Jag orkar inte ta upp detta med dom, vill bara köra slut mina lektioner sen kommer jag nog byta skola.
Ella 2017-05-21 20:02 ! Citera #
Niklas 2017-05-21
Jo kanske lite dumt att köpa paket men det är svårt att veta, jag hade också hört bra om dem. Jag orkar inte ta upp detta med dom, vill bara köra slut mina lektioner sen kommer jag nog byta skola.
Förstår dig. Man hamnar liksom i ett underläge, åtminstone känslomässigt, i en sån situation. Det är svårt att känna sig utsatt. Håller tummarna för att du hittar något bättre snart!
Niklas 2017-05-21 21:15 ! Citera #
Ella 2017-05-21
Förstår dig. Man hamnar liksom i ett underläge, åtminstone känslomässigt, i en sån situation. Det är svårt att känna sig utsatt. Håller tummarna för att du hittar något bättre snart!
Ja det stämmer det du säger, man hamnar i underläge på flera sätt. Tack Jag hoppas det kommer lösa sig för dig också.
Nick 2017-05-22 18:08 ! Citera #
Jag hade blivit rentutav förbannad på körläraren och gett personen en utskällning. Det gjorde jag när jag märkte att min körskola försökte mjölka pengar av mig när jag ville framåt. Den ena läraren satt dessutom med mobiltelefonen under tiden och ”vevade” ned rutan för att tala med en f.d. kollega medan jag skulle backa runt hörn.

Nu tog jag bara ett fåtal lektioner hos trafikskola, mest för att få feedback då jag skulle köra upp som privatist, men nötter - det finns, och de behöver tas i med hårdhandskar ibland.

Tänk på hur mycket du betalar för en lektion egentligen. Ge en utskällning eller gå till ägaren och säg att du kommer sprida detta.
Maria 2017-05-22 22:32 ! Citera #
Ett jättebra tips från Nick...

Om man blir orättvist behandlad så ska man givetvis gå och klaga hos den som äger körskolan.
Och som många redan har skrivit så betalar man dyra pengar för sina körlektioner.
Dessutom så kan det visa sig att ägaren inte ens vet om att hans/hennes anställda håller på så..

Men vi svenskar är lite fega när det kommer till att klaga nått, så våga stå upp för dina rättigheter!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov