Start > Körkortsforum > Läraren tar rökpauser

Läraren tar rökpauser

Ella 2017-05-18 10:54 ! Citera #
Osäker på om jag lägger detta i rätt forumdel, ber om ursäkt om det blir fel. Jag vill höra vad ni andra tycker, som är mer opartiska än jag. Min vanliga trafiklärare har blivit sjukskriven så jag har fått en ny, har kört med honom i fyra dubbellektioner nu. Den nya läraren stannar bilen i fem minuter per lektion för att ta rökpaus. En av de fyra gångerna passade han på att visa mig säkerhetskontrollen så det var ändå undervisning och kanske inte helt bortkastad tid. De andra tre gångerna var bara rökpaus medan jag fick stå och vänta. Första gången tänkte jag att han kanske hade en dålig dag men nu efter fyra gånger känns det inte okej. Vad tycker ni?
Maria 2017-05-18 11:16 ! Citera #
Klaga på honom hos din körskola, du betalar för att få en körlektion, och då ska du inte betala för hans rökpauser!!!

Hade detta hänt mig så hade jag tagit upp det direkt med högsta chefen som äger den körskolan!
Detta är helt oacceptabelt!!
Ella 2017-05-18 11:25 ! Citera #
Maria 2017-05-18
Klaga på honom hos din körskola, du betalar för att få en körlektion, och då ska du inte betala för hans rökpauser!!!

Hade detta hänt mig så hade jag tagit upp det direkt med högsta chefen som äger den körskolan!
Detta är helt oacceptabelt!!
Tack för ditt svar! Idag är den sista inbokade körlektionen med skolan, fast med en annan lärare (”lilla uppkörningen”). Igår nämnde han att de vill att jag ska köpa fler lektioner för att få göra provet överhuvudtaget, fast uppkörningen är inbokad imorgon och min ordinarie lärare säger att jag är redo. Får se vad de säger idag. Vill ju inte att de ska avboka provet åt mig, men vill inte heller betala för bortkastad tid på hans rökning.
Taxiförare 2017-05-18 23:29 ! Citera #
Vilken körskola kör du för?
För dom verkar inte ett dugg seriösa om dom slösar bort din körtid med att ta rökpauser, och dessutom säger att du måste ta fler körlektioner när din ordinarie lärare säger nått helt annat..

Nu kommer jag hoppa fram lite i tiden, men om du skulle kugga din uppkörning (vilket vi hoppas att du inte gör) så tycker jag att du borde tänka på att byta körskola! Och sedan varna andra för att gå till den körskolan!

Dom verkar utnyttja sina elever till max! Och så för det absolut INTE gå till, det är rent av tjänstefel av dom att bete sig så som dom har gjort mot dig!! :x :x :x
Ella 2017-05-19 14:16 ! Citera #
Taxiförare 2017-05-18
Vilken körskola kör du för?
För dom verkar inte ett dugg seriösa om dom slösar bort din körtid med att ta rökpauser, och dessutom säger att du måste ta fler körlektioner när din ordinarie lärare säger nått helt annat..

Nu kommer jag hoppa fram lite i tiden, men om du skulle kugga din uppkörning (vilket vi hoppas att du inte gör) så tycker jag att du borde tänka på att byta körskola! Och sedan varna andra för att gå till den körskolan!

Dom verkar utnyttja sina elever till max! Och så för det absolut INTE gå till, det är rent av tjänstefel av dom att bete sig så som dom har gjort mot dig!! :x :x :x
Tack för ditt svar. Jag kuggade tyvärr på uppkörningen. Det var mitt eget fel som gjorde massa idiotiska missar där jag egentligen kan göra rätt... suck. Ska försöka vara mindre nervös nästa gång.

Jag har bokat en testlektion med en annan trafikskola till på måndag. När allt är klart -om jag någonsin klarar en uppkörning - ska jag recensera trafikskolan på facebook/andra sociala medier och nämna just rökpauserna. Det är en skola norr om Stockholm.
Niklas 2017-05-19 22:52 ! Citera #
Finns skolan i Upplands Väsby ? Jag har också råkat ut för en lärare som röker kanske samma skola...
Ella 2017-05-20 23:55 ! Citera #
Niklas 2017-05-19
Finns skolan i Upplands Väsby ? Jag har också råkat ut för en lärare som röker kanske samma skola...
Ja! Lärarens namn börjar på P. Vilket sammanträffande om det är samma!
John 2017-05-21 07:25 ! Citera #
Du kanske inte gillar att personen i fråga röker men på min körskola så har dom rätt till 5 minuter paus per timma. Så att din lärare röker var 55:e minut är tillåtet även om det är lite irriterande, speciellt när man själv inte gillar rökning.

Min körskolelärare röker inte, han tar inte heller pauser i någon större utmärkelser, så vi kör på i hela 120 minuter, ibland drar vi över lite. Jag har väl tur som fått en sådan dedikerad lärare men det händer att även vi tar pauser för att det faktiskt behövs. Försök använda tiden till något positivt, ställ frågor reflektera över körningen etc
Niklas 2017-05-21 09:24 ! Citera #
Ella 2017-05-20
Ja! Lärarens namn börjar på P. Vilket sammanträffande om det är samma!
Jo det är samma lärare, det är grymt irriterande att vänta på hans rökpauser, inte bara dom 5 minuterna utan man tappar lite flow i momentet, känns som om det tar 15 min att komma igång igen. Jag har många lektioner inbokade och att byta lärare kommer inte på tal för det finns ingen ledig på 3-4 veckor, så länge vill jag inte vänta. Jag kör nog upp mina lektioner sen byter jag skola.
Gäst 2017-05-21 09:30 ! Citera #
John 2017-05-21
Du kanske inte gillar att personen i fråga röker men på min körskola så har dom rätt till 5 minuter paus per timma. Så att din lärare röker var 55:e minut är tillåtet även om det är lite irriterande, speciellt när man själv inte gillar rökning.

Min körskolelärare röker inte, han tar inte heller pauser i någon större utmärkelser, så vi kör på i hela 120 minuter, ibland drar vi över lite. Jag har väl tur som fått en sådan dedikerad lärare men det händer att även vi tar pauser för att det faktiskt behövs. Försök använda tiden till något positivt, ställ frågor reflektera över körningen etc
Att läraren tar rökpauser på din lektion oavsett om han lägger på det på slutet eller inte är inte ok, för det första så avbryter han din tid som du betalat dyra pengar för och lektionen kommer av sig och det är inte alltid så lätt att komma igång när man suttit och väntat. För det andra varför ska jag som betalat dyra pengar vara tvungen att inhalera röklukt i bilen efter läraren rökt. Kan inte läraren hålla sig för att röka då bör den fundera på att byta yrke. Punkt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov