Start > Körkortsforum > Uppkörning Eskilstuna

Uppkörning Eskilstuna

Happycamper 2017-05-13 22:01 ! Citera #
Klarade uppkörningen i Eskilstuna idag!! Kuggade för två veckor sen i Farsta pga dåligt samspel i sirkulationer och på påfarter. Har tränat som en tok och kände mig säker och taggad inför uppkörningen idag. Var helt omöjligt att hitta tid i Stockholm nu så var tvungen att boka Eskilstuna. En stad med mååååånga cirkulationsplatser. Bra att veta är att det trots dåligt skyltat är 40 km/h i stan. Jag fick först köra lite i stan och sen följa skyltar mot Västerås. Lite landsvägskörning men inget svårt. Väldigtnlite trafik en lördag. Sen fick jag köra ut på E 20 mot Eskilstuna igen och upp i Årby-rondellen. En riktigt stor och svår rondell, som tur var hade jag hunnit köra i den ett par ggr innan så kände mig säker på den. Sen fick jag köra tillbaka till Trafikverket, behövde bara köra i ca 20 min och sen parkera framåt. Slapp backning och säkerhetskontroll pga hade kört upp redan och de hade redan testat det. Så glad för mitt körkort!! Är du säker i cirkulationsplatser är Eskilstuna staden du ska köra upp i :)
Gäst 2017-05-13 23:03 ! Citera #
Grattis till körkortet!
Dock är inte Eskilstuna en stad som inte är speciellt svår att köra i :)

Men grattis som sagt!
Gäst 2017-11-12 22:32 ! Citera #
Jag ska köra upp i början av Januari 2018 om alltså 2 månader, jag kör privat men tänker att jag skulle boka tid hos trafikskola 1-2 gngr för att se hur det ligger till. Tycker du jag borde åka till eskilstunas trafikskola eller spelar det ingen roll vart? Jag bor i Stockholm så de en liten bit ifrån.
Gäst 2017-11-13 13:22 ! Citera #
Gäst 2017-11-12
Jag ska köra upp i början av Januari 2018 om alltså 2 månader, jag kör privat men tänker att jag skulle boka tid hos trafikskola 1-2 gngr för att se hur det ligger till. Tycker du jag borde åka till eskilstunas trafikskola eller spelar det ingen roll vart? Jag bor i Stockholm så de en liten bit ifrån.
Du gör helt rätt i att ta några körlektioner på en trafikskola som ligger på orten.
Det är ganska mycket vägarbeten lite överallt just nu, så det är ju bra att få lite koll på vad som gäller så du inte blir helt paff och överraskad när du ska köra upp.

Sedan så får du ju intryck om hur det är att köra i Eskilstuna, kan förvarna om att det är väldigt många som INTE vet vad högerregeln är...
Sandra 2017-11-30 13:02 ! Citera #
Hej! Haft samma problem, hade uppkörning igår i stockholm och kuggade!(Farsta) och det är sååå långa väntetider så tog 2januari i eskilstuna där jag aldrig kört. Men hört att staden e relativt liten men har en av Sveriges största rondell! Så kommer också ta några lektioner på en trafikskola där så får pendla från sthlm till etuna. Hoppas att det blir värt det i slutändan. Teorin går ju ut efter två månader också.

De sa på nyheterna idag att det gjorts en svart marknad på uppkörningstider då folk som inte behöver bokar upp sig. Sedan är det många nyanlända som behöver ändra till svenskt körkort och såklart många privatister som testar sig fram.. det känns sådär att ha bokat som privatist och man vill inte heller tappa körningen nu när det är lite mer än en månad kvar. Lycka till!
gina 2017-12-10 22:51 ! Citera #
Hej
jag har uppkörning i Eskilstuna imorgon. har kört privat där i dagar nu och det känns ganska bra
vi körde från västerås till eskilstuna trafikverket och sen lite runtomkring stan så. känns lite nervöst för att det är
vinter och det var snö där idag och jag uppkörning vid 15:30, alltså i mörkret men hoppas på det bästa.

någon som har några tips!!
annars så hoppas jag att jag klarar det imorgon. första försöket :)
Etunabo 2017-12-11 00:24 ! Citera #
gina 2017-12-10
Hej
jag har uppkörning i Eskilstuna imorgon. har kört privat där i dagar nu och det känns ganska bra
vi körde från västerås till eskilstuna trafikverket och sen lite runtomkring stan så. känns lite nervöst för att det är
vinter och det var snö där idag och jag uppkörning vid 15:30, alltså i mörkret men hoppas på det bästa.

någon som har några tips!!
annars så hoppas jag att jag klarar det imorgon. första försöket :)
Kör försiktigt, håll avstånd med tanke på väglaget, var extra uppmärksam på gående eftersom dom är väldigt dåliga på att bära reflexer, samt att gatubelysningen är urusel i Eskilstuna. Men framför allt....Håll rätt hastighet!
Lycka till!!
Gäst 2 2019-01-15 08:03 ! Citera #
Ni som haft uppkörning i E-tuna, vad var det svåraste med staden, när det kommer till cirkulationerna - är det dubbel fil på de, finns det mycket sliriga vägar eller höger regel. (Är från Södertälje)
Berätta så mycket ni kan!
E-tunabo 2019-01-15 13:40 ! Citera #
Gäst 2 2019-01-15
Ni som haft uppkörning i E-tuna, vad var det svåraste med staden, när det kommer till cirkulationerna - är det dubbel fil på de, finns det mycket sliriga vägar eller höger regel. (Är från Södertälje)
Berätta så mycket ni kan!
Jag har tagit både B-körkortet och C-kortet i Eskilstuna, och det är inte svårare att köra i Eskilstuna än vad det är att köra i Södertälje, ja det finns en stor dubbelfilig rondell i stan, men det är inte speciellt svårt att köra i den, de värsta man kan göra är att stressa upp sig, ta det bara lugnt så kommer det gå hur bra som helst. Det blir bara värre om man stressar upp sig och glömmer bort hur och vad man ska göra :D

Högerregel finns självklart, men kan du bara veta NÄR den ska tillämpas så är det inte svårare att köra på dom vägarna än vad det är när det finns väjningsplikt..

Mycket vägarbeten just nu runt om HELA stan, så anpassa farten efter dom rådande omständigheterna så kommer du klara det galant.
Gäst 2 2019-01-15 14:55 ! Citera #
Tack ska du ha för info! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo