Start > Körkortsforum > Uppkörning Eskilstuna

Uppkörning Eskilstuna

E-tunabo 2019-01-15 22:27 ! Citera #
Gäst 2 2019-01-15
Tack ska du ha för info! :D
Varsågod :D
Björn He 2019-07-22 16:14 ! Citera #
Jag håller med om att det är jävligt svårt för oss Stockholmare att köra upp på hemmaplan eftersom det är nästan helt omöjligt att hitta en ledig tid för körprov i Stockholm, så var det för mig med!

Jag körde inte upp i Eskilstuna men jag skrev teoriprov där, fast det var snart 6 år sen. Tyvärr blev jag kuggad och fick därför göra om teoriprovet, på andra försöket åkte jag flygplan ända till Halmstad för att skriva teoriprov, Halmstad var enda staden som hade ledig tid som passade mig just då, men jag är bara glad över att jag åkte så långt för teoriprovets skull för hade jag inte gjort det så hade jag säkert inte klarat teoriprovet men det var precis vad jag gjorde, jag fick 52 poäng! På första försöket i Eskilstuna fick jag bara 45 poäng och det är ju underkänt eftersom det är under 52, 52 är ju lägsta poängen för godkänt.

Men jag tycker Eskilstuna är ett bra alternativ till Stockholm eftersom det är tågavstånd, och vägarna i Eskilstuna är ungefär som i Västerås har jag sett. Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen, det ligger ju precis mittemot Eskilstuna på andra sidan Mälaren, jag tycker Västerås var en lätt stad att köra upp i, främst med tanke på att vägarna där var rätt trafiksäkra vilket ju underlättade möjligheten att slippa risk för kuggning.

Men vad får man köra för bil i Eskilstuna, brukar det vara Volvo man får köra upp med? I Västerås får man köra upp med VW Golf.
Molly 2019-07-28 11:16 ! Citera #
Björn He 2019-07-22
Jag håller med om att det är jävligt svårt för oss Stockholmare att köra upp på hemmaplan eftersom det är nästan helt omöjligt att hitta en ledig tid för körprov i Stockholm, så var det för mig med!

Jag körde inte upp i Eskilstuna men jag skrev teoriprov där, fast det var snart 6 år sen. Tyvärr blev jag kuggad och fick därför göra om teoriprovet, på andra försöket åkte jag flygplan ända till Halmstad för att skriva teoriprov, Halmstad var enda staden som hade ledig tid som passade mig just då, men jag är bara glad över att jag åkte så långt för teoriprovets skull för hade jag inte gjort det så hade jag säkert inte klarat teoriprovet men det var precis vad jag gjorde, jag fick 52 poäng! På första försöket i Eskilstuna fick jag bara 45 poäng och det är ju underkänt eftersom det är under 52, 52 är ju lägsta poängen för godkänt.

Men jag tycker Eskilstuna är ett bra alternativ till Stockholm eftersom det är tågavstånd, och vägarna i Eskilstuna är ungefär som i Västerås har jag sett. Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen, det ligger ju precis mittemot Eskilstuna på andra sidan Mälaren, jag tycker Västerås var en lätt stad att köra upp i, främst med tanke på att vägarna där var rätt trafiksäkra vilket ju underlättade möjligheten att slippa risk för kuggning.

Men vad får man köra för bil i Eskilstuna, brukar det vara Volvo man får köra upp med? I Västerås får man köra upp med VW Golf.
Vad menar du med att vägarna är trafiksäkra?
Förklara gärna det, för jag ser ingen skillnad på någon väg där jag hittills har kört.

Bilarna i Eskilstuna är VW Passat (manuell), Volvo V60 (manuell), Volvo V60 (automat)
Gäst 2021-04-02 09:18 ! Citera #
Hej. jag ska göra min uppkörning i Eskilstuna nästa vecka, ni som gjorde uppkörningen hur gick till? vad var svårt och på vad jag ska tänka när jag kör i staden?

blir glad om ni berättar-----
Gäst 2021-04-02 20:08 ! Citera #
Jag körde upp här i Eskilstuna för ca 2 veckor sedan och det som är bra att tänka på är att det finns många rondeller/cirkulationsplatser här. En ”ökänd” rondell som alltid kommer på uppkörningen är ”Årbyrondellen”, en väldigt stor cirkulationsplats med flera filer där hastighetsbegränsningen är 70 km/h. Tänk på att kolla noga där och var försiktig, kör saktare än 70!

Men jag tycker ändå Eskilstuna är en bra stad att köra upp i, den är lagom stor och så länge man behärskar rondeller så finns det inga speciellt svåra platser här!
Gäst 2021-05-23 22:17 ! Citera #
Hej! Jag ska köra upp i Eskilstuna om mindre än två veckor! Var där och körde för ett tag sen och kände att det gick bra, men missade dock att köra i den kända ”Årbyrondellen” så känner mig lite stressad nu hehe!

Jag behöver alla tips jag kan få! Vad har de för bil på uppkörningen? Kändes inte som att det var så många rondeller i stan som hade två filer, eller missade jag något? Alla tips hjälper!
Gäst 2021-05-24 09:55 ! Citera #
Hej Gäst! Vet inte så mycket om Eskilstuna, men på trafikverket finns all information om Vilka bildmodeller de använder sig av på respektive trafikverket i varje stad. Sök typ på ”Eskilstuna trafikverket bilar” så skall det nog komma upp!

Infogar länken till sidan, så går du bara till E och hittar Eskilstuna!

https://www.trafikverket.se/korkort/fotografering-och-ovrigt/trafikverkets-bilar/

Eskilstuna: VW Passat (manuell), Volvo V60 (manuell), Skoda Karoq (manuell), Skoda Superb (automat), Volvo V60 (automat)

Hämtat från länken ovan. Lycka till med din uppkörning
Gäst 2021-05-27 09:18 ! Citera #
Någon som kört upp i Eskilstuna senaste månaderna, typ april-maj? Något speciellt att tänka på? Vart blir man ’lättast kuggad’ 8-) ?!
Bryan 2021-05-31 11:53 ! Citera #
Hej,

Jag har uppkörningen i eskilstuna i sluten av Juni. Jag har inte kört där men har bokat lite tid med Din Trafikskola i Eskilstuna. Jag kommer att övningkora med trafikskola den sista dagarna till uppkörningen. Jag läser att staden är fullt av rondeller. Vet ni i stokcholm var finns samma rondel som är Årbyrondell eller någon område där finns flera rondell? Jag ska prova att Övningsköra där innan.

Tack för all tipsar! Du alla är jättefin och alla dina tipsar hjälpar andra så mycket.
Gäst 2021-05-31 14:50 ! Citera #
Har också uppkörning i Eskilstuna! Tips och saker att tänka på just i Eskilstuna skulle uppskattas

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov