Start > Körkortsforum > Ni som tagit körkortet

Ni som tagit körkortet

Gäst 2018-11-09 22:02 ! Citera #
Tog lappen precis innan förra sommarn och första vi gjorde va o ta en roadtrip genom Polen med familjen. Kan säga att de hjälpte rätt mycket att dra iväg på en längre tur. Sedan dess har det vart myckt stockholmskörning. Nu är man mer van och avdomnad gällande trafiken i sthlm.. köa, trycka in sig i minsta lilla lucka och inse att folk kör som skit rent allmänt omkring en :)
Gäst 2018-11-11 00:37 ! Citera #
Jag tog mitt körkort i April.

Jag har inte så mycket användning av bil faktiskt, jag tar cykel nästan överallt då jag bor i Malmö. När jag ska upp till familj i Göteborg är tåg snabbare och lättare än bil.

Då och då behöver jag bil t e x om jag ska till IKEA och handla eller liknande, då använder jag hyrbil. Jag försöker hitta en anledning till att köra bil i alla fall en gång i månaden så att jag inte helt tappar det.

Det är lite synd egentligen, jag tycker det är roligt att köra bil och jag hade gärna köpt en bil och kört en massa med den... men som sagt jag har 0 användning för det. Ångrar givetvis ändå inte att jag tog kortet, skönt att ha det överstökat och en vacker dag kommer jag säkert oftare få användning för det! :)
Dani 2018-12-04 08:54 ! Citera #
Vad intressant att stöta på denna tråd jag startade när jag ganska precis hade tagit körkortet haha.
Sedan en tid tillbaka har min prövotid gått ut och jag känner naturligtvis inte samma sak längre. Ju mer man kör desto mer vänjer man sig. Till slut känns det så främmande att i början tyckte man att det var jätteläskigt att sitta och köra helt på egen hand. Så för er som känner igen sig; det kommer faktiskt gå över.
Gäst 2018-12-16 03:54 ! Citera #
Tog körkortet nov 2016.
Jag kör cirka 2000 mil om året, mycket E4 i Stockholm till o från jobbet. Det blir en rutt man kan i sömnen efter ett tag. Det blir lite roligare när man till okända platser. Det finns alldeles för många som inte bör ha körkort, man ser för mycket av det dåliga.
Gäst 2020-05-03 18:58 ! Citera #
Jag tog mitt manuellt körkort några dagar sen. Det känns läskigt att köra själv. Jag har fortfarande problem med att starta i uppförsbacken. Försöker undvika stopp- och väjningsplikts korsningar med lutning där jag behöver stanna och sedan starta. Får panik när det finns bilar bakom och jag börjar rulla bakåt. Stress tar över, jag skäms ihjäl. Behöver fortfarande träna på att starta i uppförsbacken på ett lugnt ställe...
Men bra att jag kan göra det på egen hand nu.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo