Start > Körkortsforum > Ni som tagit körkortet

Ni som tagit körkortet

Dani 2016-10-04 13:06 ! Citera #
Finns ni kvar här inne, ni som tagit körkortet? Hur var er första tid? Har ni upptäckt något som är tråkigare/jobbigare än ni trodde det skulle vara med att ha bil och körkort?

Min första tid har varit helt godkänd. Jag har inte gjort några dumheter förutom att jag inte väjde för en bil vid väjningsplikt en gång och snubben i andra bilen tutade ilsket på mig (jag skämdes ihjäl!) Det gör jag aldrig om igen.

Ett långt tag tyckte jag att det var sjukt obehagligt att köra själv. Det kändes så tungt att bära ett sådant ansvar över bilen och min/andras säkerhet.

Det börjar släppa nu men jag är fortfarande på spänn. Jag småhatar också att ta bilen och köra helt spontant (typ när jag inte har viktiga ärenden.). Tänker att det rent miljömässigt sett är skitbra men man blir tyvärr också stämplad som the party pooper, haha.
ey b0ss 2016-10-04 13:21 ! Citera #
Dani 2016-10-04
Finns ni kvar här inne, ni som tagit körkortet? Hur var er första tid? Har ni upptäckt något som är tråkigare/jobbigare än ni trodde det skulle vara med att ha bil och körkort?

Min första tid har varit helt godkänd. Jag har inte gjort några dumheter förutom att jag inte väjde för en bil vid väjningsplikt en gång och snubben i andra bilen tutade ilsket på mig (jag skämdes ihjäl!) Det gör jag aldrig om igen.

Ett långt tag tyckte jag att det var sjukt obehagligt att köra själv. Det kändes så tungt att bära ett sådant ansvar över bilen och min/andras säkerhet.

Det börjar släppa nu men jag är fortfarande på spänn. Jag småhatar också att ta bilen och köra helt spontant (typ när jag inte har viktiga ärenden.). Tänker att det rent miljömässigt sett är skitbra men man blir tyvärr också stämplad som the party pooper, haha.
Asså sådär kunde jag känna i början när jag övningskörde.
men efter att ha kört mer och lärt mej all teori känner jag mej säker i trafiken.
konstigt att dem ger dej körkort och inte mej som gillar att köra bil.
Dani 2016-10-04 13:33 ! Citera #
Nja, att jag känner så beror på att jag har ett stort riskmedvetande, vilket om något, borde göra mig till en lämplig bilförare.

Träna upp den du också så kanske du grejar det till slut! Kämpa!
Gäst 2016-10-04 14:34 ! Citera #
Jo jag finns här x) Tog körkortet för 1 månad sedan. Skitkul att köra min bil, önskar dock att jag hade haft något fler hästar under huven (har 155hk nu). :)
Gäst 2016-10-04 15:48 ! Citera #
Tog det idag, klarade både teori och uppkörning på första försök, har kört en sväng nu och känner igen mig i det du säger, känns konstigt att inte ha någon brevid som kan säga vad man ska göra.
Gäst 2016-10-04 15:54 ! Citera #
Har haft körkort i två månader och kört en del sen dess. Det känns inte konstigt att jag kör själv, jag kände mig väldigt redo och säker att ha körkort. Dock kan jag känna mig lite nojjig när jag kör vägar jag aldrig kört förut ifall jag inte skulle hitta dit jag ska osv.
Gäst 2016-10-04 15:56 ! Citera #
Jag är kvar, men tog också körkortet för 2 veckor sen så kommer säkert sluta kika förbi här när det gått lite längre tid. Har inte kört motorväg än sedan jag körde upp (inte undvikit det med flit utan har helt enkelt inte behövt det) men skal göra det på torsdag (ska ut till flygplatsen) och det känns lite pirrigt... men det gör det ju. Man känner sig ju inte magiskt som någon expert helt plötsligt bara för att man klarat uppkörningen haha.
Gäst 2016-10-05 04:47 ! Citera #
Jag är också kvar. Tog körkort i Maj. Var nervös när jag skulle köra själv men gick bra sen släppte det. Jag körde runt på nätterna när Pokémon hysterin var igång så det var mindre trafik då.
Gäst 2016-10-06 19:38 ! Citera #
Precis efter jag blev godkänd på uppkörningen sa min körskollärare:”Innan du korkar upp champagnen kör ett varv själv runt kvarteret . Ligger mycket i det. Jag körde dagarna efter själv i väl invanda rutter. Sen var det viktigt för mig att köra så mycket det gick. Att inte backa för ”svåra” situationer. Det har hjälpt mig mycket. Och jag älskar att köra nu!
//Lena
Gäst 2016-10-14 20:43 ! Citera #
Fick körkort fer 2 v sen och är fortfarande jätte spän när jag kör . Jag har kört hela tidenmed nån och vågar inte köra ensam :? Jag ska försöka ta det lugn och trivs verkligen när jag kör.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor