Gäst 2016-09-24
Kul att ni med automatkort klappar varandra på ryggen. Varför jämföra med USA? Detta är Sverige, med sina för och nackdelar.Sanningen är att det alltid är bättre att ha körkort med manuell behörighet. Inget slår den flexibiliteten och mångsidigheten. Det finns fortfarande ett enormt stort antal bilar ute på vägarna som är manuellt växlade som ni med automatkort inte får köra. Jag tror ingen här säger att det är mer avkopplande att köra manuellt växlade bilar, det är inte det viktiga i den här diskussionen. Jag har manuell behörighet men kommer kanske ha en automatväxlad bil i framtiden, automatväxlade bilar är inte sämre på något nämnvärt sätt.
Däremot vill jag kunna köra manuellt växlade bilar om en sådan situation uppkommer. I din perfekta värld där du alltid kör samma bil kanske automatkort är acceptabelt. Vi som har manuell behörighet väljer mångsidighet och att kunna hantera alla möjliga situationer som kan uppstå.
MANUELLT KÖRKORT = KÖRA BÅDE OCH
AUTOMAT = BARA AUTOMAT
Ta manuellt förfan, det kanske inte finns automat överallt, som t.ex. hyrbil, tjänstebil, lånebil etc.