Start > Körkortsforum > Närvös så man nästan dör!

Närvös så man nästan dör!

meatchop 2010-03-12 15:37 ! Citera #
Snart ere dags!
Fattar inte hur ni lyckas få så många motorstopp ? hur gör ni lixom, visst har man fått ett kärringstopp nångång, men endast när man ( jag ) hoppat in i en ny bil och råkar ta 3an istället för 1an när man stått still vid tex ett rödljus för att man inte är van vid växel lådan, hur lyckas ni få motorstopp på andra sätt? =S

Jag fick ofta motorstopp de första gångerna jag körde för trafikskolan. Då hade jag ändå kört privat i ett och halvt år. Anledningen var att den nya bilen var oerhört känslig i dragläget. Det faktum att jag var nervös (ville ju köra bra så att jag slapp ta så många lektioner) gjorde inte saken bättre. Därför är det nog ganska lätt att få motorstopp på uppkörningen också. Tack och lov vet de om det på vägverket och har oftast mycket överseende. Min kompis fick t ex tre eller fyra motorstopp men fick ändå godkänt.
Gäst 2010-03-13 22:27 ! Citera #
Nu ä de 5te gången ja kör upp, ä inte närvös längre! sist ja körde upp va de bara en högerregel! som ja helt enkelt inte tänkte på!!! men fick inte ett enda motorstop, men när jag sätter mej i bilarna så blir de liksom blackout liksom! förstår inte varför!! :(
Olle 2010-04-21 02:05 ! Citera #
Hur gick det jennifer? =)
bella 2010-04-24 14:41 ! Citera #
Motorstoppsprinsessan här!

jag har fått motorstopp varenda gång jag har övn.kört nu... o det har typ gått 3 mån sen jag började övn.köra... men mina motorstopp har blivit mer kontrollerade nu... jag får stopp av att typ lagt in 3an istället för 1an o vid ett tillfälle lyckades jag starta ändå! men trean! ... haha... iaf... det är viktigt att man lär sig av sina motorstopp, varför det hände så det inte händer av samma anledning igen, det är nog inte själva motostoppen som du blev kuggad för, utan dig som förare, typ motorstopp har en koppling till vad för slags förare man än bortsett från en känslig koppling o ny bil menar jag...
jocke 2010-04-28 14:11 ! Citera #
Om ni får motorstopp så många gånger, så måste ju nått va fel. Fråga varför om han inte redan har sagt vad ni gör för fel.
I början när jag övningskörde så fick jag inte så många motorstopp men sen helt plötsligt en gång jag var ute och körde så fick jag motorstopp hela tiden, visste inte vad jag gjorde fel men då va det att jag gav för lite gas, så farsan och jag åkte till ett industriområde där jag fick träna på dragläge i en timme. Hitta dragläge, köra 10 meter, stanna och sedan börja om igen. Sen efter det har det gått hur bra som helst, Hade min uppkörning idag och det gick jätte bra. Så Nu har jag körkort :D

Det gäller bara att aldrig ge upp.

Och visst kan man få motorstopp ibland men om man får det uppreppande gånger under en körning är det troligtvis något man gör fel.

Lycka till alla :D
bille 2010-04-28 17:07 ! Citera #
YES=)

KLARADE UPPKÖRNINGEN IDAG I FARSTA....

FAN VILKEN KÄNSLA NÄR HON SÄGER ”DIN KÖRNING ÄR GODKÄND”

WOW:d
Karl 2010-05-01 09:09 ! Citera #
Kuggade i Torsdags. Kändes redan när man satte sig i bilen att hon var en sur tjock kvinna. Kändes helt onaturligt och så oavslappnat det kan. Nytt försök på Tisdag och då jävlar ska jag vara bättre förberedd. Bara slappna av som gäller och köra på... Men men lättare sagt än gjort. Blev sinnessjukt nervös sist. Bara kämpa på.
Gäst 2010-05-02 19:52 ! Citera #
En fråga som kanske inte har med ämnet att göra, men är det sagt hur många gånger man måste köra på en körskola innan man får ta uppkörning? Säg att jag bara kör hemma och tar en lektion på körskolan och körledaren säger ”Det här ser bra, nu får du göra uppkörningen”, får man göra så? Eller måste man ta x antal körlektioner hos en körskola innan man får göra uppkörningen? Någon som vet?
Gäst 2010-05-02 21:13 ! Citera #
Sony
En fråga som kanske inte har med ämnet att göra, men är det sagt hur många gånger man måste köra på en körskola innan man får ta uppkörning? Säg att jag bara kör hemma och tar en lektion på körskolan och körledaren säger ”Det här ser bra, nu får du göra uppkörningen”, får man göra så? Eller måste man ta x antal körlektioner hos en körskola innan man får göra uppkörningen? Någon som vet?

Jag har aldrig stött på att en trafikskola kräver att man ska ha tagit ett antal körlektioner innan uppkörningen.
Mysig 2010-05-08 14:24 ! Citera #
Tänk att du redan har körkort och bara ska köra runt med en kompis :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo