Start > Körkortsforum > Närvös så man nästan dör!

Närvös så man nästan dör!

Gäst 2009-11-04 23:27 ! Citera #
Jag har haft min uppkörning 2 g. och i morgon 5/11-09 klockan 14.45 har jag min tredje uppkörning, och jag ä så närvös att jag inte klarar de.
hur ska jag tänka) känns bara som att det kommer gå skit igen, men vill ju klara det. har ju bara kuggat på små skit saker, och sisst gång jag körde upp hade jag värdens sur gubbe, och de vill jag inte igen.. vad ska jag tänka på? vill inte vara så himmla närvös ju!!! :o
Gäst 2009-11-05 08:25 ! Citera #
Det viktigaste är att ta det lugnt,ha uppsikt,planera,ha handlingsberedskap,kolla inre å yttre backspeglar samt döda vinkeln vid sväng/omkörning/start från väg.

Vilka saker kuggade du på?
Cecilia 2009-11-05 11:35 ! Citera #
Känner med dig. Har min första uppkörning idag kl 13.50. Är sviiiin nervös..Har sprungit på toan hela dagen typ ;) Önskar dig lycka till !
jennifer!!!!!1989 2009-11-05 17:16 ! Citera #
Jag kuggade på litte allt möjligt!
klarade de inte idag häller :-( fick bara för många motorstop!!
SÅ MAN KAN BLI KUGGAD PÅ MÅNGA MOTORSTOP. men jag had en kille som sa att jag var mycket bra, och att jag kan köra jätte bra, men att jag fick litte många motorstop och då blir det inte bra.....
så jag är ganska nöjd idag endå!
lycka till för dej!!
Gäst 2009-11-05 17:28 ! Citera #
OJJ, visste inte att man kan bli kkuggad för motorstopp :? håller på med övningskörning för fullt och motorstopp är ju inte direkt ovanligt. särskilt inte vid start i backe.. svårt med olika dragläge hemma och på körskolebilen. Antingen blir det motorstopp eller så hoppar hela bilen och jag ut på vägen. någon som har tips?
Gäst 2009-11-05 22:17 ! Citera #
Va tråkigt Jennifer!
Ett tips,lär dig använda kopplingen mer vid stannande vid trafikljus m.m.dvs stå still med dragläget, på detta vis minskar du markant chanserna till motorstopp.Detta kan du öva in just inför uppkörningen,men sen när du kör själv så skall du bara använda det momentet vid korta stannande,vid längre stopp så använder man mest färdbromsen.
Skogsmullen 2009-11-10 15:45 ! Citera #
En sak som man kan försöka intala sig själv om man kan är inte lätt men det är att det bara är ännu en körlektion ialla fall på första uppkörningen. Tror det kan ta bort udden av nervositeten ialla fall. :P Sen kan man ju alltid hoppas att man får en trevlig inspektör som man kan snacka med under körningen tror nog det hjälper en hel del.
Sen till motorstopp så är det nog bara övning och att inte stressa. Hällre att man tar ett par sekunder extra på sig att komma iväg en att få motorstopp. Måste säga att du är den första jag hört som blivit kuggad på motorstopp så du hadde nog lite otur men det är ju ett fel som är ganska lätt åtgärdat så du fixar det säkert när som hälst :)
Peenny 2009-11-18 14:53 ! Citera #
För mig är det inte dags förrän i februari, men jag börjar redan bli nervös. vill verkligen klara det
Gäst 2009-11-18 21:16 ! Citera #
Får man motorstopp 1-2 gånger under en uppkörning så tycker jag inte att man ska kuggas för det, men får du det mer än så så kan du ju inte konsten att inte få motorstopp, och det kan säkerligen kugga dig :/ Hoppas att det går bättre nästa gång! :)

Mvh David
Snart ere dags! 2010-03-10 02:31 ! Citera #
Fattar inte hur ni lyckas få så många motorstopp ? hur gör ni lixom, visst har man fått ett kärringstopp nångång, men endast när man ( jag ) hoppat in i en ny bil och råkar ta 3an istället för 1an när man stått still vid tex ett rödljus för att man inte är van vid växel lådan, hur lyckas ni få motorstopp på andra sätt? =S

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor