Start > Körkortsforum > Jag kommer aldrig klara teorip…

Jag kommer aldrig klara teoriprovet

Gäst 2018-06-08 06:40 ! Citera #
Anonym 2017-04-29
FörStår inte hur folk kan ha så svårt för teorin? Det är bara allmän vett asså va. Jag pluggade nästan ingenting fick 2 fel klarade på första.
Jo du det finns folk som jag som har add eller adhd som behöver mer tid eller i mitt fall trotspluggande så hittar jag inte svaren nör jag väl sitter där på provet. Har skrivit två gånger nu å misslyckas men på det igen. Å nån dum person gör inne skrev att om man behöver göra provet många gånger så har man väl inte klart uppkörningen heller. FEL jag klara min uppkörningen på FÖRSTA. Så tänk fan efter innan du skriver som du gör
Gäst 2018-06-10 00:46 ! Citera #
Gäst 2018-06-08
Jo du det finns folk som jag som har add eller adhd som behöver mer tid eller i mitt fall trotspluggande så hittar jag inte svaren nör jag väl sitter där på provet. Har skrivit två gånger nu å misslyckas men på det igen. Å nån dum person gör inne skrev att om man behöver göra provet många gånger så har man väl inte klart uppkörningen heller. FEL jag klara min uppkörningen på FÖRSTA. Så tänk fan efter innan du skriver som du gör
Hej,
Jag blir frustrerad när alla jämför sej med varann.
Alla är olika och lär sej olika snabbt och på olika sätt.
Så enkelt är det.
Sen får man inte glömma att alla har olika förutsättningar också.
Precis som du skrev så kan en diagnos göra att det blir mer mödosamt och behöver mer tid för att klara ett teoriprov.
Så du har helt rätt.
Om folk bara kunde tänka ett steg längre utanför sitt eget perspektiv.

Vill också tillägga och återigen nämna att alla är olika, med eller utan diagnos.
Jag har liksom du också ADHD och trodde aldrig jag skulle klara det.
Jag pluggade minimalt teoretiskt och lärde mej det mesta i praktiken genom övningskörandet.
(Gjorde 95% av min körkortsutbildning på trafikskola).
Det blev många fler körlektioner i och med det men det funkade för mej och jag klarade teorin på första försöket med resultatet 59/65.
Är nöjd.
Ansökte inte om utökad tid man kan få med ADHD.
Jag upplevde provet som relativt enkelt och logiskt. Men det är MITT perspektiv.

Iaf.. skulle verkligen önska mer ödmjukhet inför andra människor i allmänhet.
Sluta jämför och kristisera andra.
Du har din metod, erfarenhet och förutsättning.

Lycka till till er alla därute inför teorin!
Ge inte upp och kämpa på oavsett metod/förutsättning!
Louise 2018-06-11 10:28 ! Citera #
Absolut att vissa har svårare för vissa delar av körkortsutbildningen, precis som på vilken annan utbildning som helst! Om det är någon som läser som har problem med teorin, ta hjälp genom att antingen hitta en trafikskola som kan anpassa sig efter dina behov eller ansök om utökad tid på teoriprovet, som någon skrev ovan. Man kan också göra ett muntligt prov eller ha hörlurar och lyssna på provet istället för att läsa. Det är inte något fel eller något att skämmas över om man behöver lite extrahjälp till ett prov, så länge du klarar det oavsett antal försök så är det ju värt det! Jag har inget problem med teori utan är mer nervös över körprovet då jag har misslyckats en gång tidigare, alla har vi svårt för något!
Justmee 2019-03-12 20:52 ! Citera #
Jag har misslyckats 5 gånger med teoriprovet och de är för jag har dyslexi och du som skrev om man gör teoriprovet fler gånger än en gång så är man ”trafikfarlig” trafikfarlig är man om man kuggar uppkörningen första gången och flera gånger efter de. Då kan man verkligen inte köra bil om man inte klarar uppkörningen på första försöket

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov