Start > Körkortsforum > Jag kommer aldrig klara teorip…

Jag kommer aldrig klara teoriprovet

Gäst 1 2016-03-17 08:53 ! Citera #
Besim 2016-03-17
UNDERKÄND!

Jag var bara 2 frågor nära Godkänd! Men jag kan säga att jag är glad med mitt resultat ändå, med tanken jag har bara pluggat för lite. Bara sista vecka började läsa och även under denna vecka kunde jag inte läsa varje kväll och inte så mycket heller. Dessutom tycker jag att själva provet var ganska svårt, frågorna var mycket annorlunda ön vad man brukar öva här.
Det är klart du tycker provet var svårt eftersom du knappt har pluggat nått.
Och självklart är frågorna formulerade på att annat sett än vad dom är på denna sida, frågorna på denna sida är barnsligt lätta, så hade provet vart lika lätt som frågorna härinne så hade vi haft många dårar på våra vägar.
Räcker med dom som redan finns därute :D
Gäst 2016-03-17 09:04 ! Citera #
Hardy 2016-03-17
Jag måste tyvärr säga tvärt om, misslyckas man med teoriprovet 7 gånger antar jag att det tog flera försök för dig med uppkörningen. Det skulle jag kalla trafikfara, då man misslyckas så många gånger är man inte menad för att ha körkort skulle jag säga. :cry:
Bra skrivet Hardy!
Visst kan jag köpa att man kan misslyckas med sitt teoriprov ett par gånger, 3 gånger som max.
Men att missa sitt prov hela 7! gånger är på tok för allvarligt..

Trafikverket borde ha ett system som inte tillåter en person att komma och göra om proven om och om igen.
Efter 3 raka missade prov, så borde man bli hindrad från att göra ett nytt prov inom 6 månader, under den tiden kan man hinna läsa på ordentligt...
Hardy 2016-03-17 09:28 ! Citera #
Gäst 2016-03-17
Bra skrivet Hardy!
Visst kan jag köpa att man kan misslyckas med sitt teoriprov ett par gånger, 3 gånger som max.
Men att missa sitt prov hela 7! gånger är på tok för allvarligt..

Trafikverket borde ha ett system som inte tillåter en person att komma och göra om proven om och om igen.
Efter 3 raka missade prov, så borde man bli hindrad från att göra ett nytt prov inom 6 månader, under den tiden kan man hinna läsa på ordentligt...
Precis så tänkte jag! Om vi säger att man misslyckas med teorin 7 gånger och får runt max 50 varje gång, och på det Åttonde försöket så klarar man det precis med 53 poäng, tycker jag verkligen inte att det ska räknas som godkänt. Något system som ökar minsta godkänt till kanske 57+ om man nu misslyckats 4+ gånger tidigare.

Jag säger inte att man skall klara det på första, för mig klarade jag teorin på första men uppkörning på 2 försök. Vissa lär sig olika fort. Men det finns någonting som för många gånger tycker jag.
Liden 2017-04-28 23:16 ! Citera #
Vilken skola i Sverige ha teori på spanska språket tack.
Gäst 2017-04-29 01:00 ! Citera #
Ja klarade efter 7 försöket med 55 poäng och är stolt att ja inte gav upp nu har ja körkort
Ruqia 2017-04-29 16:22 ! Citera #
Liden 2017-04-28
Vilken skola i Sverige ha teori på spanska språket tack.
Hej!

Tittade nyss inne på elevcentralen och där kan man ställa in på valfritt språk. Du kan alltså plugga körkortsfrågorna på spanska, dock vet jag inte hur bra översättningen är. Om du är intresserad utav en inloggning, hör av dig till en trafikskola nära dig och fråga om de erbjuder utbildningen.
Anonym 2017-04-29 19:25 ! Citera #
FörStår inte hur folk kan ha så svårt för teorin? Det är bara allmän vett asså va. Jag pluggade nästan ingenting fick 2 fel klarade på första.
Gäst 2017-04-29 22:16 ! Citera #
Anonym 2017-04-29
FörStår inte hur folk kan ha så svårt för teorin? Det är bara allmän vett asså va. Jag pluggade nästan ingenting fick 2 fel klarade på första.
Fattar inte heller varför så pass många har sådana otroliga besvär med teorin..
Jag pluggade iofs nästan 1 månad, klarade på första med 1 fel...

Men jag antar att många bara lär sig svaren på dom olika testen dom gör, och därmed inte fattar innebörden med teorin..
Liden 2017-04-30 19:33 ! Citera #
Liden 2017-04-28
Vilken skola i Sverige ha teori på spanska språket tack.
Vilken skola ha teori på spanska språket.
Nick 2017-05-01 11:59 ! Citera #
Alldeles onekligen förekommer det ju både fusk och provtider tas från andra, potentiellt, mer färdigutbildade. Någon typ av begränsning hade inte varit fel.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest