Start > Körkortsforum > Jag kommer aldrig klara teorip…

Jag kommer aldrig klara teoriprovet

Hanna 2016-03-10 16:29 ! Citera #
Jag har nu gjort teoriprovet två gånger och misslyckats på båda. Jag mår otroligt dåligt över detta då jag pluggat så otroligt mycket och hårt. Jag har fått 46 poäng båda gångerna och har alltid fått 20/32 poäng på trafikreglerna. De övriga momenten har jag lyckats med relativt bra. Jag vet inte vad jag ska göra för att detta inte ska hända igen. Jag blir bara mer och mer stressad över att uppkörningen snart kommer gå ut och att kostnaderna ökar.
Gäst 2016-03-10 16:45 ! Citera #
Om du misslyckat på provet beror det på en anledning, att du har för lite kunksap om körkortsteorin, det innebär att du måste plugga mer! Du måste inse att du inte kan vissa saker för att kunna klara dem. Jag råder dig att läsa på det du inte vet om körkortsteorin, sedan övar på körkortsfrågor. Hoppas vekligen allt går bra för dig! mvh :)
Gäst 2016-03-10 21:45 ! Citera #
Du kanske pluggar på fel sätt? Man kan lägga ner hur många timmar som helst på att ”plugga” utan att lära sig något. Lär dig ett sätt som funkar för dig. Antar att du går i skolan/gymnasiet? Plugga på samma sätt som inför ett vanligt prov (om det funkar för dig). Lycka till och ge inte upp!
Sara 2016-03-11 10:11 ! Citera #
Jag skrev teoriprovet 7 gånger, det är helt okej att misslyckas, efter du har klarat det kommer du inte komma ihåg dom där andra gångerna du skrev! Tänk vad mycket du lär dig ju fler ggr du skriver provet! :)
Gäst 2016-03-11 22:40 ! Citera #
Du kanske måste ändra studieteknik, så att kunskaperna verkligen fastnar.

För som nån annan skrev. Använder man fel metod, spelar det ingen roll hur mycket man pluggat. Kunskapen sitter inte i huvudet.
Niklas 2016-03-15 20:54 ! Citera #
Vilken trafikskola i Sverige har teoriprov på albanska,
Besim 2016-03-16 02:04 ! Citera #
Hmmm... Idag har jag Teoriprovet. Känner mig ganska förberedd men ändå, tänk på att Teoriprovets 65 frågor är valda bland över 1 000 frågor som finns allihop, och det kan komma konstiga och svåra frågor trots att man läst och lärt mycket.
Men hur som helt, ni får önska mig lycka till. :) Och klarar jag det så återkommer jag hit med mina ”egna tips” om hur man ska öva på ett fungerande sätt.
Gäst 2016-03-16 11:22 ! Citera #
Besim 2016-03-16
Hmmm... Idag har jag Teoriprovet. Känner mig ganska förberedd men ändå, tänk på att Teoriprovets 65 frågor är valda bland över 1 000 frågor som finns allihop, och det kan komma konstiga och svåra frågor trots att man läst och lärt mycket.
Men hur som helt, ni får önska mig lycka till. :) Och klarar jag det så återkommer jag hit med mina ”egna tips” om hur man ska öva på ett fungerande sätt.
Trafikverket har över 2000 olika frågor att välja på, vissa kan vara svårt och vissa kan vara lätta, beror lite på hur mycket man har pluggat :D

Hoppas det gick bra, önskar dig lycka till!
Besim 2016-03-17 00:23 ! Citera #
Gäst 2016-03-16
Trafikverket har över 2000 olika frågor att välja på, vissa kan vara svårt och vissa kan vara lätta, beror lite på hur mycket man har pluggat :D

Hoppas det gick bra, önskar dig lycka till!
UNDERKÄND!

Jag var bara 2 frågor nära Godkänd! Men jag kan säga att jag är glad med mitt resultat ändå, med tanken jag har bara pluggat för lite. Bara sista vecka började läsa och även under denna vecka kunde jag inte läsa varje kväll och inte så mycket heller. Dessutom tycker jag att själva provet var ganska svårt, frågorna var mycket annorlunda ön vad man brukar öva här.
Hardy 2016-03-17 08:44 ! Citera #
Sara 2016-03-11
Jag skrev teoriprovet 7 gånger, det är helt okej att misslyckas, efter du har klarat det kommer du inte komma ihåg dom där andra gångerna du skrev! Tänk vad mycket du lär dig ju fler ggr du skriver provet! :)
Jag måste tyvärr säga tvärt om, misslyckas man med teoriprovet 7 gånger antar jag att det tog flera försök för dig med uppkörningen. Det skulle jag kalla trafikfara, då man misslyckas så många gånger är man inte menad för att ha körkort skulle jag säga. :cry:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov