Start > Körkortsforum > Prata i telefon, smsa under öv…

Prata i telefon, smsa under övningskörning

Gäst 2010-03-18 17:41 ! Citera #
Låter inte bra. Inte att rekomendera.
Helga 2010-03-24 15:07 ! Citera #
Min handledare sitter alltid och snackar telefon när vi kör, faktiskt ganska irriterande... Känns som han sitter där och snackar och slappnar av medans jag bara kört runt som en idiot.
Gäst 2010-03-25 14:50 ! Citera #
Jag hörde nyligen att Sverige var det enda landet i världen (industriländer) där det överhuvudtaget är tillåtet att tala i mobil samtidigt som man kör. Anser själv att handledaren inte bör vara upptagen i mobil när man sitter med.
edde85 2010-03-25 18:50 ! Citera #
Hej monchou!!

Det där med att handlerdaren pratar i telefon eller smsar har hänt flera gånger mig med.. Det är inte oki att dom gör det, dom ska var uppmärksam på din körning så att dom kan rycka in vid behov vid nåt situation.. jag blir jätte irretaread när dom håller på så.. ALLA handlerare sluta upp med det och kolla på elevens körning istället
ernerhaav 2010-04-14 19:49 ! Citera #
Det är inte okej eftersom de är handlaren som är föraren, det du gör straffar din handledare. det är heller inte okej att ha mobilen på körskolan, men radio är okej ;)
Gäst 2010-04-20 19:14 ! Citera #
Man kan ju säga såhär om ni skulle krocka eller något liknande så är det ju handledaren som får ta smällen, så han borde ju vara fokuserad istället för att prata i telefonen.

Väldigt omoget beteende, om det är en trafikskola så borde du byta lärare eller byta skola.
angelicato 2010-04-20 19:57 ! Citera #
Jag tycker det är jobbigt när handledaren pratar i mobil etc, just för att man själv kanske inte är så säker i alla lägen och vill ha någon som snabbt kan reagera!
sarahyeahh 2010-04-27 19:37 ! Citera #
Men hjälp! Det kan handledaren inte göra! Inte sms i alla fall...
Gäst 2010-05-11 22:30 ! Citera #
Det beror på hur långt man har kommit i övningskörningen. har man kommit väldigt långt och man snart ska köra upp så tycker jag det är okej men absolut inte i början.

// Caroline
Johnny 2010-05-24 17:28 ! Citera #
Det är ytterst oansvarigt av honom! Du borde säga till för ditt och handledarens bästa och säkerhet. En trafikolycka är inte kul.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor