Start > Körkortsforum > Hur många uppkörningar behövde…

Hur många uppkörningar behövde ni?

Gäst 2021-11-09 22:41 ! Citera #
Klarade första i Uppsala.
jadu 2022-04-23 12:06 ! Citera #
Gäst 2021-11-09
Klarade första i Uppsala.
Hade du mycket körvana sen innan? Alltså jag har nu bokat en uppkörning i Uppsala och kan köra bil men har nu kuggat två gånger i stockholm pga väldigt petiga instruktörer och små misstag, hur var upplevelsen där, gjorde du några misstag, var inspektören snäll osv.. hur var rutten? Tacksam för svar mvh
Gäst 2022-04-23 18:59 ! Citera #
Alla inspektörer är snälla eller petiga, det spelar ingen roll vilken inspektör du hade haft i bilen så hade beslutet varit desamma, däremot kanske en inspektör väljer att svänga vänster där den andra svänger höger, men besluten för det som har hänt är samma, bara upplägget kan skilja
Tredje gången gillt 2022-04-23 22:20 ! Citera #
Teorin på första och uppkörningen på tredje. Förarprövarna är som vilka arbetstagare som helst på en arbetsplats vilket innebär att vissa är duktiga på sitt jobb och andra är mindre så. Sen är det ju en mängd faktorer som spelar in hur väl uppkörningen går förutom stad, körrunda, väder, trafikläget. Man kanske jonglerar barnfamilj, tentor och andra livsutmaningar under samma period som kan påverka en inför en uppkörning. Särskilt nervöst kan det bli om man spenderat mycket pengar på dyra körlektioner, och kanske inte har råd med fler ifall man kuggar med nästa uppkörningstid om 3-7 månader.

Tycker inte det är jämförbart med en 18-årig skolungdom som fått övningsköra privat med familjen sen hen var 16 år, och som dessutom kanske får hela eller delar av körkortet finansierat.
Gäst 2022-04-26 23:52 ! Citera #
Första. Körde så gott som perfekt förutom ett enda klagomål, som man egentligen kan se positivt på då klagomålet inte innebär fara, slarv eller annat. Utan det var mera en ”petgrej”.

60/65 teorin, avklarad på första.
LM 2023-02-01 14:57 ! Citera #
Jag försökte köra uppkörning två gånger men inte godkänt.
Jag tycker jag köra ganska bra.
Jag tränat mer än ett år hemma och körde i trafikskola upp till 20 lektion men min bilinspektar säger jag behöver träna mer. hen menar jag har mycket kvar att bli godkänt.
De några bilinspektar jag vet inte hur de tänker alls.
Jag tycker kan det inte blir perfekt på de 30 eller 40 minuter jag jag kör med hen.
De ser på små fel.
Jag ger inte mig upp jag kämpar ändå.
M 2023-02-04 13:16 ! Citera #
Teori på första försöket, uppkörningen på femte. Är definitivt mer teoretiskt lagd
greger 2023-02-04 21:37 ! Citera #
Gjort teori två gånger. klara båda på första.. klarade uppkörning i uppsala på första..
Alexxx 2023-03-23 22:41 ! Citera #
Teorin klarade jag på första, men fick tyvärr göra om den pga klarade inte uppkörningen i tid. Klarade teorin även andra gången.
Var jättenära att klara uppkörningen på första. Efter första uppkörningen blev jag ännu mer nervös och stressen av att bli bedömd påverkade mina uppkörningar. Klarade uppkörningen för två dagar sen på 6e försöket.
Till alla som säger att man inte borde få körkort om man inte klarar uppkörningen efter max 2-3 försök: jag är en mycket bättre förare nu än på min första uppkörning, trots att jag var väldigt nära att få det då. Finns så många dåliga bilförare som fått körkort på tur. Jag fick mitt körkort på morgonen i rusningstrafik i Stockholm.
Björn He 2023-09-23 17:50 ! Citera #
Det skulle ha gått mycket lättare att få körkort om man hade fått komplettera kuggat körprov istället för att göra ett helt nytt prov. Jag läste själv i någon artikel att det kan bli möjligt, eller kanske t.o.m. redan blivit möjligt, för kuggade uppkörningselever att istället för att göra om körprovet få ett föreläggande att kompletterade sitt kuggade körprov hos en trafikskola. Då skulle det räcka att bara träna mer på det man ansågs visa brister i under körprovet och, sen när man tränat färdigt, vända sig till en trafikskola för att ”köra upp” vad man inte klarat av på körprovet, och sen om man klarat av det tillsammans med trafikskolan så anmäler trafikskolan körprovet som ”godkänt efter komplettering”.

Jag hade hellre föredragit att komplettera min första kuggade uppkörning hos trafikskola antingen hemma i Stockholm alternativt i Västerås där jag hade uppkörning, då skulle jag slippa göra en andra uppkörning som av en slump blev i Lidköping (eftersom det inte verkade finnas lediga tider som passade mig någon annanstans), och Lidköping är den allra sämsta uppkörningsstaden man kan köra upp i (om det nu inte finns ännu sämre städer). Helst av allt borde jag ha godkänts på första försöket i Västerås, de brister jag ansågs uppvisa på körprovet där var ändå bara småsaker som var rätt enkla att försöka rätta till, men såna småsaker borde helst av allt inte ha lett till kuggning. Vissa förare som redan har körkort brukar väl få behålla körkortet trots att de gjort mycket större misstag.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor