Start > Körkortsforum > Skola som drar ut på det..

Skola som drar ut på det..

Nattlampa 2010-09-19 11:59 ! Citera #
Jag säger så här: Jag tycker man ska köra när man känner sig självsäker och mogen i trafiken att kunna klara av att köra själv. Körskolorna, vill ofta dra ut på det för att dom ska tjäna pengar. Det är iaf vad jag har lärt mig. Man har inget att förlora om man chansar..
Felicia H 2010-10-04 16:16 ! Citera #
Jag känner till det väl. Jag har också som du, kuggat på uppkörningen två gånger. Körläraren sa ingenting om att jag inte var redo, det känns som att de är falska där på trafikskolan jag går på. Jag har länge velat byta, men med tanke på så många lektioner jag har haft med denna trafikskola får mig att tänka om, eftersom de vet vad jag behöver träna mest på.

Jag tycker att trafikskolans läraren verkar glada och trevliga när man ska börja ta lektioner och dessutom inte tillräckligt organiserade. Min kompis som redan hade tagit körkortet hade gått på samma trafikskola och när jag skulle gå dit och boka fler körlektioner frågade de henne om hon hade betalat de sista körlektionerna hon hade haft med dem. Hon svarade att hon hade gjort det och de kollade upp det och såg sedan att det stämde. Detta får en att tänka att de bara är ute efter pengar. Mer organiserat tycket jag att det ska vara!
Gäst 2010-10-06 16:56 ! Citera #
Jag tycker man oftast hör om folk som inte klarar uppkörningen. Kan det inte vara så att trafikskolorna har statistik på hur många som klarar efter 1a gången? Detta skulle till viss del förklara beteendet att försöka öka antalet lektioner.
Gäst 2010-11-15 19:53 ! Citera #
Tråkigt. Väldigt tråkigt. Du får ju tänka på att det är företag som övningskör med dig och de ser inte alltid vad som är bäst för dig utan också har ett vinstintresse. Dessutom så upplever jag att då de gånger jag har haft körlektioner så var handledare dålig. Ändå fick man betala sjukt mycket för det. BÄttre att kugga några gånger istället.
RLandersson 2010-11-17 19:16 ! Citera #
Åh jag håller med!

Fast min körlärare säger att jag har typ behövt minimum antal lektioner än vad som egentligen är normalt.
Men ska jag ge nya körkortstagare ett råd så är det: börja i tid.
Det är svårt att få någon körlektion och det tar lång tid. Det gäller att vara framme och visa att man verkligen vill ha så mkt körlektioner så snabbt det går för att man ska ha lite tur och kanske få lite tätare med körlektioner..

Men jag antar att körskolorna har erfarenhet och vet vad eleverna behöver för att klara uppkörning. För min del skulle jag nästan gå sönder om jag kuggade och skulle då hellre ta någon mer lektion innan uppkörning för att vara nästan helt säker på att jag skulle klara det.
Gisla 2011-01-30 01:16 ! Citera #
Det här är ett problem man borde ta tag i. Har själv ett par bekanta som tog sina körkort på intensivkurs när de var 18, de blev båda ombedda att komma tillbaka på minst en extra vecka efter att ha lagt nästan 20 000:-. De kände båda två att det inte fanns någon grund till att de skulle köra en vecka till och bestämde sig för att boka uppkörning här i Stockholm och båda klarade sina uppkörningar utan anmärkning.
johannayyy 2011-02-02 21:31 ! Citera #
Jag bokade min första körlektion på körskola efter att jag hade kört med min pappa ganska länge och hade viss körvana. Jag hade t.ex. kört familjen från Stockholm till norrland och värmland fram och tillbaka under semestrar och hade därför en del min bakom mig. Så tänkte jag gå till körskola före jag skulle köra upp för att få se hur jag låg till och hur många lektioner de trodde jag behövde. ”Jaha, då ska vi se i vår tabell hur många lektioner du behöver. Du är 25 så då behöver du ca 40 lektioner.” Men hallå, ni har ju inte frågat hur mycket jag kört? Jag tog en lektion, sen bytte jag körskola. För under den lektionen skulle körläraren bara demonstrera hur man ställer in stolen, hur man drar på sig säkerhetsbältet, startar bilen och annat skit, för 595 kr/timmen. Nä, vilket skit alltså. Nu har jag bytt till en annan körskola som verkar hur bra som helst, i Sala utanför Stockholm, 400kr/timmen och jag får faktiskt köra den här gången och de lägger upp ett individuellt program som passar en.
kjohan 2011-02-11 12:58 ! Citera #
Fy vad dåligt.

Jag har tänkt ibland på att min körlärare kommer ut till bilen lite sent, och att varje minut ändå kostar tio kronor om man drar ut det. Ibland känns det som vi börjar för sent och slutar för tidigt. Det känns inget bra, men samtidigt får man ju förstå att det kanske inte går att optimera varje minut.

Jag litar helt på min körlärare gällande uppkörning, men känner också att jag nog kunnat testa tidigare egentligen. Men jag gör småfel hela tiden och är livrädd för att kugga. Jag tänker också att om man ändå kommit så här långt och så att säga ”mitt i den allmänna konkursen” så lägger jag hellre tid och pengar på en extra lektion.

Men det viktiga i ditt inlägg är ju känslan du har att de försöker lura dig. Det är inte ok, och stör man sig på sånt så påverkar det säkert inlärningen också...
Susan 2011-02-26 15:15 ! Citera #
Uch ja! Det är hemskt! Det är särskilt dumt när man surar och sedan för den sakens skull kör sämre. Det händer mig jätte ofta. Det känns jätte illa. Så blir de som om de vinner på det på något sätt. Allt det där är väldigt jobbigt! Jag undrar verkligen om det är så att de gör så att de drar ut på det för att tjäna in mer pengar! Man har tänkt det massa gånger när man kört i alla fall.. :P
Sammi. 2011-03-03 11:27 ! Citera #
Ta inte skolor som har långa lektionstider (70 min). Man tappar mycket pengar på det. Jag tappade c:a 10 tusen på det.
Kvinna som äger den där skolan försöker tvinga dig att ta så många dubbell lektioner som möjligt så sitter hon och svamlar under lektion hur hon hatar sina kunder även när man åker på uppkörning. I hennes åsikt är alla elever onormala eller har psykiska besvär och inte heller arbetskamrater var bra. För sina egna pengar sitter man och lyssnar på så mycket skit om alla och om sig själv.
En grekisk tjej som jobbar där är jätteduktig och försöker dela av sig så mycket som möjligt.
Jag kan inte rekomendera Brommaplans körskola. Ingen individuel program det bara pengar, pengar, pengar som gäller.
Bara dålig minne om den skola.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest