Start > Körkortsforum > Skola som drar ut på det..

Skola som drar ut på det..

carter 2009-07-30 16:29 ! Citera #
Hej!
Har ni också varit med om att vissa skolor verkligen försöker förlänga tiden för en?
Min skola har inte varit särskilt hjälpsamma, varken med bokning av tider eller att det ska gå snabbt att lära sig.
Jag har kuggat två gånger, första gången pga av manövreringen och andra gången på uppmärksamheten. Efter varje lektion sa läraren, ja du hade lite problem med det. Han hade INTE nämnt detta innan uppkörningen. Det kändes väldigt jobbigt eftersom att han hade sagt flera lektioner innan att jag körde nästintill felfritt och satt och pratade om andra saker lektionerna innan min uppkörning. När det gäller bokning av tider försöker han hela tiden få mig att ta tider längre bort. Nu har jag trotsat honom och sagt att jag kanske byter lärare om vi inte kan satsa på det datumet jag har nu..

Är det någon som varit med om något liknande?
Gäst 2009-08-01 12:29 ! Citera #
Jag absolut. Få en uppkörningstid var inte ros direkt!
En annan smidig sak dom kör med är att, helt plötsligt när man har körlektion märker man hur tiden går och vi inte åkt tillbaka än. Ja, då hade det visat sig att man har fått en dubbellektion utan att man bett om det! Jag har haft 3 dubbellektioner utan att få infomration om detta innan.
Gäst 2009-09-27 00:45 ! Citera #
Jag håller med absolut! Vid 40 lektioner kändes det som om jag ver redo för uppkörning, men läraren sade åt mig att köpa 10 lektioner till. Anledningen var att jag inte kollade tillräckligt i ytterspeglarna innan jag blinkade + lite mer repitition. Dessutom fick jag vänta 1.5månader innan jag fick köra igen (förmodligen ville de att jag skulle tappa känslan, så de kunde knycka lite mer pengar från mig -.-)
lordi_ro 2009-10-06 18:42 ! Citera #
MeShe
Jag håller med absolut! Vid 40 lektioner kändes det som om jag ver redo för uppkörning, men läraren sade åt mig att köpa 10 lektioner till. Anledningen var att jag inte kollade tillräckligt i ytterspeglarna innan jag blinkade + lite mer repitition. Dessutom fick jag vänta 1.5månader innan jag fick köra igen (förmodligen ville de att jag skulle tappa känslan, så de kunde knycka lite mer pengar från mig -.-)


Lyssna inte på körskolan. Kör upp när du och din privata handledaren känner sig redo. Jag tog 30 körlektioner men hade behövt bara 25 och körläraren sa aldrig att jag var redo.
Gäst 2010-04-20 19:21 ! Citera #
Det bästa är väl att innan man börjar på en trafikskola, höra vad kompisarna säger om trafikskolan samt googla namnet på trafikskola och se vad folk säger om den. Om skolorna mjölkar folk på pengar så får de oftast ett dåligt ryckte och det kan man oftast läsa om på internet.
allleeex 2010-07-09 11:54 ! Citera #
Jag vet många som har klarat körkortet innan körskolan ansett att dem har varit redo, för att dra ut på tiden. Antingen är det väl för att tjäna pengar eller göra eleverna till ännu duktigare bilförare. Vad vet jag :)?
Gäst 2010-08-14 14:00 ! Citera #
Har faktiskt hört av de jag känner att körskolan dragit ut på tiden... Fast det är väl bara bra antar jag :)
boboo 2010-09-05 19:47 ! Citera #
Har aldrig hört om detta förut,men det bästa är ju att googla, höra med vänner och bekanta osv
Gäst 2010-09-07 22:25 ! Citera #
Jag frågade min körlärare hur många körlektioner till han ansåg att jag behövde. Han svarade 5-6 dubbellektioner.
Själv tyckte jag att jag var redo för uppkörning efter de 30 körletioner jag redan tagit, så jag blev faktiskt nedstämd av hans svar. Jag bestämde mig för att boka en körtid och prova, tänkte att jag inte hade något att förlora... för även om jag skulle köpt 10 lektioner till (som han ville) så var ju det ingen garanti att jag skulle klara uppkörningen ändå, och då hade det bara känts ännu värre.

Så jag bokade tid, och klarade det!!!!! :D

Känner du själv att du har koll på alla moment och trafiksituationer som ni övat på körskolan, så är det bara att boka tid för uppkörning tycker jag!
ziwei 2010-09-10 16:23 ! Citera #
Jag tror att många är rädde för att säga emot sin trafiklärare när det handlar om tidpunkten för uppkörningen. Man ska dock tänka på att det är en själv som ska köra upp och inte läraren, och trots att man ibland gör lite slarvfel så betyder inte det att man behöver så många fler lektioner. Lita på dig själv och dina instinkter, och det kommer att gå jättebra!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov