Start > Körkortsforum > Myten om antal körlektioner so…

Myten om antal körlektioner som behövs för att ta körkort

Gäst 2019-05-12 03:43 ! Citera #
Harry 2019-01-11
Jag körde på en katt idag, men körskola läraren tyckte att detta var ok, alltså att jag skulle inte kuggat om det var på min uppkörning. Skönt! För sådant händer mig ofta!!
Hoppas det är ett dåligt skämt :x
Sven i svängem 2020-04-07 23:09 ! Citera #
Ggggh 2017-08-11
de heter de inte dem överallt
Det heter inte ”de heter de inte dem överallt”. Det heter ”det heter inte dem utan de i subjektsform”.
Gäst 2020-06-27 22:20 ! Citera #
På min trafikskola sa de att av de som tar manuellt körkort och inte har möjlighet att köra privat behöver i genomsnitt 36 lektioner á 80 minuter för att klara av uppkörningen hos dem. Jag klarade mig på 34,5 vilket jag tycker är helt okej. Jag kuggade första uppkörningen mycket pga nerver och blev väldigt stressad, andra gången var det inga problem och blev godkänd. Tog en extra 40-minuterslektion (därav 34,5) mellan de två uppkörningarna.
Fundersam 2020-07-08 12:22 ! Citera #
Undrar varför vissa ser på dessa trafikskolor med deras lärare som några gudalika varelser vilka aldrig skulle få för sig att dra några fulingar. Trafikskolorna är VINSTDRIVANDE företag, såklart drar de gärna ut på utbildningen och tvingar på eleven olika kör- och teorilektioner, det skapar ju bara större marginal. Dessutom har de enorm makt med tanke på deras möjlighet att boka tider som är exklusiva för just trafikskolor. Behövs inte nåt geni för att lista ut att det finns mycket utrymme för skolor att dra ut på tiden och låta pengarna rulla in.
Gäst 2020-08-03 19:54 ! Citera #
Gäst 2020-06-27
På min trafikskola sa de att av de som tar manuellt körkort och inte har möjlighet att köra privat behöver i genomsnitt 36 lektioner á 80 minuter för att klara av uppkörningen hos dem. Jag klarade mig på 34,5 vilket jag tycker är helt okej. Jag kuggade första uppkörningen mycket pga nerver och blev väldigt stressad, andra gången var det inga problem och blev godkänd. Tog en extra 40-minuterslektion (därav 34,5) mellan de två uppkörningarna.
Oj! Jag började från NOLL och har inte kört alls privat mellan lektionerna och jag kommer ”bara” upp i 25 lektioner á 40min innan min uppkörning om några veckor. :o
Gäst 2020-08-03 20:08 ! Citera #
Fundersam 2020-07-08
Undrar varför vissa ser på dessa trafikskolor med deras lärare som några gudalika varelser vilka aldrig skulle få för sig att dra några fulingar. Trafikskolorna är VINSTDRIVANDE företag, såklart drar de gärna ut på utbildningen och tvingar på eleven olika kör- och teorilektioner, det skapar ju bara större marginal. Dessutom har de enorm makt med tanke på deras möjlighet att boka tider som är exklusiva för just trafikskolor. Behövs inte nåt geni för att lista ut att det finns mycket utrymme för skolor att dra ut på tiden och låta pengarna rulla in.
Jag skulle dock reagera ganska omgående om min lärare sa att vi behöver öva mer på en del saker om och om igen som uppenbarligen gått bra. De tillfällen jag fått ”öva mer” på en sak nästkommande lektion har jag verkligen känt själv att det behövts och hon har även motiverat varför. Men visst, alla är olika. Finns säkerligen fula fiskar i den branschen också, som i alla andra branscher.
Trafikskoleägare 2023-02-14 11:42 ! Citera #
Oj, Oj.... om ni bara visste vad en trafikskola har för utgifter när ni säger att pengarna rullar in. Jag håller med om att det finns skitstövlar i varje branch men kolla upp trafikskolan först innan ni bokar & ni ska också veta att trafikskolor får inte ”härja fritt”, vi står under ständig uppsikt & har transportstyrelsen som tillsynsmyndighet. Om ni tycker att en trafikskola bedriver oseriös verksamhet så går det att anmäla det just där.

MVH
Gäst 2023-02-14 21:12 ! Citera #
Är det något som trafikskolor tjänar pengar på så är det inskrivning teoriutbildning och inte körlektioner. Där finns inte mycket marginaler. Det bästa för en trafikskola är så få körlektioner som möjligt och att kunden köper ett paket med böcker teori och riskutbildning

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov