Start > Körkortsforum > Teoriprov nu på Lördag. Allt e…

Teoriprov nu på Lördag. Allt eller inget. Läs och skriv!

killer 2012-05-29 12:58 ! Citera #
Frågorna var inte svåra. Det är jag som tänker fel.
Jag bokade en ny tid, det är samma dag som min uppkörning
går ut så det blir min allra sista chans. Men jag kommer
inte kunna lyfta mig igen. Nu vet jag att det här är min sista
chans och det kommer bli ännu stressigare. Jag behöver
plugga smartare, skriva upp och förstå etc men jag tror inte
att jag kommer varken ha ork, lust eller motivation till det. Visst
om jag ringer varje dag kanske jag hittar nåt. Men är såååå tröööttt nu....
killer 2012-05-29 13:14 ! Citera #
Ska det verkligen vara såhär svårt. Jag är född och uppvuxen i Sverige. Språket
är ju inget problem. Men jag antar att jag tänker fel och jag försöker inte skylla ifrån
mig men jag har fått minimalt med hjälp av min trafikskola.
Nu vet jag hur jag behöver plugga men jag orkar inte.. vill inte.. Känner
mig inte motiverad längre. Orkar inte ringa vägverket varje
morgon om tidigare tid.. Orkar inte tänka längre.. Stressen som
uppstår nu också över att jag kanske inte hinner. Fick 45 poäng. Det
är skandal. Frågorna var inte svåra men det är jag som tolkar fel.
Mina känslor är så blandade just nu så jag vet inte längre.. Vilken jävla börda.
Micke78 2012-05-29 15:12 ! Citera #
killer
Ska det verkligen vara såhär svårt. Jag är född och uppvuxen i Sverige. Språket
är ju inget problem. Men jag antar att jag tänker fel och jag försöker inte skylla ifrån
mig men jag har fått minimalt med hjälp av min trafikskola.
Nu vet jag hur jag behöver plugga men jag orkar inte.. vill inte.. Känner
mig inte motiverad längre. Orkar inte ringa vägverket varje
morgon om tidigare tid.. Orkar inte tänka längre.. Stressen som
uppstår nu också över att jag kanske inte hinner. Fick 45 poäng. Det
är skandal. Frågorna var inte svåra men det är jag som tolkar fel.
Mina känslor är så blandade just nu så jag vet inte längre.. Vilken jävla börda.

Hejsan killer!
Eftersom du känner som du känner så kanske det är bäst att låta tiden löpa ut och att du i lugn och ro kan sätta dig in i hur du läser teorin. Jag tycker det är jättebra att du vet om vad du gör för fel, och jag tycker även att det illa att din körskola inte har ställt upp mera än vad dom har gjort för dig. Jag har hört liknade historier från folk där körskolan har vart totalt värdelös och knappt hjälpt till med teorin, och dom har t.o.m suttit och skickat sms eller pratat i mobil telefonen under elevernas körning. Detta ska inte få hända!!
Jag tycker att du ska kontakta din trafikskola och säga vad du tycker om dom och att du tycker att du inte fått den hjälp som du har rätt till, men dom kommer säkert bara att säga att du borde ha sagt nått tidigare. Men jag hoppas verkligen att du kan finna styrka igen och fortsätter plugga på även om tiden rinner ut. Som många andra har skrivit till dig så är inte körningen något problem för dig. Så även nästa uppkörning kommer du klara galant, det är tydligen teorin som ställer till det för dig!!
Jag kommer att läsa boken ett X antal gånger samt göra teori tester ett X antal gånger innan jag skriver in mig på körskolan, och sen kommer jag inte släppa frågorna förns jag verkligen kan dom och förstår dom. Och det gör jag just med tanke på att det ska gå lättare vid teoriprovet. Men kommer även använda mig av trafikskolans data tester och deras kunskaper. Jag vill helst klara av teori delen så fort som möjligt så att jag kan fokusera allt på själva körningen. Och du vet att jag håller mina bägge tummar för dig..
killer 2012-05-29 16:46 ! Citera #
Micke ; Allt du säger stämmer. Men det är försent för min del. Jag bokade ett nytt prov samma dag som min uppkörning går ut men jag hittade nyss en ny tid. 2012-06-07 , i västerås. Ska plugga i 8 dagar som aldrig förr. Gå igenom alla prov jag gjort på nätet, rätta och förstå sambanden ja allt. Inga genvägar eller lätta vägar längre.

Jag kunde inte riskera att göra provet samma dag som den löper ut så jag bokade tidigare för att jag hittade. Vem vet, kanske t.o.m får plats med 1 till.
Gäst 2012-05-29 19:10 ! Citera #
Du kanske inte borde tänkta på att du har flera tillfällen Killer. Liksom du tänker ju ofta ”jag kanske hinner med en tid till” kanske detta även påverkar dig omedvetet.
Gäst 2012-05-29 20:42 ! Citera #
killer
Det är 2 helt olika saker att sitta i en provsal och att sitta hemma och käka samtidigt som du gör ett prov. Det är en helt annan mindset, två helt olika situationer helt enkelt. T.ex på senaste teorin så var jag skärpt till 110%, trodde verkligen på mig själv och det gick bättre än förut. Jag blir så arg att jag fick 51, skulle inte tagit åt mig lika mycket om jag fick 50. Att förlora körkortet med 1 poäng.. Helt galet.. Jag har stora drömmar, jag kämpar inte med körkortet bara för att jag vill ha det, jag krigar samtidigt med världen.. Jag har massa tryck från min omgivning.. Det är inte lätt att ’’skita i’’.

Förstår att du har det jobbigt. Jag tror att du kommer klara det snart, du har ju varit så nära!
Gäst 2012-05-29 20:46 ! Citera #
Skulle du kunna ge exempel på frågor du har problem med så kanske vi kan hjälpa till med att förklara, så att du möjligen kan förstå bättre?
Gäst 2012-05-29 20:46 ! Citera #
Jag tycker att den här tidspressen att klara båda momenten inom 2 månader är horribel. Nu har jag klarat teorin, tänk om det inte finns uppkörningstider inom närmsta tiden i min stad om jag inte klarar uppkörningen nu på fredag Måste man åka till en massa olika städer då?? Jag kör automat så jag måst boka bilen hos trafikskolan och det är inte ofta den är ledig. 2 månader har jag nu på mig. :o
killer 2012-05-29 20:50 ! Citera #
ab83
Jag tycker att den här tidspressen att klara båda momenten inom 2 månader är horribel. Nu har jag klarat teorin, tänk om det inte finns uppkörningstider inom närmsta tiden i min stad om jag inte klarar uppkörningen nu på fredag Måste man åka till en massa olika städer då?? Jag kör automat så jag måst boka bilen hos trafikskolan och det är inte ofta den är ledig. 2 månader har jag nu på mig. :o
Den är väldigt jobbig ja. Och det är nu under denna period som det är mest fullbokat.. Så det är stor risk att du kanske behöver åka in till någon annan stad om du kuggar. Själv gjorde jag provet i västerås idag och gjorde provet, och det är där jag kommer göra den nästa vecka också.
Gäst 2012-05-29 20:56 ! Citera #
Det är det som känns jobbigt fast jag klarat teorin. Jag har ju aldrig kört i andra städer än denna där jag brukar köra upp i. Jag förstår inte Trafikverkets sätt. Man borde få snabbt en tid då man har 2 månader på sig, alla har inte möjlighet att under 2 månader endast fokusera på en uppkörning. Folk arbetar, folk har barn. Jag hoppas på en ändring av detta i framtiden. Riktigt kass system. :x

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 11:02
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest