Start > Körkortsforum > Teoriprov nu på Lördag. Allt e…

Teoriprov nu på Lördag. Allt eller inget. Läs och skriv!

killer 2012-05-24 21:12 ! Citera #
Okej. Teoriprov nu på Lördag. Mindre än 3 dagar kvar. Den här tråden skapar jag för att skriva om alla mina känslor tills dess. Ni som vet och följt mig vet att jag har bråttom, för min godkända uppkörning går ut den 13;e Juni. Har under dem senaste 3 dagarna gjort 5 hela testfrågor varje dag, str;s egna som jag kör - fått av trafikskolan, och enligt mig det bästa materialet tillsammans med boken. Läser samtidigt boken minst 1-2 timmar per dag.. Går igenom mina fel och söker noga.


Obs ; Kuggade sist teorin med 51..



Såhär ser mina senaste 5 testresultat ut som jag gör hemma ;


1 - Fas F - 52/70
2 - Fas C - 56/70
3 - Fas F - 58/70
4 - Fas A - 51/70
5 - Fas B - 55/70


64 är ju godkänd.. Jag har bara lyckats bli godkänd på A och B tidigare, och det skrämmer mig. Ska jobba hela kvällen/natten idag och imorgon och försöka få 62-63 i alla fall.. Ska göra 2-3 sluttest också. Då är det ju stor risk att jag blir godkänd också.. Sen är det lite av en turgrej också, resultaten här är en vägledning till det riktiga provet men garantier finns inte. Men jag vill ABSOLUT INTE riskera något denna gång. Vem du är spelar ingen roll, ser du och läser den här tråden och följt mig sen tidigare.. Skriv och peppa/motivera mig : :) 8-)
Gäst 2012-05-24 21:59 ! Citera #
Vill inte låta som en downer som bara klankar ner, men du borde nog försöka ta hjälp av en professionell pedagog som kan lära dig dels studieteknik för att optimera intaget av kunskap, men också hjälpa dig med teorin. Det ser ju tyvärr inte ut som så stora framsteg görs med avseende på poängresultaten.

Är det fortfarande samma områden du har problem med? Har du några exempelfrågor du brukar ha problem med? Visa gärna hur du tänker, så kan vi säkert gemensamt klura fram ett sätt för dig att vända trenden och höja ditt resultat till godkänt med marginal. Ibland måste man ta tjuren vid hornen och börja i grunden. Du bör konsistent ligga ett par poäng över godkänt innan du skriver provet för att känna dig trygg med marginal. Det är bara när du känner dig säker på dig själv som du kan få bort stressmomentet som just nu dessvärre verkar hänga över dina senaste inlägg här.

Tillsammans ska vi nog kunna hjälp till, men det behövs mer konkreta exempel på var problemen mer specifikt ligger.
killer 2012-05-24 22:18 ! Citera #
Prs ; Nejdå, det är lugnt min vän. Det du säger om just pedagogen och studieteknik osv - det är/var ett alternativ men just gällande körkortet är det ju nu ganska så försent - eftersom jag redan kommit en vääldigt lång bit på vägen. Men i mina framtida pluggmoment så är det absolut ett alternativ, I know that. Min inlärningsförmåga har aldrig varit bra och jag har aldrig gillat plugga / skola etc förövrigt. Mina problem på teorin är ju dem största delarna, trafikregler och trafiksäkerhet. Man får ju utskrivet papper när man är klar med teorin, där man får se sina fel. Meningen är ju att man ska hem och plugga på just dem frågorna.. Lite jobbigt och onödigt att kanske på gång efter gång läsa om boken osv. Stress, nervositet, oro och lathet etc är sånt som hängt med mig ganska så länge i mitt liv gällande nästan allt.



Sen så vet man aldrig exakt vilka frågor som dyker upp heller. Som jag skrev förut, testfrågorna är inget garanti inför det riktiga provet. Det handlar liite om tur också. Men jag kan inte göra något bättre än att plugga så mycket som möjligt, tänka positivt, bli av med stress och nervositet och ge allt.. Och sen se om jag lyckas.. Sen så skrev jag mitt senaste teoriresultat här för ett tag sen men ingen hade ju tydligen boken ’’Du och jag i trafiken’’ så ingen hjälpte mig med mina senaste ’’fel’’ som jag hade på mitt senaste teoriprov.
killer 2012-05-24 22:26 ! Citera #
Det är 2 helt olika saker att sitta i en provsal och att sitta hemma och käka samtidigt som du gör ett prov. Det är en helt annan mindset, två helt olika situationer helt enkelt. T.ex på senaste teorin så var jag skärpt till 110%, trodde verkligen på mig själv och det gick bättre än förut. Jag blir så arg att jag fick 51, skulle inte tagit åt mig lika mycket om jag fick 50. Att förlora körkortet med 1 poäng.. Helt galet.. Jag har stora drömmar, jag kämpar inte med körkortet bara för att jag vill ha det, jag krigar samtidigt med världen.. Jag har massa tryck från min omgivning.. Det är inte lätt att ’’skita i’’.
Gäst 2012-05-24 23:12 ! Citera #
Gör testerna i de områden du missllyckas. Varje svar du får fel på antecknar du och skriver det rätta svaret med en motivering så att du förstår varför just det svaret är rätt.

Plugga sedan på anteckningarna och gör fler tester. Återigen antecknar du dina fel och pluggar på dem tills de sitter.

Det var så jag gjorde och lyckades klara teorin med 55 poäng. Läste boken (körkortsboken) två gånger och gjorde så många tester som möjligt. Allt jag fick fel på antecknade jag. Läste sedan anteckningarna tills grejerna jag fick fel på satt.
killer 2012-05-25 02:15 ! Citera #
Gäst ; Okej, nu har jag ju drygt 1 dag på mig men ska köra på det sättet nu sista dagen.
killer 2012-05-25 03:32 ! Citera #
Ge mig positiv feedback och stöd istället.. Bort med all negativitet nu.. Även om jag kuggar behöver det inte bero på att jag inte hunnit med vissa faser eller läst dåligt. Det kan vara otur, nervositet whatever. Finns dem som klarar fast dem har oddsen emot sig upp till 110%. Jag är dock mest rädd för att min uppkörning går ut den 13;e Juni.. Kanske att jag hinner med 1 teoritid till.. Behöver ej vara i sthlm..
Nillan 2012-05-25 10:04 ! Citera #
Jag hejjar på dej Killer :D
Känner så väl igen mej i de du skriver : Min inlärningsförmåga har aldrig varit bra och jag har aldrig gillat plugga / skola etc förövrigt.Man kämpar & kämpar för att få till den dära sista aha pusselbiten,men den vill som inte infinna sej.Och samtidigt har man folket i sin omgivning som kommer med sina kommentarer: Men vist klarar du det den hära gången,inte dax att ta körkortet snart,man måste ha körkortet mm mm man blir inte på bättre humör direkt :x
STORT LYCKA TILL !!!!
Micke78 2012-05-25 13:19 ! Citera #
Jag känner igen mig delvis i det du skriver, men jag kommer inte vara så nervös för själva teoriprovet då jag har haft ganska lätt för mig i skolan när det gäller studie teknik och läsande. Men däremot kommer jag vara mer nervös inför körprovet, varför vet jag inte. Men det kommer kännas lite lustigt att en helt främmande människa ska sitta en halv meter brevid och studera hur man kör och vad för fel man eventuellt gör. En trafiklärare är ju där för att hjälpa en hur man ska göra, men nu kommer det sitta en inspektör och rå glo på hur man agerar. Lycka till på lördag!!
Marre 2012-05-25 15:01 ! Citera #
Killer! Försök att slappna av och tänk logist på frågorna du får, tex ibland så känns det ju som alla svar är rätt. Men tänk så här vilket är absolut viktigast i denna situation tex? Jag gjorde också felet att jag tvekade på en del frågor och gick tillbaka, de frågor jag tittade tillbaka på ändrade jag svaret på, vilket jag inte skulle ha gjort för det blev fel...Gå på magkänslan ta en fråga i taget, jag är övertygad om att du kommer att klara det denna gång! Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest