Start > Körkortsforum > Teoriprov nu på Lördag. Allt e…

Teoriprov nu på Lördag. Allt eller inget. Läs och skriv!

Gäst 2012-05-29 21:06 ! Citera #
ab83
Det är det som känns jobbigt fast jag klarat teorin. Jag har ju aldrig kört i andra städer än denna där jag brukar köra upp i. Jag förstår inte Trafikverkets sätt. Man borde få snabbt en tid då man har 2 månader på sig, alla har inte möjlighet att under 2 månader endast fokusera på en uppkörning. Folk arbetar, folk har barn. Jag hoppas på en ändring av detta i framtiden. Riktigt kass system. :x


Första gången du kör upp prioriteras din tidsbokning.
Gäst 2012-05-29 21:10 ! Citera #
Första gången? Jag kör upp för tredje gången!
Maizon 2012-05-29 21:48 ! Citera #
Jag har lite tips på hur jag gjorde för att klara teorin. Och jag är ingen plugghäst direkt, hade dåliga betyg i skolan osv.
Men jag lyckades klara teorin på första försöket. Så här gjorde jag.

Läsa igenom hela körkortsboken under några dagar, alltså inte allt på en gång, då blir det för mycket.

Börjar sedan med att göra teorifrågor bonniers på datorn. Varje gång jag svarar fel, kollar jag upp det i boken för att förstå innebörden av det rätta svaret. Då kommer jag ihåg det till nästa gång frågan kommer upp.
Gör den här proceduren 1 - 2 timmar om dagen.
När du svarar rätt på ungefär 65 -70 frågor varje gång i snitt är du redo för riktiga provet.
killer 2012-05-29 21:51 ! Citera #
Jag ska förklara för er hur jag tänkte lägga upp allt tills mitt nästa prov som är om typ 8 dagar.


1 - Gå igenom alla prov jag gjort på str;s övningar, alltså min inloggning. Förstå varför jag svarat som jag gjort, gå igenom alla frågor, lära in dem ordentligt och söka i boken. Det är ganska många prov så det kanske dröjer 1-2 dagar.


2 - Sedan gör jag 10-15 faser till ordentligt, går igenom etc. Sedan kör jag sista repetition i boken, sen är jag ’’ready to go.
killer 2012-05-30 01:06 ! Citera #
Mår så dåligt .kan inte sova eller tänka på något
annat..
Marre 2012-05-30 13:57 ! Citera #
Killer, jag hade struntat att gå igenom alla prov (noll ställt allt) och kört om alla prov istället och då se vilka frågor som du svarar fel på och kolla upp de i boken. För jag är övertygad om att du kan en hel del av de frågor nu som du svarade fel på sist! Och som jag är så ju mer jag pluggade samma dag ju mindre fastnade. Så jag hade nog inte gjort för många tester på en dag.. Och du kan ju söka på alla gratisteori tester på nätet och köra de frågorna också, lite variation skadar inte... Blev så ledsen för din skull då jag såg att du missade igen :cry: Ska hålla tummarna extra hårt på tisdag!!
Gäst 2012-05-31 12:35 ! Citera #
Håller tummarna för dig, killer!
killer 2012-05-31 12:52 ! Citera #
Tack alla. Jag har ju min sista chans nu den 7;e, försöker hitta tidigare tider men om jag ej lyckas inom 1 vecka är det ju kört.. Kan inte sova, tänka på annat, koncentrera mig..
alltgår 2012-06-01 20:53 ! Citera #
killer
Tack alla. Jag har ju min sista chans nu den 7;e, försöker hitta tidigare tider men om jag ej lyckas inom 1 vecka är det ju kört.. Kan inte sova, tänka på annat, koncentrera mig..


jag är cp alltså efter, och har dyslexi och kan knappt stava här.
ja klarade provet på första försöket med hjälp av denna sida, för att förstå bättre varför det är så.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor