Start > Körkortsforum > Kuggad på halkan?

Kuggad på halkan?

Björn He 2019-08-12 20:24 ! Citera #
Gäst 2019-08-12
Man blir kuggad på halkan om man inte sköter sig, det vill säga om man leker för mycket eller inte lyssnar och gör det utbildaren vill att man ska göra..

Jag undrar lite hur seg du är på att lära dig saker?
Man behöver absolut inte 3 dagar på sig för att lära sig hur man accelererar och panikbromsar.
Vart har du Björn He fått det ifrån???
Det räcker med en enda körlektion så sitter det...
3 dagar??? :lol: :lol: :lol:
För vissa förare som inte är så vana att manövrera ordentligt kan det ta ett tag att lära sig accelerera snabbt och panikbromsa ordentligt, då kanske det inte räcker med bara en dag eller en körlektion.
Gäst 2019-08-13 12:16 ! Citera #
Björn He 2019-08-12
För vissa förare som inte är så vana att manövrera ordentligt kan det ta ett tag att lära sig accelerera snabbt och panikbromsa ordentligt, då kanske det inte räcker med bara en dag eller en körlektion.
När jag tog mitt körkort hade jag ingen som helst körvana, hade inte ens kört moped!
Och när vi hade min första landsvägs körlektion så sa trafikläraren åt mig att vi ska testa lite accelerationer och panikbromsningar på en gång. Så jag fick stanna vid busshållplatser, och sedan accelerera för att snabbt komma upp i fart, vilket vi testade 3-4 gånger, och alla gånger så fick jag beröm från min körlärare att jag snabbt kom upp i rätt hastig.
Samma sak med panikbromsningarna, det är ju faktiskt inte speciellt svårt att hålla ratten rakt och sedan trycka allt man har på bromsen :D :D

Så det du säger om 3 dagar stämmer verkligen, om JAG kan kunde fixa detta på en enda körlektion, ja då kan ALLA fixa det också!
Bamse 2020-07-22 18:23 ! Citera #
Fick höra att nån som hadde stannat till vid kanten för att pissa. Så han vart underkänd
dany 2020-09-20 02:50 ! Citera #
Min lärare sa att det var endast en som hade kuggat innan på halkan, och då hade denna människan tydligen bara sovit i bilen sen sagt ”väck mig när det är min tur” : :?
Gäst 2022-03-18 10:30 ! Citera #
Är man dryg och oseriös, eller är en fegskit som inte gör det dom vill så kan man mycket väl bli kuggad.
T.ex om dom säger att du ska upp i 100 km/h och sen tvärnita allt vad du orkar, så ska du göra det.

När jag gjorde mitt sånt där skit så var det i 100 km/h, jag tryckte så hårt på bromsen att jag lyftes ut ur stolen och satt i luften. Där jävlar kan ni ge er fan på att man bromsade hårt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor