Start > Körkortsforum > Kuggad på halkan?

Kuggad på halkan?

hesten 2012-05-13 00:31 ! Citera #
Tänkte bara se om det är någon här som blivit kuggad på halkan? Det ska vara rätt svårt vet jag att bli kuggad men ville bara se om någon själv eller vet någon som blivit det som kanske kan dela med sig av en intressant historia :)

Såg visst redan att det fanns en liknande tråd.. men kan uppdatera lite kanske;)
Gäst 2012-05-17 10:50 ! Citera #
Jag har gjort halkan och klarde mig :) Tror att det du kan misslyckas med är att du får utslag i alkomätaren eller att du kör extremt vårdslöst.
Gäst 2012-06-12 16:40 ! Citera #
När jag gjorde halkbanan så sa läraren att ”idag så ska vi slå hål på myten om att alla blir godkända på halkbanan!” så det var lite nervöst. Trots det så blev alla godkända. :lol:

Jag tycker inte att man ska oroa sig. Kan man hantera bilen och ta till sig instruktioner utan att käfta emot (det är vanligare än vad man skulle kunna tro!) så går det garanterat bra.
GabrielZ 2012-06-27 03:07 ! Citera #
Det är väldigt svårt att kugga på en halkbana, isåfall du kan du inte köra bil. Huvudsaken med halkbanan är att alla ska prova på att göra ett stort misslyckande och kunna hantera en sitation som går ur spår. Huvudsaken med halkbanan är att man ska lära sig av sina misstag, det var vad min halklärare sa till mig iallafall.
selina 2012-08-17 14:22 ! Citera #
Har inte hört om någon som inte klarat det :)
Malle 2012-09-08 18:20 ! Citera #
Har inte heller hört någon som inte klarat den. Det kan dock vara bra att tänka på att göra halkbanan i slutet på sin utbildning, då du troligen har hyfsad kontroll på bilen och riktigt kan ta åt dig vad som är annorlunda på halkbanan. De flesta ställen har dessutom automatväxlade bilar som du kan köra halkan på trots att du tänkt köra upp i en manuellt växlad bil så att du kan koncentrera dig på att köra i rätt hastighet och vad som händer med bilen.
emmas 2012-09-20 19:08 ! Citera #
Man kan kugga om man t.ex inte har koll på vad man gör på transportsträckorna t.ex. Våran lärare berättade om en som blivit kuggad för att han kollade för mycket på när de andra gjorde momenten och råkade köra rätt ner i diket. Håll ögonen på vägen och följ skyltar etc, precis som i vanliga trafiken. I övrigt är det huuuuur lugnt som helst.
MarqueeMoon 2012-11-28 15:54 ! Citera #
Jag blev fan kuggad första gången! Det var ju ”helt omöjligt” att bli kuggad, haha.
Jag bromsade inte tillräckligt vid ”älgen”
Jag var en trafikfara... hamnade långt ut åt helvete och fick en chock även om jag inte skadade mig.
:( Blev dock väldigt bra bemött och min körlärare erbjöd sig att sitta med i bilen vid nästa halktillfälle... Det behövde han inte göra utan det gick som en dans, en isdans... hehe. :P Surt bara att behöva punga ut med 2000 riksdaler. :x Andra gången tyckte jag att det hela var rätt kul också. 8-)
Gäst 2012-11-29 20:05 ! Citera #
Tack, får tänka på att även halkkörningen kräver hel del!
Riskexperten 2013-02-17 23:07 ! Citera #
Det är mycket svårt att underkännas på Riskutbildning 2 ”halkan” och likaså Riskettan.

Det är egentligen bara 2 saker som är underkännande.

1. Att inte lyssna på instruktionerna och göra inte som riskutbildaren säger.
2. Att inte ha tillräckliga färdigheter avseende bilkörningen. Det är därför ”halkbanan” kommer i slutet av utbildningen, så nära en uppkörning som möjligt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov