Start > Körkortsforum > Kuggad på halkan?

Kuggad på halkan?

lotta 2013-11-27 22:33 ! Citera #
När jag gjorde halkan var det en i min grupp som blev kuggad.
Hon visste knappt hur en växelspak fungerade, körde mot rött och följde inte lärarens anvisningar.
Gäst 2014-11-24 17:55 ! Citera #
När jag gjorde halkan var det två tjejer som kuggade. Det berodde på att man pratade när läraren pratade samt att man flamsade och lyssnade inte på lärarens instruktioner när man körde. Ni skulle sett deras miner. Priceless! :lol:
Gäst 2014-11-28 10:19 ! Citera #
Hejsan!

De allra flesta bir godkända på Riskutbildning del 2.
För att klara utbildningen krävs att du är i slutskedet av din körkortsutbildning, Det vill med andra ord säga att du ska klara att manövrera bilen.

Kan du Växla, Stanna och Starta och lyssnar på din instruktör så kommer detta gå galant.

Har du fler frågor så är du välkommen att höra av dig.

Med Vnlig Hälsning

Sarah Utbildningsansvarig på Salabanans Trafikövningsplats (Riskutbildning del 2)
Petter 2016-12-11 11:47 ! Citera #
Halkan var ju sjukt lätt. Alla fick godkänt. Det enda de krävde var typ att vi skulle köra runt där någon timme. Man fick hur många försök som helst på sig. Det enda de krävde var att man gjorde som de sade och höll hastighetsbegränsningen. Först klarade jag det och det gick bra. Sedan andra gången. Han tyckte jag var riktigt bra. Tredje gången ökade jag hastigheten och körde som jag lärt mig av farsan (när han pluggade på Chalmers brukade han köra amatörrally på helgerna) eftersom det var så himla kul. Läraren blev sjukt förbannad och sade ”Tror du att du är Colin McRae eller…” Sedan tyckte han att jag var rätt bra på att köra ändå även om han tyckte jag var fruktansvärt omogen. 8-)

Men jag klarade mig...
Gäst 2018-01-23 09:05 ! Citera #
Jag käftade emot!! Eller ja.. jag uttryckte väl att Man Leker inte i trafiken, när instruktören tyckte på att jag skulle ta i o sladda lite extra!.. men jag blev godkänd i af. Då jag Uppenbarligen vet hur man hanterar en bil.
Gäst 2018-01-23 13:34 ! Citera #
Gäst 2018-01-23
Jag käftade emot!! Eller ja.. jag uttryckte väl att Man Leker inte i trafiken, när instruktören tyckte på att jag skulle ta i o sladda lite extra!.. men jag blev godkänd i af. Då jag Uppenbarligen vet hur man hanterar en bil.
Det handlar inte att du uppenbarligen kan hantera en bil, utan halkan går ju ut på att man ska få känna på hur det känns när man INTE har kontroll. Det är det som är själva poängen med halkbanan :D :D :D

Du hade garanterat blivit godkänd även om du hade sladdat lite extra eftersom det var din instruktör som bad dig göra det :D
Gäst 2018-02-27 17:33 ! Citera #
:) onöjligt att kugga halkbanan gjorde sen idag på bromma halkbana. Vi fick sitta 4 pers i bilen och körde runt. Ingen kommer kugga eftersom tt det är en utvildning inget prov! Va inte nervösa de i bromma var jättesnälla rekomenderar starkt. Bara lite för långt att gå om man inte har skjuts
Gäst 2019-08-10 20:20 ! Citera #
Jag blev kuggad. Skulle köra i 70 och bromsa hårt framme vid ett streck där det blir halt, men råkade trycka ner gaspedalen för mycket så att bilen körde i 100, glömde bromsa, fick panik och drog i handbromsen och slirade genom en kurva och råkade krocka med bilen som åkte före mig.
Björn He 2019-08-11 00:17 ! Citera #
Man kan väl bli kuggad om man inte lärt sig att manövrera bilen ordentligt? När man väl lärt sig manövrera bilen så bör man, bedömer JAG i alla fall, träna ordentligt på att accelerera snabbt och panikbromsa så hårt som möjligt under åtminstone 3 dagar, sedan kan man åka till halkbanan.

Jag var på Gnesta halkbana och gjorde halkbanetest och fick då accelerera upp i olika hastigheter och panikbromsa vid en särskild linje precis före det konstgjorda väglaget där man skall börja bromsa, då fick jag uppleva att bilen får ordentligt med sladd i halare väglag och ju högre hastighet desto kraftigare sladd blir det. Fast det var lätt att manövrera bilen jag lånade på halkbanan, det var en automatväxlad Volkswagen Polo tror jag. Direkt efter halkbanetestet fick jag ett certifikat på att jag avklarat riskutbildning del 2.
Gäst 2019-08-12 10:26 ! Citera #
Björn He 2019-08-11
Man kan väl bli kuggad om man inte lärt sig att manövrera bilen ordentligt? När man väl lärt sig manövrera bilen så bör man, bedömer JAG i alla fall, träna ordentligt på att accelerera snabbt och panikbromsa så hårt som möjligt under åtminstone 3 dagar, sedan kan man åka till halkbanan.

Jag var på Gnesta halkbana och gjorde halkbanetest och fick då accelerera upp i olika hastigheter och panikbromsa vid en särskild linje precis före det konstgjorda väglaget där man skall börja bromsa, då fick jag uppleva att bilen får ordentligt med sladd i halare väglag och ju högre hastighet desto kraftigare sladd blir det. Fast det var lätt att manövrera bilen jag lånade på halkbanan, det var en automatväxlad Volkswagen Polo tror jag. Direkt efter halkbanetestet fick jag ett certifikat på att jag avklarat riskutbildning del 2.
Man blir kuggad på halkan om man inte sköter sig, det vill säga om man leker för mycket eller inte lyssnar och gör det utbildaren vill att man ska göra..

Jag undrar lite hur seg du är på att lära dig saker?
Man behöver absolut inte 3 dagar på sig för att lära sig hur man accelererar och panikbromsar.
Vart har du Björn He fått det ifrån???
Det räcker med en enda körlektion så sitter det...
3 dagar??? :lol: :lol: :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest