Start > Körkortsforum > Hur mycket kostade ditt körkor…

Hur mycket kostade ditt körkort?

A 2021-04-19 19:35 ! Citera #
Det absoluta minimum, dvs ca 5,4 lax totalt, allt inräknat. Kunde hamnat på 5, men köpte körkortsboken + häften för ca 400kr, som var för mig helt onödiga :?
ISAK.M 2021-04-19 21:47 ! Citera #
Köpte färdigt paket för 11k
Missade 2 lektioner
Missade Risk 2an
Kuggade Teoriprovet
Allt för att ja är så lat och lever lixom I min egen värld.
Allt som allt slutade notan på 19755 Kr
Hade kunnat slutat på 12205 om ja inte failat så mycket
Ganska besviken på mig själv men de är som de är nu
Gäst 2021-04-30 09:42 ! Citera #
32 000 kr totalt - bara körskola (paket inkl risk-kurser), automatkörkort 30 lektioner plus kostnad teoriprov och uppkörning.
Miamaria 2021-05-01 10:10 ! Citera #
Lite nyfiken, på gäst som skrev 32000 kr och bara körskola.

Hade du kört något fordon innan moppe, EPA eller dylikt?

Hade du aldrig kört bil innan du satte dig bakom ratten på körskolan?

Storstad (Stockholm eller Göteborg), mellanstad (Västerås, Linköping eller dylikt) eller liten stad (Säffle med flera)?

Automat eller manuell?

Hur långa var körlektionerna i minuter?

Intressant att veta, då det ger perspektiv på kostnaden, gäller alla som skriver.
Miamaria 2021-05-01 10:11 ! Citera #
Sorry, såg nu att du skrivit automat.
Gäst 2021-05-03 09:42 ! Citera #
Miamaria 2021-05-01
Lite nyfiken, på gäst som skrev 32000 kr och bara körskola.

Hade du kört något fordon innan moppe, EPA eller dylikt?

Hade du aldrig kört bil innan du satte dig bakom ratten på körskolan?

Storstad (Stockholm eller Göteborg), mellanstad (Västerås, Linköping eller dylikt) eller liten stad (Säffle med flera)?

Automat eller manuell?

Hur långa var körlektionerna i minuter?

Intressant att veta, då det ger perspektiv på kostnaden, gäller alla som skriver.
Hallå!
Ja, jag tog automat, uppkörning Farsta i Stockholm. 30 körlektioner á en timme! (så 60 halvtimmes beroende på hur körskola räknar:))
Tog paket på 20 lektioner men lade på 10 för att vara extra redo. Jag klarade teori och uppkörning på första försöket så jag sparade in en del där. Jag var fast övertygad om att klara tex teori på en gång så jag pluggade sjukt många timmar. Det tog 3 månader.
Jag hade aldrig kört bil innan (eller annat fyrhjuligt fordon).
Mahdi 2021-05-03 10:34 ! Citera #
Synundersökning: 300:-
Kombo risk 1,2 : 2500:-
Teoriprov: 4x350= 1400:-
Uppkörning: 1300:-
Körkort tillverkning: 200:-
Total: 5700kr
Miamaria 2021-05-03 10:37 ! Citera #
Grattis till körkortet! Bra jobbat. Farsta räknas inte heller till de lättaste
jag 2021-05-25 15:57 ! Citera #
Har hittills lagt ut ca 30.000 (ångest) då inkluderar det mina körlektioner, halkan/teoriprov, lån av bil till körprovet- en kuggad uppkörning. Har bara kunnat köra med körskola, har tagit ca 25 lektioner à 80 min. Har aldrig kört moppe eller nåt fordon innan. Kört både manuell och automat i Sthlm, men halva senaste delen av utbildningen automat och det jag tänker ta. Får väl se vad slutpriset landar på eftersom jag inte klarat det än. Känns helt sjukt att lägga över 40k på ett körkort även om man har råd så hoppas verkligen det bara ska räcka med en uppkörning till och ev i värsta fall nån enstaka lektion tilll...
Hjulia 2021-05-28 13:04 ! Citera #
Förstår känslan. Oron över att man aldrig ska ta det där körkortet som man
kostat pengar, tid och vånda. Jag tror mina kostnader kommer gå upp emot 30 000 kr innan jag är färdig, och då har jag även möjlighet att köra privat ibland. Vill bli en säker förare, som kan köra i olika miljöer.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I går 20:11
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo