Start > Körkortsforum > Jag är trött på alla som klaga…

Jag är trött på alla som klagar!

ARG 2012-01-26 21:24 ! Citera #
Hej!

Nu har jag läst runt i olika trådar och jag är otroligt trött på alla klagomål, speciellt de som skyller ifrån sig! Jag klarade min upp-körning på andra försöket, samt teori. Jag blev kuggad första gången för att jag inte kunde parkera (hade endast lärt mig att köra in bilen samt fickparkera, och inspektören bad mig att backa in bilen), och sedan tyckte även inspektören att jag borde öva mer på mitt samspel med övrig trafik! Visst så blev jag inte glad direkt, för vem gillar att bli kuggad? Men jag förstod honom fullt ut, och jag började genast att öva på hans rekommendationer. Jag tycker än idag att mitt samspel på den upp-körningen var bra, men han är professionell utbildad inspektör, och vem är jag liksom? En 18-åring med vad, 5-6 månaders erfarenhet av övningskörning? En annan sak jag vill ta upp är att bara för att man har klarat upp-körningen så betyder det inte att man är bäst i världen på att köra! Utan nej, det betyder att man har lyckats köra felfritt i 30 minuter. Och kan man inte ens lyckas med att köra felfritt i 30 minuter så borde man inte befinna sig i trafiken. Inspektören jag hade var otroligt trevlig samt tydlig. Han hade rätt i allt han sa, trafiken är inte att leka med! Och de kuggar dig endast om de ser om du är en fara i trafiken, inte för att du fått motorstopp när du skulle parkera. Men om du exempelvis vänder på en olämplig plats eller har fel placering så bör man bli kuggad enligt mig.

Inspektörerna är väldigt rättvisa i sin bedömning och de är otroligt trevliga. På min andra upp-körning så kom jag sent, 10 minuter. Men jag fick köra ändå. Vi satte oss i bilen, gjorde en snabb säkerhetskontroll och åkte sedan iväg. Vi körde i 20 minuter och sedan var vi tillbaka till vägverket. Inspektören sa grattis och jag var i chocktillstånd. Jag frågade till och med hur jag kunde bli godkänd när jag för det första var sen och för det andra så glömde jag att blinka med vänster blinkers en gång när jag skulle ta vänster i rondellen. Jag fick min förklaring och åkte sedan därifrån med ett leende.

Inspektörerna är rättvisa! De kuggar inte än ”bara för att kugga”. Utan blir du kuggad så beror det på att du helt enkelt inte är redo än och behöver mer träning. Allt det de säger, säger de för att de vill DITT bästa samt andras! PUNKT SLUT!
inspektörn 2012-01-26 21:46 ! Citera #
Arg:
Nästan klockren analys*s* Det enda som inte stämmer är att 30-minuterskörningen inte behöver vara felfri! Vissa misstag accepteras i en helhetsbedömning!
Gäst 2012-01-26 22:53 ! Citera #
Grattis!!! dock vill jag påstå att du inte skulle vara så nöjda med dem om du blev kuggad igen haha!! det du säger är delvist sant, jag har själv körkort. Men du får också tänka på att det finns dåliga människor överallt, bara för att man är utbildad och professionell behöver man inte vara en rättvis människa. Jag håller med dig att de kuggar för din skull och för andras.. MEN inte alltid, det finns faktist några inspektörer som kuggar folk för att de vill det, alla bedömer alltså inte lika rättvist, finns folk som har gjort ganska allvarliga fel och ändå fått körkortet. Känner en som körde helt felfritt, men han körde över en vattenpöl hade inspektören sagt (dessutom är hon känd för att kugga folk för småsaker, hon är en kraftigt överviktig kvinna som jobbar i trafikverket i hisingen) hon ville alltså inte godkänna honom för det...
ARG 2012-01-27 00:35 ! Citera #
Inspektören: Det jag menar med felfri körning i 30 minuter är inte att köra perfekt till punkt och pricka men att man ska köra utan att vara någon större fara till övrig trafik.

Gäst: Tack så otroligt mycket! Men en sak jag vill att du tänker på en sak, att det ALLTID finns två sidor av en historia OCH så KRYDDAR man alltid på händelser. Du kan inte veta om han körde felfritt för du var aldrig där. Min kompis påstod samma sak, hon sa att hon körde felfritt men blev kuggad ändå. Hon började säga en massa rasistiska saker om inspektören för att hon var så ledsen. Jag bad att få ta en titt på ”intyget” och hennes historia stämde inte alls med vad protokollet sa. Dessutom, i och med att vi inte är utbildade, eller har samma erfarenhet som inspektörerna så ser vi inte situationerna på samma sätt, eller så ser vi inte de alls, det är någonting som alla som har upp-körning bör ha i bakhuvudet. Jag tror inte på att folk kan bli godkända om de har gjort så allvarliga fel att de utgör fara för annan trafik.
inspektörn 2012-01-27 05:06 ! Citera #
Gäst!

Om man tex kör ner i en vattenpöl och stänker ner gående, och dessutom inte stannar och kollar hur det gick med personen ifråga, blir det inget körkort. Dels pga att man är ouppmärksam och inte visar hänsyn till den oskyddade trafikanten och dels för att det kan handla om ett grovt trafikbrott, nämligen smitning!!!
Nu förtäljer ju inte historien hur det var i det aktuella fallet, men som det har påpekats, det finns två sidor på historien och den ena sidan är expert på att bedöma situationer, den andra är det inte!
Du skriver skit 2014-06-05 09:56 ! Citera #
Hej!
Jag tror att du som skriver är en som kallad ”expert” eller ”inspektör” själv och att du pratar skit helt enkelt. Trafikverket har makt och dem vill ha mer pengar.
Trafikverket i Kristianstad är skit helt enkelt. Jag vill inte skriva några namn just nu men vi få se..

Varför är giltighetsperioden så pass kort när de vet att det inte finns uppkörningstider inom rimliga tidsspann?
Har alla som klarat teoriprovet glömt bort alltihop efter 2 månader?



Trafikverket suger!
Gäst 2014-06-05 16:52 ! Citera #
Mannen du är hypokrit .
Jag ska börja med teori. varför de ger kluriga svar och svaret helt enkelt betyder nästan samma sak .
De vill bara tjäna pengar.

Varför måste man göra uppkörning obligatorisk även om man har kuggat på teori.
inspektörn 2014-06-06 08:57 ! Citera #
Varför gäller teorin i 2 månader?
Jo, det är så här att när du kommer till Trafikverket skall du vara klar med din utbildning! Både teori och körning, så att du bara kommer och gör proven som en ren formsak.
Har du problem med att tiden bara är 2 månader så har du kommit alldeles för tidigt till Trafikverket och är inte färdigutbildad helt enkelt!
Alldeles för många inser inte att teorin och körningen hör ihop! Man råpluggar teorin, frågor och svar, några veckor innan provet istället för att låta det vara en naturlig del i utbildningen!
Jag har sagt det förr och säger det igen: Börja plugga teori när du är 10 år! När du är 18 har du inga problem att klara provet och du har ökat dina chanser att klara körningen rejält! Nu menar jag inte att alla 10-åringar skall sitta med näsan i boken i 8 år utan att man börjar intressera sig för hur det fungerar i trafiken, vad skyltarna betyder osv. Därefter bygger man på det sakta men säkert!
Varför man måste göra uppkörningen även om man kuggat teorin beror på att du helt enkelt skulle vara klar med allt när du kommer till Trafikverket! Det är en lite press på den som skall köra upp att se till att allting är klart innan han/hon kommer till Trafikverket! Vet man med sig att man har problem med teorin skall man vänta tills man vet att man är färdigutbildad!
Sedan vill inte Trafikverket tjäna pengar, för det får dom inte!
Det är en resultatenhet som skall täcka sina egna kostnader men inte mer! Dom får alltså inte gå vinst!
Björn He 2014-12-25 00:12 ! Citera #
Vad är det för fel med att klaga på uppkörningsinspektörerna?! Att man klagar, vilket jag själv gjort, beror väl på att man anser sej ha blivit orättvist behandlad?! Blev själv kuggad 2 gånger, tycker själv att kuggningarna var jäkligt orättvisa, på ett sätt var de ju faktiskt det! Man behöver ju inte vara en klantig förare bara för att man inte klarar förarprov, att jag blev kuggad en gång, eller till och med två gånger, berodde inte ens på att jag var klantig, det berodde ju på att förarprövarna var taskiga mot mej. Har fått jäkligt mycket kritik bara för att jag vägrar inse att jag gjorde fel, taskigt... Jag tycker inte att jag gjorde fel. Visst var det lite fel men jag tycker själv att det egentligen inte var mitt eget fel att jag gjorde de där ”felen” + att de där ”felen” var ju bagateller jag egentligen inte borde kuggats för.
Gäst 2015-01-09 11:05 ! Citera #
ARG

Inspektörerna är rättvisa! De kuggar inte än ”bara för att kugga”. Utan blir du kuggad så beror det på att du helt enkelt inte är redo än och behöver mer träning. Allt det de säger, säger de för att de vill DITT bästa samt andras! PUNKT SLUT!


Du har kört med alla trafikinspektörer?
Nej.
Kan du då påstå det du påstår?
Nej.
Slutsats av detta är att du har fel. Punkt slut.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov