Start > Körkortsforum > Är det möjligt att bli UG?

Är det möjligt att bli UG?

Gäst 2010-01-06 16:56 ! Citera #
Jag trodde att jag skulle bli underkänd då jag endast klarade 70 sträckan och en inbromsning innan 40 skylten. Allt gick katastrof och jag började nästan gråta. Var kanske inte direkt redo men men det slutade bra i alla fall!

Har dock hört att man bara behöver klara 70 sträckan för klara allt?
Marta 2016-09-24 01:15 ! Citera #
:? Någon som använder sig av elevcentralen ?
För har gjort halkan nyss och texten med datum när jag gjorde det är röd ... någon som vet varför är det så att den inte är helt registrerad . För dom sa att vi var godkända och läraren sa inget till mig
Gäst 2016-09-24 10:11 ! Citera #
Marta 2016-09-24
:? Någon som använder sig av elevcentralen ?
För har gjort halkan nyss och texten med datum när jag gjorde det är röd ... någon som vet varför är det så att den inte är helt registrerad . För dom sa att vi var godkända och läraren sa inget till mig
Du får ha lite tålamod, det kommer att fixa till sig..
Och om du nyss hade gjort halkan, vilket är svårt att tänka sig då du skrev detta inlägg mitt i natten. Så behöver dom lite tid att registrera allt. Det var ju inte bara ni som gjorde halkan i detta land :D
Gäst 2016-09-24 13:20 ! Citera #
Eftersom det inte är ett prov så blir man ju inte godkänd eller underkänd, men däremot kan man bli ombedd att avsluta utbildningen/dagen i förtid eller innan man hinner genomföra den, för att boka om den en annan dag om man ser att personen i fråga inte lyssnar, leker runt och försätter sig själv eller andra i fara eller om förkunskaperna är så dåliga att övningarna inte kan genomföras på ett vettigt sätt.

Vi hade en i vår grupp som fick panik och körde av själva banan. Hon blev så skärrad att hon valde att inte genomföra efterföljande övningar och därför var hon tvungen att boka om och komma tillbaka en annan dag.
Gäst 2016-09-24 22:31 ! Citera #
Gäst 2016-09-24
Eftersom det inte är ett prov så blir man ju inte godkänd eller underkänd, men däremot kan man bli ombedd att avsluta utbildningen/dagen i förtid eller innan man hinner genomföra den, för att boka om den en annan dag om man ser att personen i fråga inte lyssnar, leker runt och försätter sig själv eller andra i fara eller om förkunskaperna är så dåliga att övningarna inte kan genomföras på ett vettigt sätt.

Vi hade en i vår grupp som fick panik och körde av själva banan. Hon blev så skärrad att hon valde att inte genomföra efterföljande övningar och därför var hon tvungen att boka om och komma tillbaka en annan dag.
Det är möjligt att bli underkänd på halkan.
BiltemaKörvOchFulltrycksturbo. 2016-09-25 05:56 ! Citera #
En snubbe som jobbar på halkbanan (Strängnäs halkbana) blev frågad om eleven hade blivit godkänd eller inte, och då fick han svaret att det inte finns något godkänt eller underkänt. Det är som riskettan. Går inte att bli underkänd. Är bara obligatoriskt.
Gäst 2016-09-25 21:35 ! Citera #
BiltemaKörvOchFulltrycksturbo. 2016-09-25
En snubbe som jobbar på halkbanan (Strängnäs halkbana) blev frågad om eleven hade blivit godkänd eller inte, och då fick han svaret att det inte finns något godkänt eller underkänt. Det är som riskettan. Går inte att bli underkänd. Är bara obligatoriskt.
Det är möjligt att bli underkänd om man bara leker runt, d.v.s. inte aktivt medverkar i utbildningen.
Gäst 2016-09-26 19:18 ! Citera #
Nu riskerar jag själv att bidra till detta, men...

Varför fortsätter denna tråd att leva vidare? Frågan har ju besvarats om och om igen.
Gäst 2016-10-01 16:00 ! Citera #
Marta 2016-09-24
:? Någon som använder sig av elevcentralen ?
För har gjort halkan nyss och texten med datum när jag gjorde det är röd ... någon som vet varför är det så att den inte är helt registrerad . För dom sa att vi var godkända och läraren sa inget till mig
Hade samma bekymmer. Din körskolelärare måste bocka i att du gjort det. För mig skedde det nästa körlektion.

Resultatet registreras inte till elevcentralen från halkan utan till transportstyrelsen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest