Start > Körkortsforum > Är det möjligt att bli UG?

Är det möjligt att bli UG?

Gäst 2009-05-04 11:00 ! Citera #
Hej,

Bara vill fråga om det är möjligt att får undergodkännande i halkbana utbildning? Varför då? Tack ska du ha!

Mvh
NorrFisk
vonberg 2009-05-04 13:22 ! Citera #
Nej det är inte möjligt, eller tja, det är nog inte omöjligt men jag har aldrig hört talas om någon sominte blir godkänd. Anledningen är att Riskutbildningen är en UTBILDNING och inget prov. på ettprov kan man kugga men en utbildning är bara för att lära dig något.
beckeen 2009-05-05 19:27 ! Citera #
Hejsan, DET är möjligt och bli underkännd på halkbanan om du leker och kör snabbare och så där. Min kompis blev underkännd då han lekte helatiden och hade sig och lyssna inte ett dugg till va dem sa till honom, Och sen hände en olycka i falun för något år sedan, Att 2 bilar våltade då båda kom för snabbt och hann ikapp varandra och det small. Så ta de lugnt där och lyssna vad dem säger till dig och lek inte, Så riskerar du inte alls för att bli UG ! :)
L0ysan 2009-05-10 18:41 ! Citera #
Jag gjorde ganska nyligen halkbanan.
Det är ju somsagt inget prov, men du kan bli underkänd om du inte lyssnar och följer de instruktioner som läraren säger.
Om du leker dig igenom hela utbildningen så kan du också bli underkänd.

Han berättade också att folk har kört med så hög fart (där man inte skulle)
så att dom körde rakt in i kontoret.
Vilket självklart ledde till underkändt ;)

Men du behöver inte vara orolig, i regel så är man redan godkänd innan du sätter dig i bilen !

Lycka till !
Galifir 2009-05-25 19:12 ! Citera #
Det låter tryggt, men det klart att om man leker sig igenom allt så ska man ju inte klara de, sen om det inte är ett prov..... Man ska väl se det som ett prov för en själv antar jag, det är ju för den egna skull man gör det hela, att när det bli skarpt läge ute i traffiken kunna agera rätt.
Gäst 2009-05-26 11:57 ! Citera #
Det är ju ganska förståligt att man blir underkänd om man kör för fort.. Kan man bli underkänd om man kör för långsamt?
Ellet 2009-05-27 08:26 ! Citera #
Dom är noga med att man ska hålla hastigheten även nedåt. Du kan inte ta till dig utbildningen om du kör för sakta.
Ellet 2009-05-27 08:27 ! Citera #
Tillägg: Eftersom du inte får sladd då :)
Jokerstyle 2009-05-27 19:01 ! Citera #
SimplyAnna
Det är ju ganska förståligt att man blir underkänd om man kör för fort.. Kan man bli underkänd om man kör för långsamt?


Då måste det till att man kör väldigt långsamt trots deras tillsägelser. Dom har ju hela tiden radiokontakt med dig och är det nånting dom tycker verkar lite konstigt så säger dom bara till om det.
(Det är inte som uppkörningen där dom sitter helt tysta och väntar tills efteråt med att ge dig alla synpunkter)
Förutom beecens kompis så har jag inte hört talas om nån annan som blivit underkänd på halkbanan (med undantag från fortkörarna)

Och för att lägga nåt nytt till tråden så kan jag säga att eftersom jag bokade mig privat så var jag tvungen att genomgå ett körprov i början på halkkörningen.
Det innebar att man skulle köra en kort hinderbana med läraren med sig i bilen, bara så att dom ser att man är bra nog som förare för att ta till sig utbildningen (Eftersom det inte är en körskola som bokat dig). Det är ganska lugnt och en exakt tidsgräns att hålla.
Om det är någon nervös som ändå vill ha lite mer detaljer om körprovet på halkan (vet inte ifall det är ett lokalt krav, men jag tror det är nationellt) så är det bara att höra av sig så svarar jag
Miriam 2009-06-01 09:16 ! Citera #
NorrFisk
Hej,

Bara vill fråga om det är möjligt att får undergodkännande i halkbana utbildning? Varför då? Tack ska du ha!

Mvh
NorrFisk


Hej!
När jag gjorde halkutbildningen så var det en tjej som blev underkänd. Hon fick lämna halkbanan mitt i en övning. Det var väldigt tråkigt tyckte nog de flesta för hon verkade bara inte ha förstått det som sas - alltså kunde inte följa svenskan. Vi kände väl att hon borde fått tillbaka pengarna. Hon körde en automatväxlad bil.
Själv tyckte jag det var svårt att höra och avgöra om det var vår bil som instruktören i tornet talade med eller någon annan bil.
/M

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo