Start > Körkortsforum > Är det möjligt att bli UG?

Är det möjligt att bli UG?

Gäst 2009-06-02 16:56 ! Citera #
Ja det är möjlihgt. Men så länge du gör ditt bästa och inte tramsar runder och leker så blir du inte UG.,
Följ instruktionerna så går det vägen! :D
Sansi 2009-06-03 13:00 ! Citera #
Man kan visst bli underkänd! fast de säger att det mest är coola killar i volvokeps som blir det för de tror de kan bättre än de kan.. Jag var nära att bli underkänd själv för att jag inte vill gå med på att det BARA var fartens fel att man krockade och gled av vägen och sånt, men när vi diskuterat en stund blev jag godkänd ändå (PUH :? )
elina_90 2009-06-12 17:23 ! Citera #
Du kanske fått alla svar du behöver. Men man blir bara underkänd på halkan om man leker med bilen (slirar och gör allt förutom det du ska). så följ bara instruktioner och det gör inget om man gör fel, för det är lixom lite meningen!

Lycka till!
Bremmers 2009-06-15 11:36 ! Citera #
I teorin finns det en möjlighet, men det sker väldigt sällan.

Under drogutbildningen (riskettan) måste man vara ”aktiv och ta ställning”. Trots detta var det några som inte sa ett enda ord när jag gick kursen som klarade sig.

När jag gjorde halkan (risktvåan) var en tjej nära att bli underkänd för att hon inte kunde bromsa ordentligt. Trots detta klarade hon sig.


Tanken är ju bara att man ska bli mer uppmärksam om risker och faror, inte att bli duktig på någonting.
Work90 2009-07-10 11:36 ! Citera #
JA, Du kan bli underkänd om du inte kan köra och inte lyssnar på provledaren. Men annars finns är det typ omöjligt att bli underkänd då detta är en utbildning och inte prov.
malbel 2009-07-16 19:31 ! Citera #
Det är absolut möjligt, det är någon varje dag som blir det, typ för att man inte vågar bromsa tillräckligt eller för att de som håller i kursen anser att man inte kommit tillräckligt långt i sin utbildning, se till att köra halkbana så sent som möjligt i utbildningen
Gäst 2009-11-15 20:01 ! Citera #
Vet en som körde för långsamt när man skulle upp till 70 och bromsa, icke godkänd.
Gäst 2009-12-05 18:29 ! Citera #
Det står i foldern att man blir underkänd om man ex har mobilen på, lätt att stänga av den. För övrigt är det väl ”bara” att lyssna och göra som man ska. Följ instruktionerna och se det som vad det är, ett bra sätt att lära sig något på. Tänk om skolan alltid varit så kul, då hade jag kunnat plugga i åratal till. Är man seriös och har tillräcklig körvana blir man inte underkänd.
Gäst 2009-12-16 18:08 ! Citera #
Jag tror det ska mycket till för att man ska kunna bli underkänd. När jag gjorde halkan sa en av lärarna att han hade gett en tjej en varning för att hon sladdade med flit på något sätt, men hon skötte sig tydligen efter det och blev godkänd. Som jag förstår det är det inte så mycket ett prov som man måste klara, utan mer en utbildning. Man är där för att lära sig i första hand. Det är dessutom ganska kul tyckte jag och då var jag ändå riktigt nervös innan :).
lagunabeach 2009-12-29 21:24 ! Citera #
Min lärare sa kör hellre för sakta tillbaka runt - det finns gott om tid. Bara ta det lugnt så blir man godkänd. Det är ju surt att betala de pengarna halkbanan kostar en gång till..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor