Start > Körkortsforum > Ny regel gäller för att ta kör…

Ny regel gäller för att ta körkort...

kicksson 2009-05-14 00:15 ! Citera #
Det dumma, tycker jag, är att det tillkommer nya moment ”hela tiden” som kostar extra pengar, men allt det andra finns fortfarande kvar så det blir bara dyrare och dyrare. Men vem vet, dyrare kanske är lika med bättre och säkrare förare?
Gäst 2009-05-16 20:08 ! Citera #
Va, gäller teoriprovet i två månader? Jag har alltid trott att det var två veckor! Rätta mig om jag har fel, tack.
Anita91 2009-05-18 15:03 ! Citera #
Det blir svårare och svårare ! får väl kämpa o ta det nu innan det blir ännu värre haha :D
twina 2009-05-20 13:22 ! Citera #
Finns väl för och nackdelar i det hela...
Gäst 2009-05-27 10:00 ! Citera #
Angående två månader / två veckor. Det är väl så att man ska göra det samtidigt, helst samma dag men annars högst två veckor mellan dem bägge proven. Skulle det vara så att du misslyckas med antingen kunskapsprovet eller körprovet så har du två månader från det första provet gjordes att klara det. Då behöver du alltså inte göra om det prov du klarade om du klarar det misslyckade provet inom dessa två månader. Men misslyckas du igen så får du göra om BÄGGE TVÅ och en ny period på två månader startar.

Så det gäller att greja det inom dem två månaderna ändå. För att slippa pröjsa ÄNNU MER. Det är ju dyrt nog.

Men sammanhållet är toppen. Kan man inte teorin så kan man ju inte köra bil heller.
Sylver 2009-06-06 11:25 ! Citera #
Tycker faktiskt regeln är rätt dålig. Det är bra att man kan få en uppkörningstid tätt inpå teorirpovet, värre är att man måste betala för att göra teoriprovet varje gång man eventuellt misslyckas med en uppkörning.
Gäst 2009-06-18 15:02 ! Citera #
Det blir nog stressigare med den nya regeln och dyrare också med tanke på att man kan bli tvungen att göra om teorin/uppkörningen om man bara klarar en inom 2 månader.
Men det finns nog även fördelar med den som att det blir svårare att körkortet och de som klarar det blir bättre förare vilket är bra då vi får bättre trafikanter på vägarna.
Gäst 2009-06-22 02:15 ! Citera #
Hej, jag tror att den nya regeln är bra. Det är viktigt att man kan teorin när man kör och det är viktigt att man inte bara pluggar in teorin för att skriva upp och sedan lägga teorikunskaperna på hyllan medans man körtränar. Man borde träna de kombinerat och teorin i praktiken. Man måste läsa sig allt i benmärgen för att inte vara en fara i traffiken!
:D
Gäst 2009-06-23 19:00 ! Citera #
Jag tycker helt klart att det hade varit bättre att ha teorin klar innan man kör upp. Man ska ju ha alla de andra delmomenten färdiga så varför inte detta också?
Lute för mycket press och det känns som om det handlar om pengar och inget annat.
patohls 2009-06-26 14:46 ! Citera #
Jag tycker konceptet är bra. Teori och praktik ska kombineras i utbildningen. Vissa gör ju båda testerna samma dag, kanske inte passar alla men jag tycker ändå det är bra att möjligheten finns.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest