Start > Körkortsforum > Ny regel gäller för att ta kör…

Ny regel gäller för att ta körkort...

hantosh 2009-05-03 12:48 ! Citera #
Den nya regeln är att man har två månader på sig att klara bägge Teorin och Uppkörningen. Förut var det att man kunde ta Teorin och uppkörningen kunde man lära sig lite längre fram i sin egen takt. Jag tycker att det blir bara hårdare och hårdare. Känner att hade jag tagit körkortet tidigare hade det blivit lättare vad tycker du?
Gäst 2009-05-03 19:10 ! Citera #
Så kan man ju se det, Hantosh, men man kan ju också se det som att kvalitéen på de nya bilförarna blir bättre när kraven blir hårdare.Jag tycker egentligen att man borde vara tvungen att göra om både uppkörningen och teorin typ vart 20:eår för att bevisa att man fortfarande kan köra bil och vet vilka regler som gäller. Tror att trafiken skulle bli säkrare då..
vonberg 2009-05-04 12:51 ! Citera #
Jag tror inte att det blir mindre olyckor bara för att det är svårare att ta körkort, för att minska olyckorna måste man få en atitydförändring, och jag tror mest att 18åringar som vill ta körkort bara blir irriterade av att det ska vara så omständigt nuförtiden.
Gäst 2009-05-05 16:51 ! Citera #
Jag tycker det känns som att körkortsutbildningen blir bättre och bättre, visst, mer omständig men du blir förmodligen en bättre förare. Ny teori och uppkörning efter ett visst antal år skulle va riktigt bra för alla.
Gäst 2009-05-05 17:58 ! Citera #
Det är bättre än tidigare, tror jag. Teori ska kombineras med uppkörning.
beckeen 2009-05-05 19:32 ! Citera #
Hejsan, Jag säger att den nya regeln = Stress, Då man inte är 100% säker att man hinner få en teori tid, men du hinner nog alltid få det på ett eller annat sätt. Men då har du ju en press på dig att du ska sätta det också. Vilket kanske blir ett underkänt teoriprov, Och sedan uppkörningen, jag tycker att det är för snabbt och man måste verkligen stressa, Så jag skulle vilja ha det på kanske 4 - 5 månader så man hinner plugga och så där, För man vet aldrig med tiderna hur många som blir underkännda och godkända,
Smimmi 2009-05-07 17:41 ! Citera #
Jag håller också med om att det kan bli stressigt, speciellt om det knappt finns några tider att boka in. Men det vore bättra om dom hade 4 månader eller nåt, då blir man inte så stressad.
hps_ 2009-05-10 11:22 ! Citera #
Absolut så kommer man känna stress av detta. Men jag tror ändå att det är bra då man verkligen ska bevisa att man är värd ett körkort. Tror att det är många personer som godkänns fastän de inte borde blivit detta.

Angående detta som kattfot var inne på med att man ska testas var 20:e år, är något som jag tror att alla lastbilsförare måste göra. Och visst kan det vara ett alternativ för B-körkorten också!
L0ysan 2009-05-10 18:31 ! Citera #
Till hantosh.

Visst har det blivit hårdare med tiden, men tänk så många som har fått vänta onödigt länge med uppkörningen efter sin skrivning.
Min pojkvän skrev upp i maj och fick tid till uppkörning i oktober!!

Så ska det inte behöva vara, och det är väl därför dom har ändrat reglen för att allt fler ska få tider till uppkörning !

Har jag fel
Rebeckaf 2009-05-13 08:55 ! Citera #
Jag tycker också att det är bra om det är tätt emellam. Dessutom tror jag att man kan hinna glömma en massa kunskap om man inte kommer igång och kör bil ganska snart efter att man har tagit sitt teoriprov. Ärligt - två månader är ju eoner av tid. Det är ju bara att se till att få det gjort. :P

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 22:14
1
I dag 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest