Start > Körkortsforum > Järnvägskorsning

Järnvägskorsning

Stinsen 2009-04-26 17:47 ! Citera #
Var är det förbjudet att parkera i samband med en järnvägskorsning?
30 meter före och 30 meter efter.
Parkeringsförbud råder till nästa vägkorsning på båda sidor om järnvägen.
200 meter före och 50 meter efter.
50 meter före och 30 meter efter.
8-)
Rivera 2009-04-26 18:20 ! Citera #
Det är förbjudet att parkera 30 meter före och efter järnvägskorsningen 8-)
Gäst 2009-04-26 21:01 ! Citera #
Är det?
jag kollar i boken med där står det,, inte närmare än 30 före/efter.
denna fråga finns på gratis testet.

Rivera
Det är förbjudet att parkera 30 meter före och efter järnvägskorsningen 8-)
Tågmästaren 2009-04-26 21:20 ! Citera #
Svårt att förstå vad du menar, Gäst, men:

Körkortsboken, sid. 100:
”Det är förbjudet att parkera närmare än 30 meter före och efter järnvägskorsningar”.

Du & jag i trafiken, sid. 234:
Förbjudet att parkera ”Närmare än 30 meter före och efter plankorsning (korsning med järnväg och spårväg).”

Rivera har alltså helt rätt!
stinsen 2009-04-26 22:44 ! Citera #
Ja men kolla frågan som jag klippte ut fråntestet,,,det står inte närmare,,,,
Tågmästaren
Svårt att förstå vad du menar, Gäst, men:

Körkortsboken, sid. 100:
”Det är förbjudet att parkera närmare än 30 meter före och efter järnvägskorsningar”.

Du & jag i trafiken, sid. 234:
Förbjudet att parkera ”Närmare än 30 meter före och efter plankorsning (korsning med järnväg och spårväg).”

Rivera har alltså helt rätt!
Stinsen 2009-04-26 22:47 ! Citera #
Rivera har inte rätt,kolla frågan,,,,kolla hans svar.
stinsen
Ja men kolla frågan som jag klippte ut fråntestet,,,det står inte närmare,,,,
Tågmästaren
Svårt att förstå vad du menar, Gäst, men:

Körkortsboken, sid. 100:
”Det är förbjudet att parkera närmare än 30 meter före och efter järnvägskorsningar”.

Du & jag i trafiken, sid. 234:
Förbjudet att parkera ”Närmare än 30 meter före och efter plankorsning (korsning med järnväg och spårväg).”

Rivera har alltså helt rätt!
Stinsen 2009-04-26 23:09 ! Citera #
Lägg lite fokus på ordet närmare,,,finns det ordet i orginal frågan?Jag vet att man inte får pa.närmare än 30 för det står ju i boken.
Stinsen
Rivera har inte rätt,kolla frågan,,,,kolla hans svar.
stinsen
Ja men kolla frågan som jag klippte ut fråntestet,,,det står inte närmare,,,,
Tågmästaren
Svårt att förstå vad du menar, Gäst, men:

Körkortsboken, sid. 100:
”Det är förbjudet att parkera närmare än 30 meter före och efter järnvägskorsningar”.

Du & jag i trafiken, sid. 234:
Förbjudet att parkera ”Närmare än 30 meter före och efter plankorsning (korsning med järnväg och spårväg).”

Rivera har alltså helt rätt!
Tågmästaren 2009-04-26 23:27 ! Citera #
Ordet närmare är väl underförstått i sammanhanget, i alla fall för mej. Dessutom är de andra alternativen helt och hållet fel, så uteslutningsmetoden hjälper ;)
Stinsen 2009-04-27 09:13 ! Citera #
Underförstått duger inte i lagsammanhang.Gränsen är 30meter.Närmare än det olagligt,,,,30m OK ,,längre än 30 också Ok. Lite medhåll borde jag få,tänk att du fått en P-bot när du har parkerat på 30 m :x .
Tågmästaren
Ordet närmare är väl underförstått i sammanhanget, i alla fall för mej. Dessutom är de andra alternativen helt och hållet fel, så uteslutningsmetoden hjälper ;)
Stinsen 2009-04-27 12:23 ! Citera #
Oväsentligt vad alternativen är faktist,tågmästaren.Nu har jag fått dem att ändra frågan med tillägget ´´närmare´´ och det tackar jag för, så att inte alternativen styr svaret, man måste förstå frågan.Jag hade också rent mekaniskt svarat 1 om jag inte hade pluggat som jag gör.
Stinsen
Underförstått duger inte i lagsammanhang.Gränsen är 30meter.Närmare än det olagligt,,,,30m OK ,,längre än 30 också Ok. Lite medhåll borde jag få,tänk att du fått en P-bot när du har parkerat på 30 m :x .
Tågmästaren
Ordet närmare är väl underförstått i sammanhanget, i alla fall för mej. Dessutom är de andra alternativen helt och hållet fel, så uteslutningsmetoden hjälper ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo