Start > Körkortsforum > Hur länge har ni kört?

Hur länge har ni kört?

Gäst 2012-06-12 16:30 ! Citera #
Jag har kört sedan september och fick mitt körkort nu i veckan. Alltså 10 månader sedan jag började övningsköra (har dock tagit månadslånga pauser i övningskörningen) .
Mirz 2012-06-26 15:39 ! Citera #
Jag har kört i 1 år ganska exakt. Men självklart kör man inte varje dag så 365 dagar är det verkligen inte. Ångrar dock att jag inte började kanske ett år tidigare. Det är så mycket annat som man måste räkna med för att hinna med att köra, exempelvis studier, jobb och dylikt. Såhär i efterhand tycker jag att man hellre ska lägga ner mycket tid på att övningsköra snarare än att lägga ner lite tid. Det är väldigt viktigt med bra baskunskaper. Jag hade gärna kört dubbelt så mycket. Tycker ett körkort är värt all tid i värden! Men det är ju bara vad jag tycker :P

MVH
gabbiiii 2012-06-27 02:54 ! Citera #
Jag har kört i snart 2 år exakt, jag tog tillståndet så får jag vart 16 år eftersom att jag har stor efterlängtan för körkortet, + att jag var på en riskutbildning när jag var 15 år med syrran som skulle ta körkort och då nämnde han att man blev en erfaren förare efter cirka 1-2 år beroende på hur mycket man kör, och det fick mig att tänka till , därför har jag nu kört bil varje dag i 2 år, jag är väldigt säker på min körning och passargerarna känner sig alltid säkra och det är huvudsaken tycker jag. Jag började med teorin när jag var 17. Men som sagt folk har börjat köra bil 1 månad innan de bokat uppkörning o teori o grejat det, men de går inte så bra för dom ute i trafiken, p.ga att de inte har någon erfarenhet.
GabrielZ 2012-06-27 02:59 ! Citera #
Jag har kört i snart 2 år exakt, jag tog tillståndet så får jag vart 16 år eftersom att jag har stor efterlängtan för körkortet, + att jag var på en riskutbildning när jag var 15 år med syrran som skulle ta körkort och då nämnde han att man blev en erfaren förare efter cirka 1-2 år beroende på hur mycket man kör, och det fick mig att tänka till , därför har jag nu kört bil varje dag i 2 år, jag är väldigt säker på min körning och passargerarna känner sig alltid säkra och det är huvudsaken tycker jag. Jag började med teorin när jag var 17. Men som sagt folk har börjat köra bil 1 månad innan de bokat uppkörning o teori o grejat det, men de går inte så bra för dom ute i trafiken, p.ga att de inte har någon erfarenhet.

Vill också tillägga att jag kombinerade min körning med teorin, vilket menas med att jag fördjupar mig inom min körning genom att förstå vägen och trafiksitationerna.
ps det var jag som skrev detta ovan :P

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo