Start > Körkortsforum > Hur länge har ni kört?

Hur länge har ni kört?

Ebboba 2011-12-25 23:07 ! Citera #
Jag har kört i tre veckor. Fyra dubbellektioner på körskolan har det blivit, och några få gånger privat. Jag har två små barn, så det är inte lätt att övningsköra privat just nu då jag inte vill ha med båda barnen i bilen när jag ska köra. Det har börjat släppa lite nu i körningen, så jag hoppas att jag snart är redo för stadskörningen.
japonikka 2011-12-29 22:28 ! Citera #
Jag har kört privat 2 mån ca 2 ggr i v. Började med dubbellektioner på körskola för 3 v sedan och har idag haft min tredje dubbellektion. Är ute i tät stadstrafik i mörker och rusningstrafik och det fungerar bra eftersom jag råpluggat teori under julhelgen.
hejhej 2012-01-02 01:53 ! Citera #
Övningskörde i tre och en halv månad:

Kuggade uppkörningen privat (med en Volvo V50) efter två och en halv månad privatkörning. Sen letade jag upp en skola som hade likadan bil och köpte elva lektioner (tio inkl testlektion), sen satte jag uppkörningen privat precis en månad efter :D

Allt som allt gick körkortet på 10 000 kr. Helt ok
sophie 2012-01-15 20:05 ! Citera #
Jag har kört på trafikskola 2-3 ggr i veckan sedan september/ oktober så cirka 4.5 månad och är nu inne på sluttampen.
en kostsam historia men är så taggad nu att få mitt körkort. har verkligen kämpat detta snart halvåret!!
Gäst 2012-01-15 20:43 ! Citera #
Har insett att jag faktiskt inte kör så mycket, kom igång hyffsat med 4 dubbellektioner på körskola trivdes bra med läraren. Sen fick jag en annan och vi gick inte ihop alls (surkärring hehe) och sen blev det liksom skola och annat som kom ivägen men nu tänkte jag försöka ta tag i saken och bli klar innan sommaren.
SandraT88 2012-01-18 18:01 ! Citera #
Jag har kört rätt så mycket. Det har ju varit till och från. Man har ju kört ibland och sedan lagt undan ett par år och börjat köra igen. Den är inte först nu under de senaste månaderna som jag kör konstant varje vecka. Kan bli upp till några gånger i veckan och ibland en gång i veckan. Satsar på att göra uppkörningen under februari.

Passa på att köra så ofta du kan och mängdträna så mycket det går. Så blir du bara bättre och bättre för varje gång.
sophie 2012-01-18 19:28 ! Citera #
SandraT88
Jag har kört rätt så mycket. Det har ju varit till och från. Man har ju kört ibland och sedan lagt undan ett par år och börjat köra igen. Den är inte först nu under de senaste månaderna som jag kör konstant varje vecka. Kan bli upp till några gånger i veckan och ibland en gång i veckan. Satsar på att göra uppkörningen under februari.

Passa på att köra så ofta du kan och mängdträna så mycket det går. Så blir du bara bättre och bättre för varje gång.

Vad säger din trafikskola om ditt mål? Känner du att du vet ungefär när det är dags att köra upp för dig? Jag kör precis som du verkar göra 1-3 ggr i veckan och känner att jag kör mycket på skola men fortfarande inte har ngt mål.. Hur känner du? Jag skulle gärna köra hemma på kvällar och helger just för mängd träningens skull, men har ingen som kan köra med mig. Det är ju jätte bra om man kan kombinera körskola och privat! :)
SandraT88 2012-01-18 20:33 ! Citera #
sophie
SandraT88
Jag har kört rätt så mycket. Det har ju varit till och från. Man har ju kört ibland och sedan lagt undan ett par år och börjat köra igen. Den är inte först nu under de senaste månaderna som jag kör konstant varje vecka. Kan bli upp till några gånger i veckan och ibland en gång i veckan. Satsar på att göra uppkörningen under februari.

Passa på att köra så ofta du kan och mängdträna så mycket det går. Så blir du bara bättre och bättre för varje gång.

Vad säger din trafikskola om ditt mål? Känner du att du vet ungefär när det är dags att köra upp för dig? Jag kör precis som du verkar göra 1-3 ggr i veckan och känner att jag kör mycket på skola men fortfarande inte har ngt mål.. Hur känner du? Jag skulle gärna köra hemma på kvällar och helger just för mängd träningens skull, men har ingen som kan köra med mig. Det är ju jätte bra om man kan kombinera körskola och privat! :)


När jag började med att köra på trafikskolan så frågade jag efter den första lektionen, vad läraren ansåg om att hur många lektioner jag behövde ta. Så sa han att det var svårt att ge ett exakt svar på det, men sa i alla fall typ 10 körlektioner och att jag kör hemma också. Så imorgon är det min sista körlektion. Jag tycker ju själv att jag börjar känna att jag kan köra osv. Så då känner ju man att man är redo. Kommer boka upp en lilla uppkörning en vecka innan uppkörningen, så jag hoppas att det kommer att gå bra. Lycka till med din körning!
Gäst 2012-01-25 10:37 ! Citera #
Började den dagen då jag fyllde 16 och har kört ganska regelbundet hemma fram till nu, mestadels bara körning från punkt A till B, inte så mycket lektionsupplägg. Nu närmar sig 18-årsdagen så nu har jag tagit någon körlektion på trafikskola och kör mer fokuserat och oftare hemma. Hoppas kunna ha körkortet någon vecka efter födelsedagen.
korkortsfragor 2012-02-02 21:26 ! Citera #
Jag började att köra för flera år sen, tog 5 dubbellektioner och efter det har jag sporadiskt kört med min mamma som handledare. Lite väl utdraget har det blivit men nu har jag bokat tid om två veckor så innan dess blir det ett par gånger i veckan privat. Rekommenderar att inte ha för bråttom men heller inte göra som jag med och dra ut på det ett par år, ett halvår kan jag tänka mig skulle vara optimalt från start till uppkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest