Start > Körkortsforum > Hur länge har ni kört?

Hur länge har ni kört?

Gäst 2012-02-07 16:57 ! Citera #
Började dagen jag fyllde sexton och körde hemma fram tills ca: 2 månader innan uppkörningen, då började jag ta lektioner.
KodeAron 2012-02-10 20:36 ! Citera #
Har inte kört något på körskola. Började kort efter att jag fyllde 16 och har nu kört ca 1 år.
Gäst 2012-03-07 09:44 ! Citera #
Jag har övningskört i två år nu ungefär, men det har varit perioder under de åren som det har blivit mindre körning. Jag siktar in mig på att ta körkortet i slutet av mars/april. Jag hoppas verkligen att jag känner mig redo tills dess, känner inte att jag kan dra ut på det hur länge som helst. Är trött på planera in när jag ska övningsköra, lägga ner tid på teorin och pengar på trafikskolan. Och sedan är det det här med att känna sig redo, gör man någonsin det? Vill inte kugga, trots att det inte är hela världen, men jag kommer känna mig så otroligt dålig och självförtroendet kommer sänkas det med...Men det gäller väl att öva, öva, öva.
samueel 2012-03-18 13:17 ! Citera #
Pringles
Rubriken talar för sig själv, varit kul och veta hur länge var och en kört och hur långt in ni har kommit med hela processen?


Jag har övningskört privat i snart 1½ år och ska börja köra på trafikskola nu för att sedan försöka ta körkortet i Juni :)
Gäst 2012-03-19 11:44 ! Citera #
Jag har övningskört i ca 2 år inte intensivt har bara kört om man ska in till stan etc. alltså inte kört bara för att träna. Har bokat in massa körlektioner nu under påsken och ska gör upp-körningen efter påsk.
Gäst 2012-03-29 16:38 ! Citera #
Jag började övningsköra för 1,5 år sedan, jag tycker man ska börja tidigt då man får mer erfarenhet och man utvecklas hela tiden. Mängd och att nöta på ger ett bra resultat och man känner sig bekvämare ute på vägen ju mer man kör.
Svalbard 2012-04-04 19:56 ! Citera #
Kört i ungefär 2 månader nu kanske. Jag började att köra på landet när jag var 13 så jag har alltid haft lätt för grunderna. Det svåra är att komma igång med att blinka och använda speglarna då det kräver mycket körning. Det funkar inte att bara köra på landet.
Gäst 2012-04-12 16:07 ! Citera #
Har inte kört länge alls faktiskt.. Ett fåtal gånger förra sommaren på en parkering till IKEA. Året innan körde jag väldigt lite uppe i vår sommarstuga på några skogsvägar. Har aldrig tagit tag i det. Men nu eftersom jag fyllt 18 så ska jag tvinga mina föräldrar att köra mycket i sommar och jag ska börja ta lektioner också! :)
lisa19 2012-05-06 15:27 ! Citera #
Kört i ca två månader, tycker jag har kommit relativt långt. Satsar på att köra upp till hösten :)
hesten 2012-05-13 15:27 ! Citera #
Började övningsköra när jag fyllde 16 men kort därefter åkte jag på en typ av magsjukdom som gjorde att jag inte mådde så bra, det värsta var när jag fick en typ av yrselfall o höll på o spy när jag låg på motorvägen i 110. Det gjorde att jag inte började köra igen förräns jag fyllde 18 när jag mådde bättre Men nu ska jag föröka ta kortet i juni! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov