lättare...?....äää vet inte....skrivit igår i Göteborg-Mölndal (55/65) - tyckte att det var svårt. Har gjort hundratals frågor härifrån och från STR (både hemma och i körskolan),läst bocken minst två gånger.
Det varierar nog från en person till en annan (och sen är jag en relativt ’ny’ utlänning)
Jag skrev också i Göteborg-Mölndal, fast i höstas (64/65) - tyckte det som gjorde trafikverkets prov lättare var det att jag fick färre såna där frågor som man tenderar att tycka är lite onödiga. Fick en fråga om vad som gäller om barnstol när man ska ha barn i bilen (vilket jag inte har lagt sådär tokmycket fokus på att lära mig allt om, då varken jag eller någon i min umgängeskrets har barn som behöver barnstol. Om någon skaffar barn kommer jag läsa mer om barnsäkerhet när det faktiskt finns risk att jag kommer köra med ett i bilen). Över lag så kändes frågorna på det riktiga provet lite mer generella än de som ställs här. Men det kan ju som sagt ha varit tur. Eller så har de ändrat provet massor sen i höstas :P