Start > Körkortsforum > Hur långsamt får man köra?

Hur långsamt får man köra?

kim 2009-08-30 11:39 ! Citera #
Jag fokuserade på avståndet till bilen framför, körde i 85 på 90 motorväg.. och blev kuggad. Det svåraste är nog att veta vad han som sitter bredvid prioriterar..
sYra 2009-09-10 18:56 ! Citera #
kim
jag fokuserade på avståndet till bilen framför, körde i 85 på 90 motorväg.. och blev kuggad. Det svåraste är nog att veta vad han som sitter bredvid prioriterar..


Blev du kuggad för det? Vilken otur du har haft isåfall.
Roger17 2017-04-16 18:24 ! Citera #
Just nu utanför köksfönstret i Eskilstuna körs en lång rad amerikaner från 50/60-talet runt och runt stadskärnan i c:a 15 km/timmen. Måste vara olagligt?
Gäst 2017-04-16 19:59 ! Citera #
Helt riktigt det är olagligt, kallas hindrande o störande
örjan 2017-04-17 13:25 ! Citera #
Roger17 2017-04-16
Just nu utanför köksfönstret i Eskilstuna körs en lång rad amerikaner från 50/60-talet runt och runt stadskärnan i c:a 15 km/timmen. Måste vara olagligt?
Bumpar en 8 år gammal tråd?...
Batman4444 2017-10-07 20:16 ! Citera #
Jag blev kuggad på uppkörningen pga att jag orsakade trafik. Jag körde 30 på 30 väg och 75 på 80 väg... Men inspektörer så att jag borde ha anpassat mig till trafiksituationen och kört snabbare så jag inte bildar trafik bakom mig. Visste inte att det var viktigare för mig att följa rytmen isllet för förarna bakom mig att följa lagen. :( :(
:x
Nils 2019-06-04 13:57 ! Citera #
Körde 67 på 70 väg och blev underkänd så, håll exakt den hastighet som gäller
Björn He 2019-06-05 00:17 ! Citera #
Konstigt att man kan bli kuggad för att man försöker följa hastighetsregler... Man skall aldrig köra fortare än den hastighet som skyltas, varför skall man då bli kuggad för att man enligt inspektörerna ”kör för sakta”???
Björn He 2019-06-05 11:47 ! Citera #
Skulle man köra upp i Västerås så är det nog mindre risk för att bli kuggad för ”för långsam körning”. I framförallt centrala Västerås är man tvungen att köra lägre hastighet, cirka 30-40 km/tim, det går ofta inte att köra i 50 km/tim för det är en hel del fartgupp och det skulle ju smälla rejält om man åker 50 över ett gupp, det tror jag inte man kan göra för då blir man nog kuggad för dålig hastighetsanpassning, uppkörningsinspektören kan t.o.m. ingripa genom att bromsa med dubbelkommandot om man kör för fort vid farthinder och det får absolut inte hända. Fast nuförtiden har väl de gamla 50-vägarna i Västerås fått hastigheten sänkt till 40, i alla fall vad jag har sett.

Jag tycker man skall välja Västerås som uppkörningsstad. Det är ganska lätt att klara uppkörningen i Västerås, säkert lättare än i någon annan uppkörningsort. Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen och jag upplevde att det är en väldigt trafiksäker stad, vägarna där är väldigt trafiksäkra att köra på, det är inte vägarna överallt i Sverige.
Gäst 2019-06-05 13:22 ! Citera #
Björn He 2019-06-05
Skulle man köra upp i Västerås så är det nog mindre risk för att bli kuggad för ”för långsam körning”. I framförallt centrala Västerås är man tvungen att köra lägre hastighet, cirka 30-40 km/tim, det går ofta inte att köra i 50 km/tim för det är en hel del fartgupp och det skulle ju smälla rejält om man åker 50 över ett gupp, det tror jag inte man kan göra för då blir man nog kuggad för dålig hastighetsanpassning, uppkörningsinspektören kan t.o.m. ingripa genom att bromsa med dubbelkommandot om man kör för fort vid farthinder och det får absolut inte hända. Fast nuförtiden har väl de gamla 50-vägarna i Västerås fått hastigheten sänkt till 40, i alla fall vad jag har sett.

Jag tycker man skall välja Västerås som uppkörningsstad. Det är ganska lätt att klara uppkörningen i Västerås, säkert lättare än i någon annan uppkörningsort. Jag var i Västerås när jag klarade uppkörningen och jag upplevde att det är en väldigt trafiksäker stad, vägarna där är väldigt trafiksäkra att köra på, det är inte vägarna överallt i Sverige.
Det var ett himla tjat om Västerås från dig, det är väl självklart att du tycker att man ska köra där eftersom du klarade din uppkörning där. Hade du kuggat där och i stället klarat din uppkörning i Örebro, Eskilstuna eller Norrköping så hade du tyckt likadant om dom städerna...

Och bara för att klargöra en sak nu, det är inte svårare att köra i Västerås än vad det är att köra i andra mellanstora städer så som Örebro eller Eskilstuna, alla dom tre städerna är trafiksäkra.
Men du verkar faktiskt inte ha så bra koll på hur det är att köra i andra städer, så du ska nog inte skriva att det är lättare i Västerås än vad det är på andra ställen om du inte vet om hur det är att verkligen köra där!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest