Start > Körkortsforum > Tips för att klara teoriprovet

Tips för att klara teoriprovet

Magus 2018-06-15 16:10 ! Citera #
Det är extremt mycket slump.. Har skrivit Teoriprovet tre gånger.. Första gången fick jag 67 rätt.. Men misslyckades med uppkörningen.
Andra gången fick jag 64 rätt och misslyckades igen med uppkörningen..
4e gången var det många superflummiga frågor och jag fick helt plötsligt bara 49 rätt.. Och misslyckades.. Så det är inte helt och hållet pluggningen.. Utan du skall även få slumpat rätt frågor till dig.. Vissa frågor går nästan inte plugga till och har väldigt konstiga svar där flera känns rätt.. godtyckliga är dem med. Och det är inte alltid det mest vetenskapliga som är rätt svar (fysiker här)
Gäst 2018-06-15 17:51 ! Citera #
Magus 2018-06-15
Det är extremt mycket slump.. Har skrivit Teoriprovet tre gånger.. Första gången fick jag 67 rätt.. Men misslyckades med uppkörningen.
Andra gången fick jag 64 rätt och misslyckades igen med uppkörningen..
4e gången var det många superflummiga frågor och jag fick helt plötsligt bara 49 rätt.. Och misslyckades.. Så det är inte helt och hållet pluggningen.. Utan du skall även få slumpat rätt frågor till dig.. Vissa frågor går nästan inte plugga till och har väldigt konstiga svar där flera känns rätt.. godtyckliga är dem med. Och det är inte alltid det mest vetenskapliga som är rätt svar (fysiker här)
Sluta skyll i från dig!
Alla frågor som kommer på det riktiga provet kan man plugga till!
Och vad fasiken spelar det för roll om du är fysiker eller inte?
Jag är målare och klarade bägge proven på första försöket.
Så då måste jag vara vara smartare än dig fast jag inte är fysiker :D :D :D
Anonim 2020-01-02 19:50 ! Citera #
Hej idag gjorde jag den 4 gången teori prov då kugga jag uppkörning är klarat, I trafiken kan jag teori har inga problem men när det kommer till teori provet så går det inte så bra:( jag har pluggat 5 appar plus en app från trafikskolan jag övningskörde med, vete fan vad ska man göra vill ba ge upp känns..... :(
Gäst 2021-03-31 10:54 ! Citera #
Köp teoribok/app med teori. Gå igenom den och köp sedan frågor på någon hemsida. När man sedan börjar lära sig frågorna och känner att man kan allt så rekommenderar jag att köra de gratis-test som många hemsidor erbjuder. Det är bra eftersom de ofta är helt nya frågor dom man inte känner igen och det blir lite som ett riktigt teoriprov.

Håller även med om att det på provet handlar lite om vilken tur man har på frågorna och att svaret inte alltid är det helt logiska/korrkta, det gäller bara att lära sig vad de vill ha.
John 2022-04-07 10:42 ! Citera #
Hej

jag har haft teori prov i går fick 46 riktig och minste krav är 52 . Jag fick minst riktig på trafikk regler fikk 22 och högste är 32 ocjh på trafikksikkärhet fick jag 11 av 16 på trafikksäkkerhet så det är däön som er mäst frågor som jaf fick mäste fel påå som er trafikk rägler. nogen som har tips når jag har konsenrrasjonsvårigheter och hugser inte så mycket av det jag läser tyvärr.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo