Start > Körkortsforum > Tips för att klara teoriprovet

Tips för att klara teoriprovet

Nasi 2014-08-07 22:47 ! Citera #
Hej alla
Jag har klarat uppkörningen inte provet har skirivit första gången fick 51 och andra och tredje gången 45 och 48 ,tycker att har pluggat mycket köpte online trafik provet och har läst boken 2 gånger och har appen oxå men ej klarat provet .
Har ni någon tips blir tacksam jag har bara 2 månader på mig att klara provet .
:(
Gäst 2014-08-08 00:39 ! Citera #
Hej Nasi.

Försök komma ihåg de delen du hade mest problem på. Miljö, motor eller något annat.
När du vet de så kan du läsa på i boken bara och skriva ner lite i ett häfte. Då fastnar mer i huvudet. Funkade för mig så borde inte vara några problem för dig.
mattiasohman 2014-08-11 12:11 ! Citera #
Tipsen av OP är av yttersta kvalitet. Jag gjorde någonting liknande och nötte alla 1000+ frågor och det jag gjorde var att alltid gå tillbaka till dom som blev fel och försökte komma ihåg (och läsa förklaringen när dessa fanns och förstå förklaringen) ibörjan får man dålig procent (du kan inte alla frågor änn) sen när du har ”varvat” körkortonline så kör du alla 1000 frågor igen och kollar på fel du gjort och lär dig dom(och varför) när du når typ 85 - 90 % är du tillräckligt duktig för att klara teoriprovet med rätt kunskaper.
Gäst 2015-03-24 10:52 ! Citera #
Jag satte teorin nyss, jag hade inte pluggat tillräckligt, men klarade mig ändå. Mitt tips är att nöta frågorna på internet, dem kommer lära dig mer än boken, om du memorerar svaren. Gör dem tills det känns okej. Jag hade körkortsboken men jag bläddrade igenom den två tre gånger men har inte tagit med mig någon överdriven information därifrån.

På provet: Ta det lugnt, använd hela tiden. Markera frågor om du är osäker, och gå tillbaka till dem sedan. Tänk igenom frågan och förhasta dig inte. Det är mitt bästa tips, för det var det som gjorde att jag klarade mig.

Lycka till.
Jossan-88 2015-03-24 14:59 ! Citera #
Gäst
Jag satte teorin nyss, jag hade inte pluggat tillräckligt, men klarade mig ändå. Mitt tips är att nöta frågorna på internet, dem kommer lära dig mer än boken, om du memorerar svaren. Gör dem tills det känns okej. Jag hade körkortsboken men jag bläddrade igenom den två tre gånger men har inte tagit med mig någon överdriven information därifrån.

På provet: Ta det lugnt, använd hela tiden. Markera frågor om du är osäker, och gå tillbaka till dem sedan. Tänk igenom frågan och förhasta dig inte. Det är mitt bästa tips, för det var det som gjorde att jag klarade mig.

Lycka till.


Grattis till dig för att du klarade teorin..
Men dock så kommer du med dåliga idéer på hur man ska klara teoriprovet, att memorera svaren man pluggar på är det dummaste man kan göra, tänkt om du får helt andra frågor på provet, vad gör man då?
Det bästa man kan göra att lära innebörden med all teori, varför det ska vara si eller så. Då klarar man dom flesta frågor oavsett vilka som kommer och hur dom är omformulerade. Så att bara memorera svaren är en jäkligt dålig idé!!
Men grattis som sagt att du verkade ha haft tur..
diana 2015-06-06 13:59 ! Citera #
Hallo! Jag har bluggat teorikunskap av körkortsskolan. Är dem bra eller?
Fest 2016-09-05 19:34 ! Citera #
Vinterdäck
jey 2018-01-15 18:40 ! Citera #
Yoo, jag överskatta provet och nej. Ni borde skaffa något som heter Elevcentral funkar riktigt bra, och det är konkreta lite kluriga frågor!

själva frågorna på Elevcentralen - är mycket och jag upprepar..!! mycket svårare än teoriprovet, dock så ändrar det frågorna och bild i trafikverket, det ända man måste komma ihåg är frågan. Dessutom har du endast 50 min under testet, medans när man pluggar själv, så har man över 200min.

stressa inte och läs igenom frågorna om du inte bli godkänd, överplugga inte då glömmer man.

lycka till :=)
bilen 2018-01-29 21:26 ! Citera #
Jag klarade teoriprovet i dag: Jag läste boken en gång och gjorde proven på elevcentralen i början hade mellan 54-60 rätt .De fel jag hade på proven gick jag till baka och läste i boken på varje fel och till slut var jag uppe i 64- 70 , på 4/5 gånger på varje prov. Jag fick tips om att va utvilad före provet.
bilen 2018-01-29 21:28 ! Citera #
bilen 2018-01-29
Jag klarade teoriprovet i dag: Jag läste boken en gång och gjorde proven på elevcentralen i början hade mellan 54-60 rätt .De fel jag hade på proven gick jag till baka och läste i boken på varje fel och till slut var jag uppe i 64- 70 , på 4/5 gånger på varje prov. Jag fick tips om att va utvilad före provet.
Jag börja plugga 5 veckor före och jag har haft körkort tidigare

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest